[[Game]] Posted 16 maart 2003 Report Share Posted 16 maart 2003 ik zag op marktplaats karlsonresonator boxen staan met de klank van quad volgens de adverteerder. Kent iemAND DIT? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 maart 2003 Report Share Posted 16 maart 2003 De Karlson resonator is in de eerste helft van de jaren vijftig van de vorige eeuw voorgesteld als een soort wonderbehuizing voor breedband-conusluidsprekers, zoals de Philips 9710M. De luidspreker is gemonteerd in een verdiept, schuin naar achteren aangebrachte baffle. In het voorportaal v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 maart 2003 Report Share Posted 16 maart 2003 Lang geleden heb ik eens een paar van die dingen gebouwd. Ik was toen alleen onder de indruk van het rendement, verder was het een grote boemkist. Of ik had het niet begrepen, of het was echt zo slecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 maart 2003 Report Share Posted 16 maart 2003 (...) verder was het een grote boemkist.(...). [/QB] Ja, boemerig. Maar echt kernachtig laag kwam er niet uit, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
padi Posted 16 maart 2003 Report Share Posted 16 maart 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:. Of ik had het niet begrepen, of het was echt zo slecht. In dit geval zou ik zeggen..het eerste.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 maart 2003 Report Share Posted 16 maart 2003 Ooooo.... de bedoeling was dat hij boemde....?? Spiekerboer, er zat een breedbandluidspreker van het merk Fane in. Dit was toen een van de luidsprekerfabrikanten die nog units bouwde met een papieren rand, die sterk genoeg was voor een open kast. De kasten waren bedoeld voor Discowerk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 17 maart 2003 Author Report Share Posted 17 maart 2003 bedankt, voor de antwoorden, jij ook spiekerboer maar nu ben ik ondertussen toch wel benieuwd geworden wat voor jou de ideale luisperkert is. game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 maart 2003 Report Share Posted 17 maart 2003 Ho ho, niet zo negatief over die Karlsons. Voor hun tijd (30-40 jaar geleden) klonken ze zeker goed. Mijn vader heeft er destijds een aantal gebouwd. Hij heeft ze inderdaad ook met Fane speakers gebouwd voor zaalversterking. Dat klonk inderdaad niet zo best. Maar met een AD9710M er in klonk ie erg goed. Had een hoog rendement en er kwam zeker behoorlijk wat laag uit voor een AD9710. Ik had er ook een op mijn kamer met een 15W versterker er aan. De buren kwamen regelmatig klagen. Er was ook nogal wat kleuring maar die was niet onplezierig. Het schot met sleuven is gewoon een acoustische weerstand. Het hele ding lijkt nog het meest op een BR kast. Die AD9710M is trouwens een legendarische speaker. Hij is volgens mij meer dan 30 jaar in productie geweest. Naar hedendaagse maatstaven zou ik er zeker niet meer voor kiezen maar er zijn nog steeds liefhebbers voor. Er was een hele mooie homepage over de Karlson op de TUT (TU Twente) maar die werkt niet meer. Waarschijnlijk mee afgefikt enige tijd terug. Hier een summiere uitleg over de Karlon: http://www.pbaudio.nl/Techcorner/show_tech...ologie.asp?Id=3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 maart 2003 Report Share Posted 17 maart 2003 Geplaatst door Pjotr:Er was een hele mooie homepage over de Karlson op de TUT (TU Twente) maar die werkt niet meer. Waarschijnlijk mee afgefikt enige tijd terug. Hier een summiere uitleg over de Karlon: http://www.pbaudio.nl/Techcorner/show_tech...ologie.asp?Id=3 De TUT bestaat niet Pjotr. Het is de UT. Het is namelijk geen technische universiteit, maar een universiteit met wel veel technische, maar ook andere studies Die site zal idd wel afgefikt zijn, maar het netwerk hier werkt al lang weer (dezelfde dag was er al een noodverbinding gemaakt) en er waren backups van alle informatie. Dus die site zou er nog wel moeten zijn. Ik denk dat ie gewoon weg is, maar niet door de brand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 maart 2003 Report Share Posted 17 maart 2003 Zozo dat is nieuw. Misschien is die universiteit tegenwoordig niet alleen technisch meer is maar dat was ie in het verleden wel. Je moet toch wat met die onderwijsbezuinigingen Heb lang geleden een simulatieprogramma uit Twente gebruikt voor regelsystemen en dat heette TUTSIM. Dat stond voor TU Twente SIMulator. Dat gaat tegenwoordig inderdaad onder een andere naam door het leven: 20sim, oftewel "Twentie-sim". Als UT'er zal je dat vast wel kennen. http://www.20sim.com/welcome.html of doe een zoekopdracht op http://www.utwente.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 maart 2003 Report Share Posted 17 maart 2003 Geplaatst door Pjotr:Zozo dat is nieuw. Misschien is die universiteit tegenwoordig niet alleen technisch meer maar dat was ie in het verleden wel. Je moet toch wat met die onderwijsbezuinigingen Ik weet niet of het daardoor komt, maar ze hebben idd ook niet-technische studies. Toegepaste Onderwijskunde, Bestuurskunde, Toegepaste Wiskunde en nog wel wat anderen geloof ik... Heb lang geleden een simulatieprogramma uit Twente gebruikt voor regelsystemen en dat heette TUTSIM. Dat stond voor TU Twente SIMulator. Dat gaat tegenwoordig inderdaad onder een andere naam door het leven: 20sim. Als UT'er zal je dat vast wel kennen. http://www.20sim.com/welcome.html of doe een zoekopdracht op http://www.utwente.nl/ 'Ik als UT'er'... Hehe... Ik ben geen UT'er, ik woon alleen maar op de campus. Ik zit op de Saxion Hogeschool Enschede. Heb wel UT geprobeerd, maar vond dat te lastig en te theoretisch. HBO ligt me meer. En dus ken ik het programma ook niet. Ps. Als je een URL typt die je niet een andere 'naam' wilt geven (zoiets als: HIER, of LINK) dan kun je gewoon de URL intypen in het bericht. Dus niet in het speciale venster voor URL's. Maakt ie er automatisch een klikbare link van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 maart 2003 Report Share Posted 17 maart 2003 Geplaatst door Henrie: Ps. Als je een URL typt die je niet een andere 'naam' wilt geven (zoiets als: HIER, of LINK) dan kun je gewoon de URL intypen in het bericht. Dus niet in het speciale venster voor URL's. Maakt ie er automatisch een klikbare link van. Ja en? Wat bedoel je? Dat heb ik toch gedaan. Op die url's kun je gewoon klikken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 maart 2003 Report Share Posted 17 maart 2003 Geplaatst door Pjotr:Ja en? Wat bedoel je? Dat heb ik toch gedaan. Op die url's kun je gewoon klikken. Dit bedoel ik: [u R L = http://www.20sim.com/welcome.html"]http:/...om/welcome.html [/ U R L] Dit is een beetje dubbelop. Maar het kan ook zijn dat het forum dat er automatisch van maakt. Is ook verder niet zo belangrijk, maar ik dacht, het bespaart je anders een hoop werk... Laat maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 maart 2003 Report Share Posted 17 maart 2003 Klopt, de forumserver parst dat automatisch, Dat zie je inderdaad pas als je een tekst quote (of edit naderhand). P.s. edit het vorige bericht eens. Zie wat er gebeurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 maart 2003 Report Share Posted 17 maart 2003 Geplaatst door Pjotr:Klopt, de forumserver parst dat automatisch, Dat zie je inderdaad pas als je een tekst quote (of edit naderhand). P.s. edit het vorige bericht eens. Zie wat er gebeurt. Ja ik zie het... Dan heb ik niks gezegd Was ook niet zo belangrijk, maar het staat zo stom, om 2x hetzelfde te typen, terwijl 1x ook volstaat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 21 maart 2003 Author Report Share Posted 21 maart 2003 om nog ff terug te komen op mn eertse vraag: heb nog eens meer rondvraag gedaan, en de algehele consensus was dat je stront in je oren moeste hebben voor je van de karlsonresonatoren kon genieten.... weet je dat ook weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 maart 2003 Report Share Posted 21 maart 2003 Geplaatst door []game[]:om nog ff terug te komen op mn eertse vraag: heb nog eens meer rondvraag gedaan, en de algehele consensus was dat je stront in je oren moeste hebben voor je van de karlsonresonatoren kon genieten.... weet je dat ook weer Verkeerde dag gehad Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 maart 2003 Report Share Posted 21 maart 2003 Geplaatst door []game[]:(...) karlsonresonator boxen (...) met de klank van quad (...) Klopte dus toch wel aardig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts