Jump to content

Thorens TD 145 MK II

jernst
 Share

Recommended Posts

Vandaag kreeg ik een Thorens TD 145 MK II, vooralsnog gratis.

Ik heb hem nu staan draaien. Eerste indruk is niet verkeerd. Er zit een ortofon m.m. element in, dus de vergelijking met mijn Project/vd Hul DDT is natuurlijk krom. Maar hij maakt zeker muziek, ziet er smetteloos uit en is muisstil. Als ik hem inderdaad mag houden, wat denken jullie. Wat kan ik er aan modificeren om hem op een hoger plan te tillen als mijn Project, is dit utopie of standaard reeds het geval na overzetten van element? Ik wil dit niet meteen doen (overzetten). De bekabeling ziet er wat simpel uit b.v.

Vragen stellen is heel simpel, antwoorden is een crime, doe eens wat en ontdek de werteld................

Groet jitze

Hij is volledig orgineel met een ortofon MC 1 element. Waar ik dus achter probeer te komen is of het de moeite loont om hier geld in te steken en hoeveel en voor wat. Of ik beter naar een ander (beter?) model uitkijken, die bijv. al gemodificeerd is.

Hij is nu definitief in mijn bezit. De arm is een TP 62. Kan mijn vd Hul DDT m.c. goed samen met deze arm? Als ik de bedrading wil vervangen (netsnoer, arm & interlink), wat is de beste optie? Of kan ik beter een komplete nwe arm (SME?) met nwe bedrading monteren? Ook de bodemplaat dien ik dus te vervangen en te bekleden met loodbitume. Plus headshell vervangen. Verder nog tips?

Tot slot, tot wie kan ik mij wenden voor hulp met deze klus?

Geplaatst door Puur:

Beste Jernst, misschien dat deze man je verder kan helpen, het is Elastifix, ik geloof in het echt Ronald. Hij verkoopt veel draaitafels via Ebay en schijnt erg goed te zijn.

Inderdaad een gedreven persoon, en gek van Thorens platenspelers.

Ronald van Eijk uit Beverwijk, komt mijn te koop staande TD147 ook vandaan :D;)