stijn Posted 30 augustus 2001 Report Share Posted 30 augustus 2001 hoi weet iemand miskien of er ergens voor een mooi prijsje een nautilius 804 te koop staat want dat leek me wel een dingetjuh duzz maar alvast stijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 augustus 2001 Report Share Posted 30 augustus 2001 Hoi Stijn, Het wordt heel moeilijk deze speaker op de tweede hands markt te vinden. Hij is er wel, maar omdat hij redelijk duur en vooral nieuw is, wordt hij weinig aangeboden. Ook de prijzen liegen er niet om. De mensen die 'm gekocht hebben zullen 'm trouwens niet gauw inruilen, want het is een heel mooi klinkende speaker. Jeroen Leeflang is er ook naar op zoek en heeft ook al gevraagd of ie ergens 2de hands wordt aangeboden. Ik geloof dat zijn topic in het "2de hands"-forum staat. Misschien kom je daar een geschikte site tegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 Niet alleen mooi, ook heel typisch, vandaar de schare trouwe Nautili fans (mij niet gezien). Je kunt ook de B&W CDM 9 NT beluisteren, het lijkt erop, alleen dan een stuk goedkoper Link to comment Share on other sites More sharing options...
stijn Posted 31 augustus 2001 Author Report Share Posted 31 augustus 2001 hehhee bedankt avalon zal ook ff goed kijken voor die cdm 9nt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 Hoi Stijn, Avallon mag je dan wel blij maken met de CDM 9NT, maar dit is wel een andere speaker. Qua uiterlijk mag ie er dan wel op lijken, maar klankmatig zijn er grote verschillen. Zo is de (NT een stuk agressiever in het midden-/hoog-gebied en heeft hij ook niet de souplesse van de N804. Muzikaliteit is bij de N804 een stuk hoger en de luistervermoeidheid die wel eens kan optreden is bij een speaker uit de CDM-reeks zeker te verwachten. Die ƒ2000 prijsverschil moeten toch ergens in zitten en dat hoor je, heel duidelijk. Maar buiten dat is ook de CDM-9NT een heel mooie speaker die heel goed klinkt, heel dankbaar is voor goed materiaal dat erop wordt aangesloten en inderdaad een stuk goedkoper. Als je echt B&W-geluid gewend bent en hier fan van bent is dit zeker een speaker voor jouw. Of die 2de hands aangeboden wordt is echter ook hier de vraag, want B&W-liefhebbers zijn er genoeg en die doen zo'n speaker niet gauw aan de kant (mits die toch de N804 wil hebben ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 Geplaatst door sodejuu:Hoi Stijn, Avallon mag je dan wel blij maken met de CDM 9NT, maar dit is wel een andere speaker. Qua uiterlijk mag ie er dan wel op lijken, maar klankmatig zijn er grote verschillen. Zo is de (NT een stuk agressiever in het midden-/hoog-gebied en heeft hij ook niet de souplesse van de N804. Muzikaliteit is bij de N804 een stuk hoger en de luistervermoeidheid die wel eens kan optreden is bij een speaker uit de CDM-reeks zeker te verwachten. Die ƒ2000 prijsverschil moeten toch ergens in zitten en dat hoor je, heel duidelijk. Maar buiten dat is ook de CDM-9NT een heel mooie speaker die heel goed klinkt, heel dankbaar is voor goed materiaal dat erop wordt aangesloten en inderdaad een stuk goedkoper. Als je echt B&W-geluid gewend bent en hier fan van bent is dit zeker een speaker voor jouw. Of die 2de hands aangeboden wordt is echter ook hier de vraag, want B&W-liefhebbers zijn er genoeg en die doen zo'n speaker niet gauw aan de kant (mits die toch de N804 wil hebben ) Ha, Sodejuu Leuk misschien om te vermelden dat er al diverse vergelijkende testen zijn geweest tussen Nautilus 804 en CDM 9NT. Los van het feit dat beide types inderdaad verdraaid veel op elkaar lijken, ontlopen ze elkaar klankmatig nauwelijks! Ik citeer even uit de Stereo van mei dit jaar: Die CDM9NT steht vor allem in punkto Optik etwas hinter der edleren Nautilus 804. Klanglich ist sie fast gleichlauf! Ik beschouw Stereo toch als een serieuzer duits blad! De puntenverdeling: CDM9NT 72% en Nautilus 804 74% Prijsverschil Dm1500,- Maar goed, de Nautilus is inderdaad ietsjes beter! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 Heren, Naar ik vrees is dit een mooi voorbeeld van prijsverloop versus kwaliteit. Hoe beter je wil, hoe duurder het wordt (logisch), maar: op een gegeven moment zal je veel meer moeten uitgeven om een beetje beter geluid te krijgen. Hoe duurder de spullen, hoe meer dit opgaat. Groet, Tuby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 Om even samen te vatten. Ik heb gelijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 Beste Ava, Hail to the king! Groet, Tuby , die dat ook wel eens heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 Geplaatst door Avallon:Om even samen te vatten. Ik heb gelijk! Ha, ha, ha, ik lig echt dubbel! Trouwens, van mij krijg je gelijk want een echt B&W fan ben ik nooit geweest! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 Mjah mijn vader is er wel van gecharmeerd, ik haal mijn schouders op als ik B&W N*t* speakers hoor. Hij probeerd mij ooit te overtuigen, is nie gelukt. Hehe, hij balen ook dat ie never nooit een paar Nautili binnen krijgt (moeder heeft een mega hekel aan het uiterlijk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 Geplaatst door Audiopaul: Ha, Sodejuu Leuk misschien om te vermelden dat er al diverse vergelijkende testen zijn geweest tussen Nautilus 804 en CDM 9NT. Los van het feit dat beide types inderdaad verdraaid veel op elkaar lijken, ontlopen ze elkaar klankmatig nauwelijks! Ik citeer even uit de Stereo van mei dit jaar: Die CDM9NT steht vor allem in punkto Optik etwas hinter der edleren Nautilus 804. Klanglich ist sie fast gleichlauf! Ik beschouw Stereo toch als een serieuzer duits blad! De puntenverdeling: CDM9NT 72% en Nautilus 804 74% Prijsverschil Dm1500,- Maar goed, de Nautilus is inderdaad ietsjes beter! Ik heb dat artikel natuurlijk ook gelezen, maar ik geloof mijn eigen oren toch ietsje meer dan een paar Duitse letterjes En ja, je moet wel van B&W houden om 't mooi te vinden Zo zijn er waarschijnlijk net zoveel B&W-haters als Sony-haters Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 Geplaatst door sodejuu: Ik heb dat artikel natuurlijk ook gelezen, maar ik geloof mijn eigen oren toch ietsje meer dan een paar Duitse letterjes En ja, je moet wel van B&W houden om 't mooi te vinden Zo zijn er waarschijnlijk net zoveel B&W-haters als Sony-haters Sodejuu, voor alle duidelijkheid..ik heb niks tegen B&W en ook niet tegen Sony, hoewel ik het B&W w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 Nou, het blijkt maar dat er een stuk minder Sony haters zijn dan je dacht (Audiopauls set). Ik vind het trouwens wel apart dat je de CDM 9 NT als agressief in het midden beschouwt. kan dat niet gewoon aan opname hebben gelegen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 Geplaatst door Avallon:Nou, het blijkt maar dat er een stuk minder Sony haters zijn dan je dacht (Audiopauls en Avallon's set). Waar blijven jouw foto's nou? Ik wacht..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 ...op oorlogspad, Audiopaul? Groet, Tuby , Ugh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 Geplaatst door Audiopaul: Waar blijven jouw foto's nou? Ik wacht..... ben vergeten hoe mijn fototoestel werkt? bovendien valt er nu weinig te zien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 Sodejuu, voor alle duidelijkheid..ik heb niks tegen B&W en ook niet tegen Sony, hoewel ik het B&W w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 Geplaatst door Tuby:...op oorlogspad, Audiopaul? Groet, Tuby , Ugh Ha, ha, aan mijn set g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 Aangezien ik vanavond weer redelijk slap leuter. Gefeli sodejuu and paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 And U2, Ava Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 Geplaatst door Ome Henk: Sodejuu zeg..., Zonie haters Dat kan bijna niet, omdat nagenoeg iedereen wel iets van Zonie thuis heeft (gehad). Zo heb ik thuis nog een cdp557esd cd-speler, die ik ammenooinie weg doe... Groetnis, Henk ik heb alleen nog maar een ouwe TV op m'n slaapkamer staan die uit het ZoNie fabriekje komt en dat is ook niks, de rest ben ik gelukkig allemaal kwijt. Ik heb niks dan problemen met ZoNie. Alles gaat kapot en wel na precies 5 jaar. Het lijkt wel of er een selfdestruct-moduul in zit met een vijfjarige timer Alleen dat ZoNiesetje van Pa en Ma doet 't nog, maar dat is er dan ook nog eentje uit de Napoleontische tijd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 Zo nie haat liefde ?? Zonie So niet ,So ja Sojanie Sodejuu Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 Geplaatst door Haudio:Zo nie haat liefde ?? Zonie So niet ,So ja Sojanie Sodejuu : Haudio Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 Ha die AudioPaul, Je kent mij als jou broekzak ! ? Ben ik zo duidelijk of juist onduidelijk Dat er een Translator ? ( Hans Baan ) aan te pas moet komen want Zonie SACD klinkt toch bijna net zo mooi als een gewone platenspeler en dat is dus een compliment. Tja er zijn ook andere platenspelers en die zijn minder gewoon. AudioPaul heeft daar laatst een plaatje van gemaakt en doet nu net of hij er zelf 1 heeft. Oostenrijk is echt een mooi land het lijkt wel een grafiek van een niet stabiele versterker die ze daar dus dan ook niet hebben . Het was er erg schoon toen ik er was en toen ik wegging heb ik mijn afval achtergelaten En ik ben ook nog naar het toilet geweest dus is het er nu minder schoon. In Joure zijn ze de weg aan het restaureren de wals die daarbij gebruikt werd kreeg een aanvaring met een persoon (EEn Jouster) hij ligt nu in het ziekenhuis in Sneek op kamer 110,111,112. niet lachen het is erg genoeg. Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts