carl Posted 8 september 2001 Report Share Posted 8 september 2001 MC heeft meer voorversterking nodig dan MM. Is die voorversterking met buizen te bereiken. Wat is er op de markt en heeft iemand ervaring? Overigens ben ik zeer tevreden met mijn Lehmann Black Kube en wil ik het komende jaar de ideale platenspeler kopen. Daarna zal het weer gaan kriebelen en regeren is vooruit zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 september 2001 Report Share Posted 8 september 2001 Hoi Carl, ik ben zeker geen buizenkenner, maar volgens mij moet dat gaan. Maar meestal wordt er dan gebruik gemaakt van een step-uptrafo. Die doen niet onder voor een buizenpre en gezien je Black Cube zul je je tanden er aan uitbijten om dit niveau te halen. Waarschijnlijk zal Stefan wel met een passend antwoord komen, hoewel hij meer digitaal draait. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 8 september 2001 Report Share Posted 8 september 2001 Carl, kan best wel, alleen bij zulk een enorme versterkingsfactor, komt er ook allerlei ongewenst buizenverdriet mee....... Zweer zelf bij een trafootje voor de eerste trap. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 8 september 2001 Report Share Posted 8 september 2001 Hallo Carl, Ik weet niet wat ik nog toe moet voegen aan de andere reacties. Misschien kan ik hun voorkeuren wat beargumenteren: Inderdaad is het mogelijk om geheel buizen te gaan. Het is echter verstandiger om een step-up trafo te nemen. nadeel van buis input is de hoge gevoeligheid, en daardoor een grotere kans op microfonie en brom. Voordeel van step-up trafo is dat hij een ideale belastingsimpedantie weergeeft voor het element. Ortofon heeft hele mooie trafo's, sowter verkoopt ze ook: zie hier Kies dus een mooie MM-phonotrap (buizen natuurlijk!) schakel daar een trafo voor en je bent klaar. Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 september 2001 Report Share Posted 8 september 2001 Geplaatst door Ruud:Hai Jitze, Kan er ook ongewenst buizenverdriet mee komen , hoeft niet pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 september 2001 Author Report Share Posted 8 september 2001 Weer wat geleerd. Bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts