Kharn Posted 7 september 2001 Report Share Posted 7 september 2001 Yes, net gekocht, en gelijk een vraagje. ik heb de surround speakers+center, en gebruik 1.5 quadraat kabels, is dit een beetje goed, gezien het feit dat de center nogal zoemt, heb ik het idee dat er iets mis is. De receiver is een marantz sr5000, cd-speler is een dv3100, verbonden met dig. coax kabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 september 2001 Report Share Posted 7 september 2001 Hoi Kharn, Dat zoemen zou niet mogen. Hoe verloopt je speakerkabel van de center? Loopt die langs de lijntrafo van de TV? Dat zou een reden kunnen zijn. Dit kun je testen door de speakerkabel te verleggen. Is het dan weg, was het de TV. Dan zou je een speakerkabel met een afscherming moeten gaan gebruiken. Het kan natuurlijk ook uit de versterker komen. Dat kun je simpel uitproberen door de Aansluiting van de Center te verwisselen met een andere speaker (bijv. linksvoor). Het kan geen kwaad en als de speaker linksvoor dan zoemt, is je centeruitgang van je Marantz niet OK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 7 september 2001 Author Report Share Posted 7 september 2001 Dank je, ga het uitproberen, zodra ik thuis ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 7 september 2001 Author Report Share Posted 7 september 2001 Helaas, geen van beide, het zit tussen de receiver en de dvd speler, waar voor ik een normale interlink heb, meegeleverd met de speler, ook nog info/tips hierover? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 september 2001 Report Share Posted 7 september 2001 Hoi Kharn, Heb je niet een ander touw dat je even kan gebruiken? Die cvan je Tuner of CD-speler eventueel. Of is het je digitale link? Dan zou je zelf een lowbudget kunnen maken van TV-coax met tulppluggen eraan (werkt heel goed en de impedantie klopt). Deze "interlink" kun je trouwens voor al je verbindingen gebruiken. Hoewel hij erg stug is klinkt die stukken beter dan die standaard-touwtjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 7 september 2001 Author Report Share Posted 7 september 2001 Damn ook niet dus... kabel ertussen weg, en hij zoemt nog steeds, ben bang dat de boel verder van elkaar af moet.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 september 2001 Report Share Posted 7 september 2001 Geplaatst door Kharn:Damn ook niet dus... kabel ertussen weg, en hij zoemt nog steeds, ben bang dat de boel verder van elkaar af moet.... Daar lijkt 't wel op. Hoe heb je het nu staan? Is het trouwens een 50Hz brom, dan kan 't een voeding of het lichtnet zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 7 september 2001 Author Report Share Posted 7 september 2001 houten kast, vrij dicht boven elkaar...heb hier nog niet veel andere mogelijkheden, ben aan het testen of ik meer ruimte kan maken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 7 september 2001 Report Share Posted 7 september 2001 Geplaatst door sodejuu: Daar lijkt 't wel op. Hoe heb je het nu staan? Is het trouwens een 50Hz brom, dan kan 't een voeding of het lichtnet zijn. Ehhh, rare vraag misschien Sodejuu, maar hoe weet ik of iets een 50 Hz brom is ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 september 2001 Report Share Posted 7 september 2001 Geplaatst door Ruud_F: Ehhh, rare vraag misschien Sodejuu, maar hoe weet ik of iets een 50 Hz brom is ??? Als je een minder goeie versterker hebt kun je dat heel goed horen. Ga maar eens met je oor aan de luidspreker en zet geen muziek op (versterker aan). Die brom die je dan hoort, is meestal een 50Hz brom (zacht) die door de voeding van de versterker wordt gegenereerd. P.S.: er zijn maar heel weinig versterkers die hier geen last van hebben. Zelfs die dure Spectral's brommen als de ziekte. Maar dat is inherent aan amerikaanse versterkers. Die zeggen dan: "als het stoort, moet je hem gewoon harder zetten, dan hoor je het niet meer." Ja, zo lust ik er nog een paar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 7 september 2001 Author Report Share Posted 7 september 2001 En nog belangrijker, hoe los je zo'n lichtnet probleem op, moet ik de voedingsaansluiting achterop de receiver gebruiken ipv stopcontact voor de dvd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 7 september 2001 Report Share Posted 7 september 2001 Geplaatst door Kharn:En nog belangrijker, hoe los je zo'n lichtnet probleem op, moet ik de voedingsaansluiting achterop de receiver gebruiken ipv stopcontact voor de dvd? Hoi, Kharn Wellicht al geprobeerd, maar heb je de lichtnetstekker al eens omgedraaid? K Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 september 2001 Report Share Posted 7 september 2001 Geplaatst door Kharn:En nog belangrijker, hoe los je zo'n lichtnet probleem op, moet ik de voedingsaansluiting achterop de receiver gebruiken ipv stopcontact voor de dvd? Nee, dat hoeft niet. Je kan met een goed afgeschermde interlink een hele boel verhelpen. En netfilters kunnen de rest doen. Haudio verkoopt van de parallelnetfilters die heel goed werken. Stop er eentje in de contactdoos waar je apparatuur op ingeplugt is en je bent een hele hoop rotzooi kwijt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 7 september 2001 Author Report Share Posted 7 september 2001 LOL, het probleem opgelost....Effe met een magneetje gespeeld, bleek dat er tussen de receiver en de dvd voeding een nogal groot veld zat, opgelost door het beestje er tussen te leggen, totdat ik iets definitiefs heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts