kenneth john Posted 7 september 2001 Report Share Posted 7 september 2001 Hallo ,ik ben in het bezit van een Audio Note Passieve voorversterker ,nu was mijn vraag is een Actieve voorversterker meer in het voordeel qua stereobeeld (diepte ,op de flanken en plaatsing)en geeft een actieve voorversterker meer PUNS aan mijn eindversterkers (4 X Van medevoort PA330 pro)????En hoe klinkt een MIT digital kabel ,ik heb nu een Van den Hul The First digital ,en waar vindt ik die een beetje voordeelig ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maryam Posted 8 september 2001 Report Share Posted 8 september 2001 He Kenneth ,hoe gaat ie ??Passieve voorversterker ?? Probeer die van mij dan een keer .Ik heb nog een Mark levison No38s geloof ik staan .Dan kun je mischien het verschil horen .Want de dames en heren hier ,praten volgens mij meer dan dat er echt wat uitkomt .Ik hoop van je te horen ,je hebt mijn nummer nog ?Anders mail ik hem wel even door ,ok !!!! Groetjes Maryam en XXXXX Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 9 september 2001 Report Share Posted 9 september 2001 Geplaatst door maryam:Want de dames en heren hier ,praten volgens mij meer dan dat er echt wat uitkomt Groetjes Maryam en XXXXX Volgens mij is dat ook het doel van een forum, ouwehoeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 september 2001 Report Share Posted 9 september 2001 Geplaatst door Stefan: Volgens mij is dat ook het doel van een forum, ouwehoeren Ik dacht dat jij tegen al dat slap gelul was Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 11 september 2001 Report Share Posted 11 september 2001 Ssssssst! Volgens mij zijn we een vrouwelijke liefhebster tegengekomen....(of een kerel die xxx-jes gebruikt, maar daar hoop ik niet op Alhoewel 'Ik heb nog een Mark levison No38s geloof ik staan ' dat vind ik redelijk richting blasfemie neigen Dit is um: Maryam, heb je soms nog meer van dat snoepgoed staan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ender Posted 11 september 2001 Report Share Posted 11 september 2001 Meer meer meer!!! Mooie plaatjes dan he? oh ja, en meer vrouwen op het forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 11 september 2001 Report Share Posted 11 september 2001 Hallo KennethJohn, Vier v.Medevoort eindtrappen aansturen via een passieve pre-amp? Dus zonder de uiterst effectieve trap na die een actieve pre-amp wel geeft? Da`s de nachtmerrie van iedere cd-speler! De aan te sturen ingangsimpendantie is veel te laag, dus verslapt je geluid aanzienlijk. Sowieso is een cd-speler al niet gemaakt om een eindtrap aan het werk te zetten, maar wanneer de speler een redelijke output-stage heeft en de eindtrap een gunstige gevoeligheid en ingangsimpendantie, dan gaat het vaak nog wel goed. Maar vier eindtrappen eraan hangen is teveel van het goede, het output stage van een cd-speler kan daar nooit genoeg stroom voor uitsturen. Een goede pre-amp wel. Misschien kan de volgende (enigzins kromme) vergelijking helpen om het aanschouwelijk te maken: neem bijv. een supersportieve motorfiets van 600cc (met 100pk, bij 13.000 toeren p/m ofzo) en een auto met een 1600cc motor van 100pk (bij 5500 toeren p/m). Normaal gesproken is de motorfiets veel sneller, omdat hij veel lichter is en en de trekkracht (het zgn. koppel) er niet zo toe doet. Maar hang er bij beiden eens een caravan achter en de auto komt rapper van de plek dan de motorfiets, omdat door de hogere totaalbelasting de trekkracht veel meer een rol gaat spelen. Een output stage van een cd-speler levert vaak meer dan 2 Volt maximum spanning af, wat meer dan genoeg moet zijn om de eindtrap helemaal uit te sturen, soms halen die hun max. al bij 1 Volt ingangsspanning. Echter de cd-speler heeft niet veel milli-amp Link to comment Share on other sites More sharing options...
kenneth john Posted 18 september 2001 Author Report Share Posted 18 september 2001 Bedank voor je reactie Marcel,Maar ik heb nu de Levison voor er op staan ,en naar mijn inziens veranderdt er niet zo veel ,de uitstutring is wat hoger inderdaad . Mijn speler overigens is een PDT III van Proceed ,ik heb laatst iemand van de Importeur hier gehad ,en die had het er die over ,dat ik geen voor moest nemen (orgels )moemt hij ze .Maar goed als het beter is van wel Maar mijn versterkers zijn niet alle vier op de voor aangesloten maar door gelust met elkaar ,vraag me niet hoe dat zit maar op elke versterker zitten vier cinch aansluitingen twee plus twee min .Dan kan ik gewoon een kabel van versterker een naar twee doen en het werkt????!!!Ik heb nu ook een Levison 332L staan ,nu kan ik niet zeggen dat die VEEL beter klinkt dan mijn kleine Van Medevoorts .Hij klinkt rustiger (een beetje Accuphase)de Medevoorts zijn pittiger en sneller heb ik het idee ,maar dat kan natuurlijk ook gewening zijn.Maar voor het meer bedrag Tja . mvg Kenneth John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts