DTS Posted 9 september 2001 Report Share Posted 9 september 2001 Hallo, Heeft er iemand ervaring met de Tannoy Dimension serie ? .........en dan met name de 8 en de 10. Rick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 september 2001 Report Share Posted 9 september 2001 Geplaatst door DTS:Hallo, Heeft er iemand ervaring met de Tannoy Dimension serie ? .........en dan met name de 8 en de 10. Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 september 2001 Report Share Posted 9 september 2001 Ik moet Audiopaul gelijk geven op het gebied dat Tannoy-speakers nooit goed klinken. ook ik heb de TD12 al drie keer mogen aanhoren en geen van alle keren heeft dit oerlelijk ding me kunnen overtuigen. De bassen waren alles behalve strak. Het geheel klonk erg rommelig en geen sprake van enige plaatsing what so ever. Ik denk dat een Tannoy eenmaal een bepaald concept (de coaxiale luidspreker) niet kan laten voor wat die is. Helaas . Dat Tannoy toch nog op de goeie weg uit kan komen bewijzen ze echter met de R-serie. Een goedkope range die alles wat ze van te voren hebben gebouwd naar de vergetelheid kan brengen. Maar voor de prijs van de TD8 of TD10 kun je wel iets beters vinden denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 september 2001 Report Share Posted 9 september 2001 Tja, weer verschillende meningen, Sodejuu, maar ik blijf bij mijn mening dat ze goed bezig zijn! Zeker wat na wat ik in het verleden van Tannoy heb gehoord! Ik kan me nog goed de luistershow van Multifoon in Holiday Inn herinneren met een paar van die wanstaltige eikenhouten dressoirkasten. Vol trots draaide de importeur de nieuwe cd van Steely Dan - Two against nature. Wat een aanfluiting, zeg! Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand dit geluid mooi vindt! Het grootste bezwaar wat ik altijd tegen Tannoy had, was het feit dat het geluid volkomen in de kast bleef plakken en het onnatuurlijke geluid overall. De Dimension die ik heb gehoord, had een veel natuurlijker geluid en kwam veel "losser" van de kast! Naar mijn bescheiden mening dus absoluut een verbetering, maar de R-serie (Revolution?) heb ik nooit gehoord! ps. Sodejuu, gelukkig zijn we het over een hoop andere zaken wel eens, toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 september 2001 Report Share Posted 9 september 2001 Hoi Audiopaul, Waar zouden we zijn als we het overal over eens waren. Dan zou dit forum (of een ander) niet bestaan of in iedergeval heel saai zijn . Phoe, wat zou het dan een geslijm zijn . De Revolution-serie is het beluisteren zeker waard. Hoewel hij niet in de regionen van je Thiel's vertoefd kan deze speaker (vooral de R2 en R3) het opnemen tegen speakers die 3 keer zo duur zijn en ze kosten maar 1/10 van de prijs van een Dimension. Ik heb met verbazing staan luisteren naar een set bestaande uit Myryad-spul met de R2 en R3. Gezien de kosten was het heel erg goed en ze hadden absoluut geen Tannoy geluid. Ze waren dus ook niet voorzien van die verv....de coaxspeaker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DTS Posted 10 september 2001 Author Report Share Posted 10 september 2001 Bedankt voor jullie reacties. Een beetje vreemd vindt ik de reactie van Sodejuu wel. Net zoals in de auto wereld zijn er boven een bepaalde prijs niet echt slechte auto's te koop. Hetzelfde gaat ook wel aardig op voor luidsprekers. ( LET WEL : als er iets heel persoonlijks is dan zijn het wel luidsprekers, vandaar ook de vele merken en soorten ). De goedkoopste is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 september 2001 Report Share Posted 10 september 2001 Geplaatst door DTS:Bedankt voor jullie reacties. Een beetje vreemd vindt ik de reactie van Sodejuu wel. Net zoals in de auto wereld zijn er boven een bepaalde prijs niet echt slechte auto's te koop. Hetzelfde gaat ook wel aardig op voor luidsprekers. ( LET WEL : als er iets heel persoonlijks is dan zijn het wel luidsprekers, vandaar ook de vele merken en soorten ). De goedkoopste is ƒ 7500,- per stuk.......de duurste volgens mij ƒ 13.000-ƒ 14.000,-...........dat kan toch niet zo slecht klinken als Sodejuu beschrijft ? Naar wat voor speakers gaat jouw voorkeur Sodejuu ? Groeten Rick Ik heb de 10 beluistert op een accuphase en ik moet zeggen dat met name het midden en hoog er erg goed uit komt......maar zoals eerder gezegt....het is allemaal in deze wereld.....persoonlijke smaak........ Hoi Rick, Ik heb zelf de B&W Nautilus 804. Ik weet dat sommigen daar ook niet voor in de rij staan en misschien vandaar wel mijn afkeer van Tannoy. B&W heeft tenslotte ook zijn eigen geluid en wel heel anders dan Tannoy. Maar goed, Ik droom nog altijd van een stel Avalon's. De Avatar heeft wel wat, maar ligt ver boven mijn budget (ƒ 17900,-). ook Thiel kan ik me in vinden. Net zoals Piega en Dynaudio. Hoewel elke speaker toch anders klinkt hebben ze allemaal hun kwalteiten. Waarschijnlijk ook de Dimensions, maar ik kan 't er niet aan horen. Zo zijn er trouwens meer speakerbouwers waar ik geen fan van ben. JBL is een hele grote. Cabasse en Proac vind ik ook niks. En Infinity is ook niet echt mijn smaak (behalve de Renaissance 80, een speaker van een jaar of 10 geleden). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 10 september 2001 Report Share Posted 10 september 2001 Beste DTS, Als ik zo onbeleefd mag zijn voor Sodejuu te spreken (en voor mijzelf natuurlijk); Prijs staat voor een groot gedeelte los van wat je MOOI vindt. Natuurlijk zal er niemand beweren dat een luidspreker van 7500,- technisch niet goed is. Maar dat wil niet zeggen dat de manier waarop deze LS het geluid neerzet je bevalt. M.a.w. als jij die Tannoys het einde vindt, en Sodejuu vindt het maar niks, hebben jullie duidelijk een ANDERE smaak! Groet, Tuby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mick Posted 10 september 2001 Report Share Posted 10 september 2001 Hallo mannen, Tannoy bouwt pas 75 jaar speakers, en de Dimension serie is gewoon gebaseerd op het in een nieuw jasje gestoken Dual Concentric principe waar ze al tientallen jaren wereldwijd succes mee hebben aangevult met een supertweeter, een principe wat ze een aantal jaar geleden ook al in de Kingdom serie verwerkt hadden, dus waarschijnlijk zal de Dimension serie dan wel de eerste Tannoy serie zijn die dan ook nog goed klinkt. Slaap lekker verder jongens, weltrusten alvast. Tannoy Dimension Webpage Groeten Mick. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 september 2001 Report Share Posted 10 september 2001 Geplaatst door Mick:Hallo mannen, Tannoy bouwt pas 75 jaar speakers, en de Dimension serie is gewoon gebaseerd op het in een nieuw jasje gestoken Dual Concentric principe waar ze al tientallen jaren wereldwijd succes mee hebben aangevult met een supertweeter, een principe wat ze een aantal jaar geleden ook al in de Kingdom serie verwerkt hadden, dus waarschijnlijk zal de Dimension serie dan wel de eerste Tannoy serie zijn die dan ook nog goed klinkt. Slaap lekker verder jongens, weltrusten alvast. Tannoy Dimension Webpage Groeten Mick. Hoi Mick, Heb jij dan ook een Tannoy bed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 september 2001 Report Share Posted 10 september 2001 Geplaatst door sodejuu: Hoi Rick, Ik heb zelf de B&W Nautilus 804. Ik weet dat sommigen daar ook niet voor in de rij staan en misschien vandaar wel mijn afkeer van Tannoy. B&W heeft tenslotte ook zijn eigen geluid en wel heel anders dan Tannoy. Maar goed, Ik droom nog altijd van een stel Avalon's. De Avatar heeft wel wat, maar ligt ver boven mijn budget (ƒ 17900,-). ook Thiel kan ik me in vinden. Net zoals Piega en Dynaudio. Hoewel elke speaker toch anders klinkt hebben ze allemaal hun kwalteiten. Waarschijnlijk ook de Dimensions, maar ik kan 't er niet aan horen. Zo zijn er trouwens meer speakerbouwers waar ik geen fan van ben. JBL is een hele grote. Cabasse en Proac vind ik ook niks. En Infinity is ook niet echt mijn smaak (behalve de Renaissance 80, een speaker van een jaar of 10 geleden). Hoi, Sodejuu Aha, we zijn het in ieder geval eens over Thiel! Wat ik nou weer niet begrijp is wat jij nou zo geweldig vind aan Avalon Avatar. Ik heb ze verschillende de malen gehoord, behalve het beroemde "holografische" plaatje was ik er niet echt weg van! Het laag is zelfs een beetje bonkerig, wat ik onbegrijpelijk vind voor een dergelijk dure speaker! De Eidolon en de Eclipse kunnen trouwens wel weer m'n goedkeuring wegdragen! Maar goed, smaken verschillen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 september 2001 Report Share Posted 10 september 2001 Geplaatst door Audiopaul: Hoi, Sodejuu Aha, we zijn het in ieder geval eens over Thiel! Wat ik nou weer niet begrijp is wat jij nou zo geweldig vind aan Avalon Avatar. Ik heb ze verschillende de malen gehoord, behalve het beroemde "holografische" plaatje was ik er niet echt weg van! Het laag is zelfs een beetje bonkerig, wat ik onbegrijpelijk vind voor een dergelijk dure speaker! De Eidolon en de Eclipse kunnen trouwens wel weer m'n goedkeuring wegdragen! Maar goed, smaken verschillen! Ha die Audiopaul, Ik zeg alleen dat die Avatar wel wat heeft. Het is zeker niet de beste luidspreker die Avalon heeft gebouwd en is inderdaad wat bonkerig in het laag als je er een Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 september 2001 Report Share Posted 10 september 2001 Geplaatst door sodejuu: Ha die Audiopaul, Ik zeg alleen dat die Avatar wel wat heeft. Het is zeker niet de beste luidspreker die Avalon heeft gebouwd en is inderdaad wat bonkerig in het laag als je er een Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 september 2001 Report Share Posted 10 september 2001 Geplaatst door Audiopaul: Sodejuu, ik heb de Avatars vooral in combinatie met (hoe kan het ook anders) Spectral gehoord! En natuurlijk MIT-topbekabeling! (over vriendjespolitiek gesproken!) Ik vind dat Sonus schitterende produkten maakt, de Amati Homage heb ik nog niet gehoord, maar de kleinere modellen wel! En dat klinkt op topklasse buizenapparatuur van bijv. Audion als een natte droom!(als ik zou vrij mag zijn!) Ja, "lang leve" More Music zullen we maar zeggen. MIT kabels op een Avatar vind ik ook geen succes, hoewel ze alleen maar MIT-bekabeling wensen, en een Spectral versterker heb ik een gehoord op een Hifishow in Maastricht. Die was op een stel Magnepan MG20 aangesloten. Jezus, dat ding bromde als de pest. Zo'n mooie 50Hz brom zoals die amerikaanse versterkers wel meer kunnen leveren, onder het motto :als het stoort, zet je 'm gewoon wat harder !!!!!". Voor de rest was het wel OK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 10 september 2001 Report Share Posted 10 september 2001 Hallo Tannoy-haters, Het is apart hoe sommige merken extreme reacties oproepen. Tannoy is volgens mij een van die merken. Of je vindt het niks of je vindt het fantastisch. Ik heb zelf de Guy Fountains van Tannoy en ben hier erg tevreden mee. Ik kan me voorstellen dat iemand de prestige-serie qua uiterlijk afschuwelijk vind. Dat het geluid niet ruimtelijk zou zijn is echter onzin. Veel hangt bij deze luidsprekers af van welke versterker je gebruikt. Ik heb in het begin uit geldgebrek een Marantnz PM80 en later een bijna identieke PM78 gebruikt. De Tannoys komen met dit soort versterkers absoluut niet tot hun recht. Met een stel Rotel RMB-100 monoblokken klonken ze echter superstrak en ruimtelijk. Nu heb ik een synthese ensemble. Ook met deze versterker ontstaat er een mooi ruimtelijk geluidsbeeld (zeker op laag volume) met een diep doorlopende bas. Ik ben erg benieuwd wat een nog betere buizenversterker uit deze luidsprekers kan toveren. Ik kan me voorstellen dat het uiterlijk van de prestigeserie en natuurlijk ook de prijs niet echt uitnodigen tot experimenteren. Ik vind de nieuwprijs ook belachelijk. Maar goed, dat neemt niet weg dat de luidspreker op zich fantastisch muziek kan weergeven. Overigens vind ik ook de Dimensions oerlelijk.... Ik heb bij de dealer kort even de Tannoy Dimension 12 gehoord. Deze klonken wat mij betreft niet erg overtuigend. Maar ja, om op basis van deze korte waarneming te besluiten dat het niks is gaat natuurlijk te ver. Een beetje met apparatuur experimenteren doet waarschijnlijk wonderen. Mvrgr John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 september 2001 Report Share Posted 10 september 2001 Geplaatst door JGCK:Hallo Tannoy-haters, Het is apart hoe sommige merken extreme reacties oproepen. Tannoy is volgens mij een van die merken. Of je vindt het niks of je vindt het fantastisch. Ik heb zelf de Guy Fountains van Tannoy en ben hier erg tevreden mee. Ik kan me voorstellen dat iemand de prestige-serie qua uiterlijk afschuwelijk vind. Dat het geluid niet ruimtelijk zou zijn is echter onzin. Veel hangt bij deze luidsprekers af van welke versterker je gebruikt. Ik heb in het begin uit geldgebrek een Marantnz PM80 en later een bijna identieke PM78 gebruikt. De Tannoys komen met dit soort versterkers absoluut niet tot hun recht. Met een stel Rotel RMB-100 monoblokken klonken ze echter superstrak en ruimtelijk. Nu heb ik een synthese ensemble. Ook met deze versterker ontstaat er een mooi ruimtelijk geluidsbeeld (zeker op laag volume) met een diep doorlopende bas. Ik ben erg benieuwd wat een nog betere buizenversterker uit deze luidsprekers kan toveren. Ik kan me voorstellen dat het uiterlijk van de prestigeserie en natuurlijk ook de prijs niet echt uitnodigen tot experimenteren. Ik vind de nieuwprijs ook belachelijk. Maar goed, dat neemt niet weg dat de luidspreker op zich fantastisch muziek kan weergeven. Overigens vind ik ook de Dimensions oerlelijk.... Ik heb bij de dealer kort even de Tannoy Dimension 12 gehoord. Deze klonken wat mij betreft niet erg overtuigend. Maar ja, om op basis van deze korte waarneming te besluiten dat het niks is gaat natuurlijk te ver. Een beetje met apparatuur experimenteren doet waarschijnlijk wonderen. Mvrgr John Hoi John, Ik wist allang dat jij met de GRF in de zevende hemel zat. Het is inderdaad een kwestie van smaak en zeker ook de combinatie. Het is alleen zo dat op welke show Tannoy ook demonstreerd, het nooit goed klinkt. En ook bij de dealers bij mij in de buurt is het niet echt noemenswaardig. Gelukkig maar dat iedereen anders hoort, anders was het hier net China, waar iedereen met hetzelfde pakje loopt. BTW: Rick wil ze op z'n Bryston aansluiten. Ik heb de Dimension nog nooit op een Bryston gehoord, maar ik kan me voorstellen dat dat niet de ideale combinatie is. Ik denk wel dat ik dat eens ga uitproberen. Combinatie Bryston met Tannoy. Zal helaas wel niet de dimension worden, want die heeft deze dealer niet in huis waar ik dat wil proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 september 2001 Report Share Posted 10 september 2001 Hallo John, Hoewel ik persoonlijk niet zo van Tannoy gecharmeerd was, vind ik Tannoy-hater wel erg ver gaan! Niemand vind het leuk om te lezen dat er niet zo'n animo is voor een bepaald merk, maar we mogen natuurlijk wel eerlijk onze mening geven, toch? Bovendien blijf ik er bij dat de Dimension een speaker was, die mij opviel en waar ik zowaar even bij ben gaan zitten en da's voor mij al heel wat! Ik las iets terug dat iemand de hoge prijs van de Dimension afzet tegen de "vanzelfsprekende" kwaliteit van deze speakers. Ik geloof inderdaad dat er op dit prijsniveau g Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 10 september 2001 Report Share Posted 10 september 2001 Hallo Audiopaul, Ik vind dat smaken absoluut mogen verschillen. Ik vind het eerder fascinerend dan vervelend dat sommige mensen Tannoy fantastisch vinden en anderen dit merk niets vinden. Mijn opmerking "Tannoy-haters" moet dus met een flinke korrel zout worden genomen. Mvrgr John Link to comment Share on other sites More sharing options...
DTS Posted 10 september 2001 Author Report Share Posted 10 september 2001 Hallo Sodejuu, Misschien lees ik het verkeert maar klopt het dat jij de Bryston en de Tannoy geen ideale combinatie vindt ? Kun je dat eens toelichten ? Rick Link to comment Share on other sites More sharing options...
DTS Posted 11 september 2001 Author Report Share Posted 11 september 2001 Voor de Tannoy fans, Binnenkort presenteert Tannoy de Eyris serie : De Eyris serie is een compleet nieuwe serie in de prijsklasse van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 11 september 2001 Report Share Posted 11 september 2001 Bedoel je DE tweeter (als in de Dimension tweeter?) ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DTS Posted 11 september 2001 Author Report Share Posted 11 september 2001 Hoi Avallon, Zo heb ik het wel begrepen ja Ik heb bovenstaand bericht letterlijk overgenomen van Tannoy Nederland. En er is maar een Wideband Tweeter Rick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 september 2001 Report Share Posted 11 september 2001 Geplaatst door DTS:Hallo Sodejuu, Misschien lees ik het verkeert maar klopt het dat jij de Bryston en de Tannoy geen ideale combinatie vindt ? Kun je dat eens toelichten ? Rick Ik weet dit natuurlijk niet zeker, maar omdat Bryston heel goed harmoneerd met B&W en Tannoy een compleet ander geluid heeft, heb ik dit zo gedacht. Nou zeggen gedachten (zeker die van mij) niet veel, dus ik ga dat eens uitproberen. Bij een lokale dealer in Echt (Goossens) kan ik wel wat geregeld krijgen. Een dezer dagen sleep ik mijn Bryston eens daar naar toe om ze op een stel Tannoy's (met dual concentric speaker) te laten spelen. Eens kijken of het wat is. P.S.: Nu moet je wel niet gaan denken dat ik mijn B&W's ga ruilen tegen een stel Tannoy's. Dat zou te veel gevraagd zijn . P.P.S.: Helaas heeft hij geen Dimensionset in huis, dus het moet een anderen worden. Zal wel kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klaas Posted 13 september 2001 Report Share Posted 13 september 2001 Kwaliteit duurt het langst. Allemaal de groeten Klaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DTS Posted 13 september 2001 Author Report Share Posted 13 september 2001 Hallo Haudio, wat zijn jouw ervaringen als kenner met de Dimension serie ? Groeten Rick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts