tan1415 Posted 21 maart 2003 Report Share Posted 21 maart 2003 Hoi, Heeft er iemand weleens nagedacht om stereo appartuur in het buitenland te kopen? Met de euro is het wel erg makkelijk geworden. Vroeger ging je met de auto naar duitsland of belgie om iets te kopen. Maar met de internet en de euro kan je net zo goed van uit je luie stoel bestellen. Ik bedoel wat is het verschil tussen bestellen uit maastricht of uit Aken? grenzen zijn er niet meer. Natuurlijk kunnen garantiebepaingen een probleem opleveren..maar verder? Ik bekijk de duitse websites en ik moet zeggen dat ze daar echt veel verder gaan dan in nederland met het afprijzen. Bv de yamaha YST W 800 subwoofer wordt daar voor slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 21 maart 2003 Report Share Posted 21 maart 2003 Ik heb mijn platenspeler (Project 1.2c) in Duitsland gekocht. Kostte hier 475 euro (viel ook nergens over te onderhandelen), daar 349 euro + 15 euro verzendkosten. Tel uit je winst. Garantie zal een probleem opleveren als je naar de nederlandse dealer/importeur gaat maar dan stuur je het apparaat toch gewoon op? Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 21 maart 2003 Report Share Posted 21 maart 2003 Heb je dan ook via Kieskeurig.nl gekeken??? Via deze site kun je ook scherp kopen. Omdat volgens mij over het algemeen de verschillen klein zijn en ik die sores niet wil met creditcards en vooruit betalen (vaak leveren ze niet onder rembours) zou ik zelf niet in het buitenland kopen. Ik weet niet of je dit merk al had overwogen maar ik zou als ik jou was voor een subwoofer toch ook eens kijken naar het merk MJ Acoustiscs. Dat is ook een heel goed merk met muziekale subwoofers voor redelijke prijzen. Oh, ik zie op het AV forum dat je dat zelf ook al in de gaten had (gepost op 15 maart). Heb je nog contact gehad met de mensen van MJ Acoustics??? Als je met hen hebt kunnen regelen dat je hun sub goedkoper uit Engeland kunt laten bezorgen zou ik dat wel graag weten (daar hebben we het in onze vorige contacten over gehad, weet je nog??). Groeten Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 21 maart 2003 Report Share Posted 21 maart 2003 Ik heb vorig jaar mijn tweede eindtrap ook in Berlijn gekocht. Ten eerste is in Duitsland het T+A aanbod enorm en ten tweede scheelde het bijna 1000euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 21 maart 2003 Report Share Posted 21 maart 2003 Ik koop ook 95% van mijn cd's via het internet. Altijd met creditcard in binnen- en buitenland. In de afgelopen 4 jaar nog nooit problemen mee gehad. Wat betreft de apparatuur in Duitsland kopen? Het prijsverschil en aanbod is vaak dermate groot dat het de moeite waard is. Zeker als je weet wat je hebben wilt. Gripen Link to comment Share on other sites More sharing options...
tan1415 Posted 22 maart 2003 Author Report Share Posted 22 maart 2003 Schijnt dat in Duitsland Audio echt enorm is. Kennen jullie Saturn? ofzoiets..highend mediamarkt als ik het goed begrijpt. Conqubite..ik dacht dat je voor Visonik ging? Wat ging er mis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 maart 2003 Report Share Posted 22 maart 2003 Geplaatst door tan1415:Schijnt dat in Duitsland Audio echt enorm is. Kennen jullie Saturn? ofzoiets..highend mediamarkt als ik het goed begrijpt. Conqubite..ik dacht dat je voor Visonik ging? Wat ging er mis? Laat dat hi-end maar weg. Er zijn wel enkele "hi-end" discounters in Dtl, maar dat zijn meestal geen ketens. Schluderbacher (M Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 maart 2003 Report Share Posted 22 maart 2003 Ik koop wel eens wat in Friesland of telt dat niet mee? Helaas heb ik met bestellen van lp's uit de U.S.A wat minder goede ervaringen. Een bestelling bij Acoustic Sounds van 3 lp's kwam via Duitsland bij GLS in Duiven terecht, waarna ik eerst een douaneformulier thuis kreeg. Na nog eens 2 weken wachten, bellen en wachten heb ik de lp's nu, maar dat kostte me nog uiteindelijk behalve 77$ aan lp's ook nog eens 27$ aan verzendkosten en 28 EURO aan invoerrechten en omzetbelasting! Niet echt aantrekkelijk dus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 22 maart 2003 Report Share Posted 22 maart 2003 Oogst van deze week is 2 DVD's bij Amazon.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 maart 2003 Report Share Posted 22 maart 2003 Geplaatst door Audiopaul:Ik koop wel eens wat in Friesland of telt dat niet mee? Helaas heb ik met bestellen van lp's uit de U.S.A wat minder goede ervaringen. Een bestelling bij Acoustic Sounds van 3 lp's kwam via Duitsland bij GLS in Duiven terecht, waarna ik eerst een douaneformulier thuis kreeg. Na nog eens 2 weken wachten, bellen en wachten heb ik de lp's nu, maar dat kostte me nog uiteindelijk behalve 77$ aan lp's ook nog eens 27$ aan verzendkosten en 28 EURO aan invoerrechten en omzetbelasting! Niet echt aantrekkelijk dus! Ah, daarom heet het ook wel 'het zwarte goud' Zulke bedragen geef ik echt niet aan software uit, sterker nog, binnenkort loopt er een groot kavel af met cd's voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 maart 2003 Report Share Posted 22 maart 2003 Geplaatst door siep:Oogst van deze week is 2 DVD's bij Amazon.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
tan1415 Posted 22 maart 2003 Author Report Share Posted 22 maart 2003 Verschil met appartuur en software en natuurlijk tussen VS en Euroland. Binnen EG hoef je niet daar bang voor te zijn. Kennen jullie webwinkels voor hifi appratuur? Webadressen? Dit is een interessante website. www.guenstiger.de lijkt op kieskeurig alleen veel scherpere prijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 maart 2003 Report Share Posted 22 maart 2003 Geplaatst door Audiopaul: Alleen jammer dus dat de douane zoveel tijd nodig heeft om die kosten te bepalen en dat ze ruim Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 22 maart 2003 Report Share Posted 22 maart 2003 Geplaatst door Audiopaul:Ik koop wel eens wat in Friesland of telt dat niet mee? Helaas heb ik met bestellen van lp's uit de U.S.A wat minder goede ervaringen. Een bestelling bij Acoustic Sounds van 3 lp's kwam via Duitsland bij GLS in Duiven terecht, waarna ik eerst een douaneformulier thuis kreeg. Na nog eens 2 weken wachten, bellen en wachten heb ik de lp's nu, maar dat kostte me nog uiteindelijk behalve 77$ aan lp's ook nog eens 27$ aan verzendkosten en 28 EURO aan invoerrechten en omzetbelasting! Niet echt aantrekkelijk dus! Leuker kunnen ze het niet maken ... wel duurder BTW ik ga ook binnenkort iets kopen in Friesland (draaitafel) zijn hier nog condities aan verbonden om deze te importeren naar Limburg ? na wat ik heb gehoord zo hier en daar wordt en wel gevraagd om een Limburgerse vlaai mee te nemen als het effe mogelijk is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 maart 2003 Report Share Posted 22 maart 2003 Geplaatst door Ome Henk: Dat heb ik nou nog nooit meegemaakt Kennelijk koop ik iets anders dan jij Kennelijk....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 maart 2003 Report Share Posted 22 maart 2003 Geplaatst door John: Leuker kunnen ze het niet maken ... wel duurder BTW ik ga ook binnenkort iets kopen in Friesland (draaitafel) zijn hier nog condities aan verbonden om deze te importeren naar Limburg ? na wat ik heb gehoord zo hier en daar wordt en wel gevraagd om een Limburgerse vlaai mee te nemen als het effe mogelijk is Ja, dat klopt en het is tevens vaste traditie geworden om onderweg de vlaai effe bij mij in de ijskast te leggen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 22 maart 2003 Report Share Posted 22 maart 2003 Geplaatst door Audiopaul: Ja, dat klopt en het is tevens vaste traditie geworden om onderweg de vlaai effe bij mij in de ijskast te leggen! Koelkast Is over Almere trouwens niet korter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 maart 2003 Report Share Posted 22 maart 2003 Geplaatst door Ruud: Koelkast Als ex-ernhemmer noem ik zo'n ding ijskast! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 maart 2003 Report Share Posted 22 maart 2003 Geplaatst door Ruud: Is over Almere trouwens niet korter Via mij wel, ja! Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 23 maart 2003 Report Share Posted 23 maart 2003 Geplaatst door Audiopaul: Ja, dat klopt en het is tevens vaste traditie geworden om onderweg de vlaai effe bij mij in de ijskast te leggen! zal het sodejuu wel effe doorgeven als wij gaan (en dit gebeurt op heel korte termijn) hij zou de vlaai meenemen van zijn bakker en ik de gulpener .. moet die ook trouwens effe bij een tussenstop in de ijskast,koelkast,vriezer ect ..? wordt nog een dure draaitafel zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 23 maart 2003 Report Share Posted 23 maart 2003 Geplaatst door Audiopaul: Als ex-ernhemmer noem ik zo'n ding ijskast! als Limbo zeggen wij .......... ieskas Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 23 maart 2003 Report Share Posted 23 maart 2003 Geplaatst door Ome Henk: Als ... noem ik dit een bierkist toevallig Ome Henk... die van mij ligt ook tot aan de nok bijna vol met bier ... ooo alleen in de groente lade ligt groente gelukkig heb ik er twee (ieskes) ieskes is echt limburgs voor deze (meervoud) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 maart 2003 Report Share Posted 23 maart 2003 Ik heb de vlaai in de vrezer (=diepvries, meervoud = vrezers ) gedaan. Maar tegen de tijd dat we naar Sneek gaan, is die waarschijnlijk al soldaat gemaakt. Ik neem wel een verse mee BTW: Je kan natuurlijk altijd mee Paul. En ook Ruud is welkom. Ik weet alleen niet of John erop staat te springen jullie in zijn auto te laten Of willen jullie alleen maar een stukje vlaai en mogen we dan weer verkassen Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 23 maart 2003 Report Share Posted 23 maart 2003 Geplaatst door Sodejuu:Ik heb de vlaai in de vrezer (=diepvries, meervoud = vrezers ) gedaan. Maar tegen de tijd dat we naar Sneek gaan, is die waarschijnlijk al soldaat gemaakt. Ik neem wel een verse mee BTW: Je kan natuurlijk altijd mee Paul. En ook Ruud is welkom. Ik weet alleen niet of John erop staat te springen jullie in zijn auto te laten Of willen jullie alleen maar een stukje vlaai en mogen we dan weer verkassen de Volvo estate heeft een gigantische kofferruimte met een hondenrek standaard aan boord,dus ik zie totaal geen probleem hierin Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 23 maart 2003 Report Share Posted 23 maart 2003 Geplaatst door Ome Henk: Dat heb je wel nodig met die blaffers van dit forum mijn bouvier mag ook niet in mijn Chrysler voyager vandaar dat ik ook met de Volvo ga Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts