Jump to content

Op zoek naar nieuwe luidsprekers

Ron43
 Share

Recommended Posts

Na 20 jaar wil eens wat nieuws, mijn Yamaha's zijn aan rust toe. Ik heb veel geluisterd maar binnen mijn budget ( 3000 euro) vind ik nog niets met het laag welke mijn NS1000 M wel hebben.

Heeft iemand goede tips voor mij. Graag niet zo technisch aangezien ik dat niet ben en in eerste instantie van luisteren houd.

als ik er nu nog achter kom hoe ik op de berichten kan reageren ben ik een gelukkig mens (nadat ik andere luidsprekers heb helemaal)

confused.gif:Pconfused.gifconfused.gifconfused.gif

Oefff Ron, je maakt 't niet gemakkelijk... Je geeft geen info over:

- Hoe groot is je kamer ?

- Wat voor versterker/bron gebruik je ?

- Hoe is 't met de akoestiek ?

- Wat voor muziek draai je 't meest ?

- Wat vind je klankmatig belangrijk(st ?

Mvg,

Alco :)

als ik er nu nog achter kom hoe ik op de berichten kan reageren ben ik een gelukkig mens (nadat ik andere luidsprekers heb helemaal)

confused.gif:Pconfused.gifconfused.gifconfused.gif[/QB]

Klik boven het bericht waar je antwoord op wilt geven eens op Quote (rechts naast de datuim en naam van bericht/zender) dan kan je daar heel gericht antwoord op geven.

Als je onderaan de pagina op Beantwoord klikt, geef je in het algemeen op een topic een atwoord of kan je je maning achter laten.

Veel succes!!!!

Groet Michel ;)

Bedankt voor de reakties, op dit moment ben al behoorlijk om voor de Final 0.4 Ze klinken zeer helder en strak in het laag. Het voorstel voor de Thiel ging er bij mijn vrouw niet in.(algemeen probleem)Ik ga inderdaad een afspraak maken met de leverancier om die dingen eens thuis te beluisteren.

Vraag wat is de maximale lengte voor luidsprekerkabels. confused.gif

Geplaatst door Ron43:

Vraag wat is de maximale lengte voor luidsprekerkabels.   confused.gif

Per kanaal is 152 meter makkelijk leverbaar, zou je een vette kabel meer op prijs stellen wordt dat 76 meter, langere lengten op bestelling.................

Groet Jitze

Ach, als je gaat voor subtiel, gedefinieerd laag zonder boem-bas ga je al snel voor een paneel. Maarre, de final 0.4 is een hybride, toch? Dan heeft Spiekerboer toch weer een zieltje gewonnen. Dankzij of ondanks...

Geplaatst door RonL:

Maarre, de final 0.4 is een hybride, toch? Dan heeft Spiekerboer toch weer een zieltje gewonnen. Dankzij of ondanks...

Nee Ron, dit zie je verkeerd, de stap in de goede richting is gezet

(...) Dan heeft Spiekerboer toch weer een zieltje gewonnen. Dankzij of ondanks...[/QB]

Met deze zielsstrijd heeft Spiekerboer zich helemaal niet bemoeid, Mr. Paranoid!

Desondanks heeft de ongelukkige de verkeerde luidsprekers gekocht...

Geplaatst door spiekerboer:

Met deze zielsstrijd heeft Spiekerboer zich helemaal niet bemoeid, Mr. Paranoid!

idd

ik heb het niet zo op die hybrides .

toch ga ik het weer een keer proberen .

al met al ,tis allemaal nix .

panelen niet en konussen niet .

tblijft tobben .

maar ja ,je moet wat h

als je nou eens echt mooi geluid wilt ga je toch naar een live concert

Ahum, als mijn set zo zou klinken als bij 9 van de 10 live-concerten, dan zoch ik denk ik een andere hobby!

Geplaatst door Alco:

Ahum, als mijn set zo zou klinken als bij 9 van de 10 live-concerten, dan zoch ik denk ik een andere hobby!

orgel ,symphonies orkest bedoel ik .

nee niet die georganiseerde herrie van die aan drank en drugs verslaafde popzangers van tegenwoorig die het alleen maar doen voor de poen en hun schow moeten ondersteunen met een hoop licht en rook en laser shows omdat het anders

Geplaatst door erik klijnsmit:

orgel ,symphonies orkest bedoel ik .

nee niet die georganiseerde herrie van die aan drank en drugs verslaafde popzangers van tegenwoorig die het alleen maar doen voor de poen en hun schow moeten ondersteunen met een hoop licht en rook en laser shows omdat het anders

• 2 weeks later...
Geplaatst door spiekerboer:

eek.gif Ik neem aan dat dit toch grappig is bedoeld?

Misschien kan iemand mij wel serieus antwoord geven op de vraag die ik stelde! mad.gif

Ron, trek je niets aan van het gezeik. Als jij het goed vindt klinken, dan heb je de juiste speakers gekocht!

Vliesridders zijn overigens liefhebbers/gebruikers van elektrostatische/magnetostatische paneel(membraan-vlies)luidsprekers. Dit in tegenstelling tot konusknechten.

Vanuit het standpunt van de liefhebbers van klassieke dynamische speakers wordt dit dan wel konusking vs vliesvod :D Ach...

Met vrgr ;)

Fons MDS

spin3.gif

• 2 weeks later...
Geplaatst door Fons met de Spons:

Ron, trek je niets aan van het gezeik. Als jij het goed vindt klinken, dan heb je de juiste speakers gekocht!

Vliesridders zijn overigens liefhebbers/gebruikers van elektrostatische/magnetostatische paneel(membraan-vlies)luidsprekers. Dit in tegenstelling tot konusknechten.

Vanuit het standpunt van de liefhebbers van klassieke dynamische speakers wordt dit dan wel konusking vs vliesvod     :D Ach...

Dus als ik het goed begrijp ben ik zoiets als een maagdenvlies

Met vrgr     ;)

Fons MDS

spin3.gif

confused.gif:D