Jump to content

Tannoy Dimension serie

DTS
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door DTS:

Hoi Sodejuu,

Uiteraard zijn de Subs niet identiek  

De unit en techniek echter wel  ...diegene heeftzelf gezien hoe ze gemaakt werden ( hij stond ernaast )

en met die gasten gesproken.........

en wie nu de waarheid spreekt......

dat ga ik toch nog maar eens nader onderzoeken.......

Rick  

to be continued..........   :D

Nogmaals, ook de techniek is duidelijk anders. De Tannoy beroept zich op het Forwardfire-principe en de REL op het Downfire-principe (versterkers en drivers kunnen gelijk zijn). Het Forwardfire-principe is veel eenvoudiger en geeft ook een minder resultaat (vandaar waarschijnlijk ook het prijsverschil). Als ik moest kiesen tussen de Tannoy Dimension sub en een REL uit de ST-serie, nou dan wist ik het wel..........REL :D;)

Hoi Sodejuu,

Ik ga maar eens proberen om ze naast elkaar te krijgen.

Wat jij zegt klopt gewoon :D ......daarom geloofde ik het eerst ook niet......en twijfel nu ook nog :D:D

Miscchien weet Mick het ? Die is goed ( heel erg goed zelfs :D ) thuis in de Tannoy wereld ........

Dus Mick..........wat denk jij ?

Rick cool.gif

Geplaatst door sodejuu:

Nogmaals, ook de techniek is duidelijk anders. De Tannoy beroept zich op het Forwardfire-principe en de REL op het Downfire-principe (versterkers en drivers kunnen gelijk zijn). Het Forwardfire-principe is veel eenvoudiger en geeft ook een minder resultaat (vandaar waarschijnlijk ook het prijsverschil). Als ik moest kiesen tussen de Tannoy Dimension sub en een REL uit de ST-serie, nou dan wist ik het wel..........REL   :D    ;)

Als ik moest kiezen tussen de Tannoy en de Rel zou ik kiezen voor een Arcam A85/Arcam FMJ CD-23/Martin Logan Scenarios

:D

Geplaatst door Avallon:

Als ik moest kiezen tussen de Tannoy en de Rel zou ik kiezen voor een Arcam A85/Arcam FMJ CD-23/Martin Logan Scenarios

Die set zie ik helaas niet tussen de Tannoy en de Rel staan, anders had ik 'm waarschijnlijk ook gekozen :P:D;)

Hoi Rick & Sodeju,

Ik kan op dit moment aan jullie Sub discussie ook niets zinnigs voegen, alleen het feit dat mocht de Tannoy Sub kwalitatief in de buurt komen van de duurdere REL's dan heb je het toch over een top product want in de Sub klasse in REL onverslaanbaar.

tannoy25.jpg

:P Groeten Mick.

Geplaatst door Avallon:

Dus zo ziet een ontieglijk dure speaker (meer dan 20k per set toch, de TD12?) er van binnen uit? als ik heel eerlijk ben begin ik nu te twijfelen of het wel het geld waard is. Ik blijf bij mijn eerdere stelling.

Tja, als je het zo bekijkt is het allemaal veel te duur. Ik heb een tijd geleden zoiets dergelijks gezegd over de NAD PP-1. Aan onderdelen ben je niet meer dan een gulden of 50 kwijt inclusief kastje en adapter. Met speakers is het 't zelfde, echter bij een speaker zitten toch een hoop ontwikkelingskosten. Als je zelf al eens een speaker gebouwd hebt, weet je hoe moeilijk het is zo'n kreng goed aan het klinken te krijgen. Geluid laten produceren is geen probleem, maar dat het goed klinkt is veel moeilijker. En vaak geldt ook hier de "Stefan-stelling": LESS IS MORE ;)

Geplaatst door Avallon:

(voor de ge

Geplaatst door Avallon:

Dus zo ziet een ontieglijk dure speaker (meer dan 20k per set toch, de TD12?) er van binnen uit? als ik heel eerlijk ben begin ik nu te twijfelen of het wel het geld waard is. Ik blijf bij mijn eerdere stelling.

(voor de ge

Ik ga ervan uit dat je zoiets roept na verschillende flesje vocht...............................................

Mocht dat vocht niet genuttigd zijn.tsja..........  

als dat niet zo is dus

dan ben ik zeeeeer jaloers

want dat wil ik ook

nah ja een nieuwe baan heb ik al beter betaald natuurlijk

en als het meezit ook nog binnen 2 jaar een heleboel extra's dan kan ik de speakers die ik wil hebben zeker halen cool.gif

nah ja misschien staat die opmerking van avallon over 2 jaar bij mijn naam :D

Geplaatst door demon:

als dat niet zo is dus

want dat wil ik ook

en als het meezit ook nog binnen 2 jaar een heleboel extra's dan kan ik de speakers die ik wil hebben zeker halen    cool.gif

nah ja misschien staat die opmerking van avallon over 2 jaar bij mijn naam     :D

H

tnx

ik hoop het ook niet

maar als chauffeur zal dat ook wel een beetje meevallen

en dan maar hopen dat ik word uitgezonden

kan ik nadetijd een paar speakers bij taf bestellen

en een leuke auto onder mijn kont zien te krijgen

:Dcool.gif:D

en later nog maar een leuk huissie zien te kopen naar 2 of 3 x op uitzending zijn te geweest

Geplaatst door demon:

als dat niet zo is dus

want dat wil ik ook

en als het meezit ook nog binnen 2 jaar een heleboel extra's dan kan ik de speakers die ik wil hebben zeker halen    cool.gif

nah ja misschien staat die opmerking van avallon over 2 jaar bij mijn naam     :D

Haha, nou zul je net zien dat ik ergens een set van 30.000 gulden hoor en dat ik die MOET en ZAL hebben. Maar voor nu toch echt, Pathos Classic One, Arcam FMJ CD23 en Martin Logan Scenarios (alhoewel een groter broertje natuurlijk leuker is, om nou meteen het instapmodel te nemen (

Geplaatst door Avallon:

Jawel, een home theater set-up met sleutelwoorden: Mark Levinson/Krell, Martin Logan Statements, REL SubwooferS, Projector etc.

Hoi Avallon,

Jij hebt vast nog nooit een Mark Levinson/Krell HT gehoort ? ;)

Ik kan me wel aardig vinden in je set alleen geen ML/Krell....

Ik weet het dat je niet op het geld hoeft te letten maar ik weet zeker dat je hier niet voor zou kiezen :D:D

Rick cool.gif

Geplaatst door DTS:

Hoi Avallon,

Jij hebt vast nog nooit een Mark Levinson/Krell HT gehoort ?   ;)

Ik kan me wel aardig vinden in je set alleen geen ML/Krell....

Ik weet het dat je niet op het geld hoeft te letten maar ik weet zeker dat je hier niet voor zou kiezen   :D    :D

Rick   cool.gif

Ja maar, ja maar....het is allemaal zo groot duur en indrukwekkend, echt niet goed???

Ja idd nog nooit zoiets beluisterd. Ze zien me al aankomen, ja ik zou graag even die set van een miljoen willen beluisteren. Ja echt waar, ik ben ECHT ge

Geplaatst door Audiopaul:

Ik heb reeds enkele malen een HT-set gehoord met apparatuur uit de Madrigal-stal, namelijk Proceed en Revel!

Ry Cooder met z'n Buena Vista Social Club stond echt voor m'n neus te spelen!

Zelfs ik ben dan over te halen voor HT!   ;)

Nu alleen nog een woonkamer van ca. 100 m2 zoeken!   eek.gif   confused.gif   :D:

Ik heb een vaag vermoeden dat een dergelijke vraag in het geval van de mogelijke kopers niet eens gesteld hoeft te worden :D

Geplaatst door Audiopaul:

Ik heb reeds enkele malen een HT-set gehoord met apparatuur uit de Madrigal-stal, namelijk Proceed en Revel!

Ry Cooder met z'n Buena Vista Social Club stond echt voor m'n neus te spelen!

Zelfs ik ben dan over te halen voor HT!  

Nu alleen nog een woonkamer van ca. 100 m2 zoeken!   eek.gif   confused.gif  

Revel.........dat begint er op te lijken..

Proceed de PAV + de PMDP..........ook niet slecht ;)

enne ach.......in 50m2 wil het ook wel........... :D

maar ook die heb ik niet.......dus ik wil het wel kopen ik heb alleen de ruimte niet :D

en ja ..wat moet je dan ...... ;)

Rick cool.gif

Geplaatst door DTS:

Revel.........dat begint er op te lijken..

Proceed de PAV + de PMDP..........ook niet slecht   ;)

enne ach.......in 50m2 wil het ook wel...........   :D

maar ook die heb ik niet.......dus ik wil het wel kopen ik heb alleen de ruimte niet   :D  

en ja ..wat moet je dan ......   ;)

Rick   cool.gif

VOOR MIJ KOPEN! (ik ben wel heel erg veel van deze berichten aan het posten) ;)

Ja waarom niet ....... ;)

Als ik dat niet bij mezelf niet kwijt kan dan zet ik het toch bij jou neer :D:D

Ik kom dan wel 2-3 keer per maand langs.....maar dat is vast geen probleem..... :D

Nog voorkeur in welke kleur je het wil hebben ? :D

Rick cool.gif

Geplaatst door DTS:

Ja waarom niet .......   ;)

Als ik dat niet bij mezelf niet kwijt kan dan zet ik het toch bij jou neer   :D    :D

Ik kom dan wel 2-3 keer per maand langs.....maar dat is vast geen probleem.....   :D

Nog voorkeur in welke kleur je het wil hebben ?   :D

Rick   cool.gif

Ach het is fantasie, dus kleur maakt niet uit