Jump to content

dc triggers 12 volt probleem?

uweslankheid
 Share

Recommended Posts

Ik heb een Rotel voorversterker(rsp976) gecombineerd met mono blokken van Marantz(ma700).

Nu zitten er zowel op de Marantz en de Rotel dc triggers om de apparaten onderling te linken zodat deze tegelijkertijd worden aangezet.

Rotel en Marantz gebruiken verschillende snoeren om dit geheel te linken. De Rotel gebruikt een mini-jack plug en Marantz een tulp(mono).

Nu heb ik een verloopstekker van mini-jack naar tulp gekocht om het geheel te kunnen aansluiten.

Ik zou dan 1 van de 2 tulpingangen(ivm stereosignaal van mini-jack??) moeten gebruiken.

Naar mijn mening komt er bij zowel de Marantz als de Rotel dezelfde uitgangspanning uit(12V).

Kan ik dit nu op deze manier aansluiten zonder de apparaten schade toe te brengen?

Dat klopt idd Ruud, alleen vraag ik me af hoe het met 2 verschillende merken(elk een eigen soort kabeltje) in 1 systeem gaat.

In dit systeem heb ik dus niet alleen te maken met tulp, maar ook met mini-jack...

Zal ik het gewoon eens proberen?

De boel zal toch niet ontploffen zeker?

Als ik jou was zou ik de voorversterker verbinden met de eind d.m.v. tulp, volume knop langzaam omhoog(bij mij lukt dit ook nog steeds ;) )en kijken/luisteren wat er gebeurd(waarschijnlijk muziek :) )

Dus niks mini-jack :(

Overigens heb ik ook twee verschillende merken aan elkaar geknoopt en werkt prima :D

Geplaatst door Ruud:

Als ik jou was zou ik de voorversterker verbinden met de eind d.m.v. tulp, volume knop langzaam omhoog(bij mij lukt dit ook nog steeds    ;) )en kijken/luisteren wat er gebeurd(waarschijnlijk muziek    :) )

Dus niks mini-jack    :(

Overigens heb ik ook twee verschillende merken aan elkaar geknoopt en werkt prima     :D

Volgens mij bedoeld hij iets anders.Een aantal eindtrappen hebben een apart inschakelsignaal nodig om de trap van standby naar operation te zetten. Veel doen dat met een simpele 12V spanning op een bepaald punt, dat niks met de signaallijn heeft te maken. Je kan het proberen om een kabel te maken met aan een kant een mini-jack en aan de andere kant een tulp. Ik zou wel eerst ff proberen te bepalen welke spanningen er vanaf de Rotel komen. Meten is hier weten (is niet altijd zo ;) ). Als er een normale 12V DC-spanning van de Rotel komt, kan het wel eens lukken.

Is de mini-jack een stereo uitvoering dan denk ik dat op de 2 voorste pinnen de + zit (helemaal vooraan linker eindtrapsturing) en de middelste van de mini-jack de + is van de sturing van het rechter kanaal. De achterste is de -. Je moet dan een kabeltje maken dat van stereo minijack naar 2 x tulp gaat.

Als de mini-jack gewoon ook mono is, kun je volstaan met parallel zetten van de eindtrapsturing.

P.S.: Ohne Gew

Geplaatst door Sodejuu:

Een aantal eindtrappen hebben een apart inschakelsignaal nodig om de trap van standby naar operation te zetten. Veel doen dat met een simpele 12V spanning op een bepaald punt, dat niks met de signaallijn heeft te maken.

Veel anderen doen dat wel met de signaallijn :P;)