Hi-Fifi Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 Hallo, Iemand ervaring(en) met deze speakers en dan met name in vergelijk met andere speakers. Ik heb ze zelf n.l.,ben lichtelijk aan het schuiven geweest (scheelt een heleboel!). Maar ze klinken (vind ik dan)erg goed!! Ook ik heb reeds andere electrostaten gehad,welteverstaan Quad ESL 63. De ESL 63 vond ik t.o.v. de DCI 2 wat "bruiner" van signatuur (minder helder,matter) en had minder defenitie in het laag. Let wel:Ik zeg niet dat de DCI's beter zijn,ze doen het bij MIJ alleen beter! Ik kan me niet "heugen" dat ik zo content ben geweest met een aankoop. Mvg Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 hoi, ik draai met de ge-update versie van de 300RS en het is een feit dat deze speakers enorm plaatsengsgevoelig zijn.Waar zeker aandacht voor nodig is, is het versterkervermogen. Te weinig en je bent de pineut met deze speaker.Bij mij staan ze 1 meter uit de achterwand en zijwand en ze spelen op 2 stuks T+A A3000 versterkers (1 is in principe meer dan genoeg) maar sinds ik ze ca.6 jaar geleden op deze positie heb gekregen zou ik nooit meer anders willen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 Geplaatst door Hi-Fifi:Hallo, Iemand ervaring(en) met deze speakers en dan met name in vergelijk met andere speakers. Ik heb ze zelf n.l.,ben lichtelijk aan het schuiven geweest (scheelt een heleboel!). Maar ze klinken (vind ik dan)erg goed!! Ook ik heb reeds andere electrostaten gehad,welteverstaan Quad ESL 63. De ESL 63 vond ik t.o.v. de DCI 2 wat "bruiner" van signatuur (minder helder,matter) en had minder defenitie in het laag. Let wel:Ik zeg niet dat de DCI's beter zijn,ze doen het bij MIJ alleen beter! Ik kan me niet "heugen" dat ik zo content ben geweest met een aankoop. Mvg ha ,oud-beyerlander wat je vertelde over de esl 63 klopt in mijn oren ook . ze klinken idd een beetje mat. de audiostatics hebben wel een goede versterker nodig . misschien eens een keertje over en weer luisteren ? ik speel zelf met een setje acoustat spectra 2200 . klinkt weer anders dan de esl 63 en de audiostatic . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 Erik, Wat ben je toch eigenwijs Ik had Hi-Fifi ook al een PB gestuurd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 Geplaatst door Kermit:Erik, Wat ben je toch eigenwijs Ik had Hi-Fifi ook al een PB gestuurd... eigenwijs?? ik vindt de esl63 gewoon klinken als een stoffige doos grapje kermie. over een aantal jaartjes staan hier een paar quad 989 te spelen . eens kijken wie er dan eigenwijs is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 Mmmm Ontbreekt er nog maar aan dat je ze als een stoffige box vindt klinken. Als jij over een paar jaar ESL989's hebt, wie is er dan eigenwijs? Kan ik je alleen maar gelijk geven. Je gaat een mooie tijd tegemoet... Even serieus. Die orgelopname die ik je heb laten horen (Koopman met Bach) en dan met name de tracks 11 en 12 waar jij me op wees, is werkelijk fabuleus, zeker met de huidige opstelling van de ESL's. Wanneer gaan we eens naar je echt 2200's luisteren. Overigens komt er op korte termijn nog een CD-spelervergelijking in veel kleiner verband. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 Ik heb zelf respectievelijk de ES200RS, de DCI, DCI2 als de DCI4 gehad. Elke nieuwe upgrade was elke keer weer een flinke verbetering! De DCI4 heb ik een uitstekende luidspreker gevonden, die het goed deed in combinatie met mijn Sphinx Project 12. Maar uiteindelijk mis je toch een beetje "druk" in het geluid en stap je toch over naar een dynamische luidspreker (de Avalon Arcus in mijn geval). Ik heb erg aan de Arcus moeten wennen, miste in het begin de grote helderheid en transparantie van de DCI4, maar uiteindelijk bevalt hij toch beter. Tenslotte hadden de electrostaten een praktisch probleempje: door de 5000V spanning op de membranen trekken ze heel erg veel stof aan. De hele omgeving van de speaker en de speakers zelf worden behoorlijk zwart. Een zeer stabiele versterker is een must. Grote vermogens zijn niet echt nodig. Zowel op een Sphinx 10 als Sphinx Project 12 doen ze het prima. Als je voor een redelijk prijs een DCI2 of liever nog een DCI4 kunt krijgen, maar je het zeker doen. ze ogen mooi en elegant. De DCI4 heeft meer controle in het laag, een betere spreiding en is minder plaatsafhankelijk. Groet, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 Geplaatst door Kermit:Mmmm Ontbreekt er nog maar aan dat je ze als een stoffige box vindt klinken. Als jij over een paar jaar ESL989's hebt, wie is er dan eigenwijs? Kan ik je alleen maar gelijk geven. Je gaat een mooie tijd tegemoet... Even serieus. Die orgelopname die ik je heb laten horen (Koopman met Bach) en dan met name de tracks 11 en 12 waar jij me op wees, is werkelijk fabuleus, zeker met de huidige opstelling van de ESL's. Wanneer gaan we eens naar je echt 2200's luisteren. Overigens komt er op korte termijn nog een CD-spelervergelijking in veel kleiner verband. kom maar eens een keertje langs wippen zou ik zeggen . een hele verbetering tov de vorige keer . meer spreiding van de hoge tonen . en het dunne middengebied is weer op sterkte . ps we bellen wel even Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 22 maart 2003 Author Report Share Posted 22 maart 2003 Hallo mede HaaiFaaiers, Jullie mogen best weten wat ik voor de DCI 2 (set) betaald heb. Een SUPERVRIENDENPRIJS van E.500 (en de folie verkeert nog in uitstekende conditie) Dat is toch een vriendenprijs??? Ja toch??? Ik ben blij,dat ik hi fi(y) Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 23 maart 2003 Report Share Posted 23 maart 2003 gefeliciteerd met die aankoop, daar zul je ongetwijfeld zeer veel plezier aan beleven.In mijn ogen klinkt er niets zo mooi als elektrostaten. Ik heb ze nu bijna 10 jaar (ES300RS) en ik heb het nog nooit zolang uitgehouden met speakers. Het was even zoeken naar de juiste aansturing maar ik ben nu volkomen tevreden Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 23 maart 2003 Report Share Posted 23 maart 2003 Geplaatst door Theo:[QB]Ik heb zelf respectievelijk de ES200RS, de DCI, DCI2 als de DCI4 gehad. Elke nieuwe upgrade was elke keer weer een flinke verbetering! De DCI4 heb ik een uitstekende luidspreker gevonden, die het goed deed in combinatie met mijn Sphinx Project 12. Maar uiteindelijk mis je toch een beetje "druk" in het geluid en stap je toch over naar een dynamische luidspreker (de Avalon Arcus in mijn geval). Ik heb erg aan de Arcus moeten wennen, miste in het begin de grote helderheid en transparantie van de DCI4, maar uiteindelijk bevalt hij toch beter. Tenslotte hadden de electrostaten een praktisch probleempje: door de 5000V spanning op de membranen trekken ze heel erg veel stof aan. De hele omgeving van de speaker en de speakers zelf worden behoorlijk zwart. Ik heb hier nooit problemen mee gehad, gewoon de spanning eraf en de stofzuiger op halve kracht erop. En voor die pianolak hebben ze tegenwoordig van die swifferdoekjes.Aangezien mijn audiomeubel ook pianolak is, is dat ideaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 maart 2003 Report Share Posted 23 maart 2003 Geplaatst door paul demo: In mijn ogen klinkt er niets zo mooi als elektrostaten. En nu je oren er nog ff aan laten wennen , misschien zeggen die wel...........toch maar......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts