Jump to content

Tannoy Dimension serie

DTS
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door demon:

ja hallo ik heb hem nog nie eens horen spelen

heel vreemd he ik zit te w8en op de nad pp-1

maar daarna zal ik er zeker nog even mee langs haudio

Ik denk dat de PP-1 uiterlijk woensdag in je bezit is. Ik heb 'm nl net op de post gedaan :D

Geplaatst door Klaas:

Hallo Haudio,

Volgens mij is er hier een foutje in mededeling geslopen en corrigeer me als het niet zo is maar de prijs van een losse WideBand Tweeter is fl.2299,- per stuk.

Zie prijslijst(pdf) van Tannoy Nederland.

Link naar Prijslijst van Tannoy Nederland

Ik had ze liever ook goedkoper gezien.

Groeten Klaas   eek.gif

Beste Klaas,

Je hebt helemaal gelijk wat betreft de prijs.

Gisteren heb ik het nagevraagd,dan is het wel veel geld en dus komen ze alleen in aanmerking voor topsystemen want ik denk dat je niet zo snel op een luidspreker van 2500,00 per stuk een breedband tweeter zet van 2250,00 per stuk.

Wel heb ik het uitgeprobeerd op een luidspreker van 3000,00 en dat gaf een behoorlijke verbetering.

Jammer maar zo gaat dat met veel dingen die erg goed zijn dan is de prijs ook erg goed.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Geplaatst door DTS:

Hoi Sodjuu,

Reeds een paar Tannoy's beluister op je Bryston ?   ;)

Of nog niet aan toe gekomen  i.v.m draaitafel perikelen ?   :D    :D

Rick   cool.gif

Hoi DTS,

Helaas niet meer aan toe gekomen, maar na wat ik bij Haudio gehoord heb, geloof ik nou ook wel dat de Bryston wel goed samen gaat met Tannoy. Hij is tot veel meer in staat dan ik had gedacht ;)

Jammer dat die gasten van Tannoy altijd met zo'n prutspul demonstreren eek.gif:D

Hoi Sodejuu,

Ze snappen best wel veel bij Tannoy maar inderdaad een fatsoenlijke demo geven met hun spullen...........dat zit er nog steeds niet in

:(

Zonde want alles ze alles beter voorelkaar hadden dan werpt dat natuurlijk zijn vruchten af.......

Maar wie weet...lezen ze dit.....wij geven ze graag advies :D:D

Rick cool.gif

Helemaal mee eens mannen,

het wordt hoog tijd dat Tannoy Nederland voor de demonstraties van hun speakers, gebruik maken van special daar voor afgestemde apparatuur en niet omdat ze ook de vertegenwoordiging hebben van Myrad (met alle respect voor het merk overigens) voor dit merk kiezen. Ik heb een aantal jaar geleden tijdens de (Multifoon) Lente hifi show een stel speakers uit de Kingdom range gehoord op Audion buizen apparatuur (o.a.Balck shadow) gehoord, Ik heb het er nog steeds over dat zeg genoeg. Klonk gewoon Super. BlackS.GIF

Misschien dat ze dit jaar op de VAD show weer buizen apparatuur gebruiken(net als in 2000)

Mag ik er even op wijzen dat het Tannoy gebeuren tijdens de VAD altijd uitblinkt in belachelijk slechte sound. eek.gif Elke keer als ik weer die hoek in loop, moet ik beginnen te lachen. Wat een aanfluiting voor het menselijk gehoor. Zelfs die gasten van Marantz interesseerd het blijkbaar geen biet hoe het overkomt. Ook zij hebben telkens weer een surroundset met Tannoyspeakers die werkelijk door merg en been gaat mad.gif

Hoi Mick,

Precies wat je zegt,.met alle respect voor Myrad....maare

dat respect heb ik zolangzamerhand niet meer.

Myrad is een leuk merk.....meer niet :rolleyes:

ik heb laatst wat Surround gehoort van deze gasten en wat ik zeg leuk.....meer niet.........

Als Tannoy Nederland meent door deze twee merken te combineren tijdens hun demo's :(:(:( de Nederlandse markt te kunnen veroveren....dan moeten ze echt eens wakker worden. Tannoy speakers verdienen beter

:D:D

De Black Shadow is daarin zeker een optie !

maar ja...wie zijn wij....... ;)

Rick cool.gif

Hear hear hear,

Spread the word.

Betere hifi apparatuur voor de Tannoy demonstraties.

Yeah, er geld een gouden regel in de hifi wereld, Bagger in Bagger uit.

Niet dat Myrad bagger is maar het heeft wel zijn beperkingen als het gaat om het promoten van je product.

m_series.jpg

hfn11.jpg

Dit is natuurlijk geen optimale combinatie.

Groeten klaas

Geplaatst door DTS:

Nou Sodejuu....    :D

Dan ben je niet helemaal op de hoogte........

Het is namelijk het topmodel van REL.zo uit mijn hoofd de Stentor van ƒ 13.000-ƒ14.000,- !    :D

ech waar........    :D     :D

maar je kent toch ook nie alles wete    :D ....toch ?

Rick    cool.gif

Dit geloof ik nooit. De Stentor is een duidelijk voorbeeld van een Down Firing Sub. Zoals ik dit bekijk is de Tannoy wel degelijk een Forward Firing sub. De duurste Forward Firing van Rel is de Q400 die ƒ4399 kost in fineer uitvoering.

De duurste REL is de Studio III en kost ƒ13999 en is ook een Downfiring type

Hoi Klaas,

De Tannoy TD-SUB want zo heet dit aparte bijzet tafeltje wordt in amerika voor $ 4500,- verkocht, ik heb hem in Nederland nog nooit gezien laat staan gehoord maar ik denk dat Rick met zijn prijs behoorlijk in de goede richting zit.

smr_ces_167.jpg:rolleyes:

Groeten Mick.

Hoi Sodejuu,

Uiteraard heb ik dit niet zomaar geroepen. Ik heb het van iemand die in Schotland is geweest waar deze dingen gemaakt worden. Hij heeft daar twee dagen mogen rond kijken ;);) en met verschillende mensen gesproken.....

Hij kan natuurlijk liegen.............alleen dan vraag ik me af waarom ie dat moet doen......Soon we will find out.

......I hope....

Rick cool.gif

Geplaatst door DTS:

Hoi Sodejuu,

Uiteraard heb ik dit niet zomaar geroepen. Ik heb het van iemand die in Schotland is geweest waar deze dingen gemaakt worden. Hij heeft daar twee dagen mogen rond kijken   ;)    ;) en met verschillende mensen gesproken.....

Hij kan natuurlijk liegen.............alleen dan vraag ik me af waarom ie dat moet doen......Soon we will find out.

......I hope....

Rick   cool.gif

hoho, ik wil best aannemen dat de Tannoysub een REL is, maar dat het de StudioIII is (of StentorIII of welke andere ST), waag ik echt te betwijfelen. Misschien de zelfde driver maar voor de rest????? confused.gif

Hoi Sodejuu,

Ik ga het even navragen.........dan weten we het in ieder geval wat zekerder ;)

Als ik 'em weer spreek dan laat ik het even weten :D

Rick

en ik moet toegeven..........ik geloofde het eerst ook niet.. :D

Geplaatst door DTS:

Hoi Sodejuu,

Ik het nagevraagt en de Sub van de Tannoy Dimension serie is een REL Studio III !  

en das niet verkeert  

Rick

hfn11.jpg

stentorIII.jpg

Helaas is het "REL"-plaatje er eentje van de Stentor III, echter op de Sumiko Audio site zeggen ze dat die er verrekte veel op lijkt (op de Stentor dan :D )

Ik kan echter niets anders opmerken dat de Tannoy en de REL weldegelijk verschillen eek.gifeek.gif . Nogmaals, het kan zijn dat dezelfde unit gebruikt is, maar echt niemand kan mij wijsmaken dat dit twee dezelfde subs zijn :rolleyes:

Sodejuu cool.gif , die zeker niet alle fabeltjes van Tannoy zomaar voor waar aanneemt :D

Hoi Sodejuu,

Uiteraard zijn de Subs niet identiek ;)

De unit en techniek echter wel :) ...diegene heeftzelf gezien hoe ze gemaakt werden ( hij stond ernaast )

en met die gasten gesproken.........

en wie nu de waarheid spreekt...... ;)

dat ga ik toch nog maar eens nader onderzoeken....... :D:D

Rick cool.gif

to be continued.......... :D