Ruud_F Posted 16 september 2001 Report Share Posted 16 september 2001 Hoi Allen, Na wat rond gesurft te hebben op het internet op zoek naar audio websites (hoe kan het ook anders ), ben ik op een website terecht gekomen van Pathos http://www.pathosacoustics.com/ Daar wordt een versterker gebouwd met een buizen voorversterker en een solid state eindtrap, de classic one. Nu komt de vraag, is dat wat, een buizen voorversterker en een solid state eindtrap ?? Wie heeft ooit een Pathos gehoord ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 september 2001 Report Share Posted 16 september 2001 Helaas Ruud, ik niet, maar het zijn wel plaatjes om te zien Hoe het klinkt? Als het goed is bepaald de voortrap de klankleur, dus zou je wel een buizensound uit je speakers krijgen. Voordeel van dit system is dat je de dure eindbuizen niet hoeft te vervangen, want die zijn er domweg niet en zover ik weet gaat een voorversterkerbuis toch wel iets langer mee dan een eindbuis, maar Stefan weet hier meer van. En je hoeft geen dure eindtrafo's in je versterker te bouwen, waardoor het prijstechnisch wat leuker wordt. Maar er geldt nog altijd: LUISTEREN Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 16 september 2001 Report Share Posted 16 september 2001 Ik heb toevallig de Pathos Classic One onlangs beluisterd bij Multifoon in Rotterdam(ik ga ze toch even pluggen) i.c.m. de Arcam FMJ CD 23 cd-speler en Martin Logan Scenarios. (topic is nog wel ergens binnen audio te vinden). Laat ik beginnen met te zeggen dat ie opvallend mooi qua design is. Ziet er heel gelikt uit. Leuk detail is ook dat de luidsprekeraansluitingen op de bovenplaat zitten, ziet er heel 'professioneel' uit. Afstandsbediening is echter iets waar je van moet houden (langwerpig houten ding met 2 messing knopjes voor het volume). De prijs van de Classic One bedraagt 4000 gulden en dat is ie naar mijn mening ook waard. Hij klinkt heel open, gaat mooi de breedte en de diepte in (zeker icm met electrostaten) en plaatst redelijk nauwkeurig. De hoge tonen leken mij echter wat 'afgezwakt', dan wel wat vriendelijker gemaakt. Wel is het zo dat ie over de rest van de linie zeer goed klinkt, tot aan de laagste tonen aan toe. Wat me vooral aan de versterker beviel is zijn flu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 16 september 2001 Report Share Posted 16 september 2001 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 16 september 2001 Report Share Posted 16 september 2001 Mjah ik wil die set! Maar dan moet ik eerst 16.000 gulden wensen (toch best apart, instapmodel Pathos, instapmodel Martin Logan, en instapmodel FMJ cd-speler voor 15.000 ex. alles) Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilaudio Posted 16 september 2001 Report Share Posted 16 september 2001 Geplaatst door Ruud_F:Hoi Allen, Na wat rond gesurft te hebben op het internet op zoek naar audio websites (hoe kan het ook anders ), ben ik op een website terecht gekomen van Pathos ..............................Nu komt de vraag, is dat wat, een buizen voorversterker en een solid state eindtrap ?? Wie heeft ooit een Pathos gehoord ?? . Beste Ruud, ik heb begin dit jaar geluisterd naar een Pathos en een Unison Research SR1 (zijn twee zelfde type's versterkers, zelfs de prijs is vrijwel gelijk. Beide heb ik ze beluisterd met luidsprekers van Opera (prima 1.5, monitor luidsprekers). Ik vond het verschil enorm, de Unison won het. Zo open en gedetailleerd, vooral het feit dat bij de Unison het geluid niet direct van de luidsprekers kwam, maar de ruimte heerlijk vulde, sprak mij erg aan. Verder is de Pathos een juweeltje (een hoge WAF -Womens Acceptance Factor- kan handig zijn!!!!). Overigens is de Unison ook een juweeltje. Ik heb ze beide beluisterd met zowel vinyl als cd's. Wat ook handig is, is het het feit dat de Unison een Remote heeft (dus geen infra rood) Verdomd handig, je hoeft niet te richten!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 17 september 2001 Author Report Share Posted 17 september 2001 Geplaatst door Ruud:Hi Ruud F, Wat dacht je hiervan, de Phatos heeft wel een hele mooie potmeter. Hoi Ruud, T'is wel een heeele mooie versterker om te zien. Zoals ik al schreef, zien. Eerst horen en dan pas beslissen (volgend jaar dus). Maar het verhaal van Wilaudio is ook iets om in je achterhoofd te houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 17 september 2001 Author Report Share Posted 17 september 2001 Geplaatst door wilaudio:. Beste Ruud, ik heb begin dit jaar geluisterd naar een Pathos en een Unison Research SR1 (zijn twee zelfde type's versterkers, zelfs de prijs is vrijwel gelijk. Beide heb ik ze beluisterd met luidsprekers van Opera (prima 1.5, monitor luidsprekers). Ik vond het verschil enorm, de Unison won het. Zo open en gedetailleerd, vooral het feit dat bij de Unison het geluid niet direct van de luidsprekers kwam, maar de ruimte heerlijk vulde, sprak mij erg aan. Verder is de Pathos een juweeltje (een hoge WAF -Womens Acceptance Factor- kan handig zijn!!!!). Overigens is de Unison ook een juweeltje. Ik heb ze beide beluisterd met zowel vinyl als cd's. Wat ook handig is, is het het feit dat de Unison een Remote heeft (dus geen infra rood) Verdomd handig, je hoeft niet te richten!! Hoi Wilaudio, De SR-1 is inderdaad een hele mooie om te zien. Weet je nog wat deze moet kosten ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 17 september 2001 Report Share Posted 17 september 2001 Die ligt voor 4 mille in de winkel (o.a. bij Hi-fi Studio Wilbert in Utrecht), evenals de Pathos dus. Ik wilde de Unison eigenlijk ook beluisteren, ik had er zelfs een middagje vrij voor genomen, maar hij bleek uitgeleend te zijn. (idd erg boeiend ) Grtz, Avallon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts