Phileas Posted 22 maart 2003 Report Share Posted 22 maart 2003 Naim en B&W?, gaat dat goed samen. Ik kan me namelijk een keer een luistersessie herinneren waarbij die twee zeer goed klonken. Was toe wel nog niet in het bezit van B&W. Ben zelf in bezit van matrix 804. Naar wat voor een versterker moet ik kijken. Is een NAP 90 en NAC90 voldoende of moet ik zoeken naar een NAC180? Staat er eentje in 2e hands. Mij ietsje te duur.. anders.... Nou naim kenners, welke moeten wel hebben en welke in mindere mate Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phileas Posted 22 maart 2003 Author Report Share Posted 22 maart 2003 Oh ja ook niet onbelangrijk voor mij: phono geintergreerd zou mooi zijn. Greetz Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 22 maart 2003 Report Share Posted 22 maart 2003 Zelf heb ik nog nooit een Naim+B&W combinatie gehoord, maar 't zou wel goed samen kunnen. VOlgens mij heeft Musifoon HiFi in Emmen, in hun luisterkamer vrijwel continu een fraaie Naim set luisterklaar staan met B&W Nautilus speakers, en daar zijn ze er geloof ik wel enthousiast over. Is een NAP 90 en NAC90 voldoende of moet ik zoeken naar een NAC180? Staat er eentje in 2e hands. Mij ietsje te duur.. anders.... Ik neem aan dat je de NAC92 bedoeld i.p.v NAC90, want die bestaat niet. Een NAP90 is puur 't eindversterker gedeelte van de geintegreerde Nait-3 versterker. Je hebt dan 30watt, wat in veel gevallen ruim voldoende zal zijn. Een NAP180 heeft echter 2x zoveel vermogen, en is beduidend stabieler. (wat is 't rendement van je B&W Matrix ?) Met 'net iets te duur' bedoel je, neem ik aan 'net iets te veel geld' voor de combinatie NAC72 & NAP180 als geheel ? Je zou anders ook alleen de NAP180 kunnen kopen, en e.v.t daar later een goedkopere voorversterker bij kopen. (of andersom) Je zou ook eerst kunnen informeren bij enkele Naim dealers of die goede ervaringen hebben met Naim & B&W combinaties. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phileas Posted 22 maart 2003 Author Report Share Posted 22 maart 2003 Alco, Inderdaad, iets te veel geld; te duur kan het nooit zijn!?! Rendement is 89dB. Suggesties voor goeie dealer in buurt van Maastricht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 22 maart 2003 Report Share Posted 22 maart 2003 Zie hier ook gemiddelde verkoop prijzen van 2e hands Naim: http://www.audiomarkt.de Een Naim dealer in de buurt van Maastricht word lastig. Zie hier de: Naim dealer adressen Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts