carl Posted 16 september 2001 Report Share Posted 16 september 2001 And now something completely different!!! Zo'n leuk eigenwijs radiotje (FM en AM) lijkt me wel wat voor onze slaapkamer. Volgens de sight schijnt die Tivoli ook nog op je installatie aan te sluiten zijn. Wie heeft dat ding al in huis en wat zijn de ervaringen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 september 2001 Report Share Posted 16 september 2001 Hallo Carl, ik heb nog geen ervaring met de Tivoli,maar ik moet ook toegeven dat ik 't een erg mooi handzaam radiootje vindt. Vooral de (keuzes in de) fraaie houten kast vindt ik mooi. Bedoel je dat ie ook op de kabel aangesloten kan worden ? Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 16 september 2001 Report Share Posted 16 september 2001 Ik heb helaas ook geen ervaring met die mooie radiootje. Wat ik ervan weet kun je die ook gewoon gebruiken als tuner bij je set, dus er kan kabel aan gesloten worden. Ik hoop dat ik die radiootje win op deze site, want dat ding ga ik denk ik wel gebruiken als tuner. Later. Anders koop ik die zelf wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 september 2001 Report Share Posted 16 september 2001 Maar dan heb je dus wel 'n mono tuner,neem ik aan... Als ie nou ook nog op batterijen kan,zou 't helemaal geweldig zijn. (scheelt weer extra snoer) Op zih wel 'n heel origineel idee, 'n kleine en ook nog mooie en degelijk radiootje,die daarnaast ook als tuner is te gebruiken. Dan valt de prijs nog erg mee. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 16 september 2001 Report Share Posted 16 september 2001 Hoi, Carl Ik vind het een geinig ding om te zien! Laatst zag ik 'm in alle kleuren bij Hobo Hifi in Arnhem staan! Loop anders daar eens naar binnen, kun je gelijk horen hoe 'ie klinkt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
fester Posted 16 september 2001 Report Share Posted 16 september 2001 Hallo, de Tivoli heeft inderdaad een mono jacket uitgang, maar het geluid uit dit kleine kastje is van zichzelf al erg mooi. Er zit zelfs een kleine bas-reflex-poort onder. Dit in combinatie met een gevoelige tuner. Natuurlijk is het geen concurrentie met een stereo tuner van rond de 3000 gulden als de Nat 05, maar toch een indrukwekkend geluid uit dit kleine kastje. Aan de andere kant laat het de meeste (stereo) tuners ver achter zich. Voor iedereen die een "wekkerradio"-achtig geluid verwacht; absoluut niet! Radio luisteren wordt weer leuk. ( Nee, ik verkoop ze niet, ik heb hem alleen maar gehoord!) fester Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 september 2001 Report Share Posted 16 september 2001 Er zitten dus niet gewone tulp-uitgangen op,begrijp ik... Tja,in dat geval kan ik 't wel vergeten om 'm e.v.t. als tuner te gebruiken. (m'n versterker heeft alleen DIN-ingangen en ik heb nog geen jack->DIN kabel gezien) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 september 2001 Report Share Posted 16 september 2001 Hoi Ruud, Tja, zelf maken... ik heb 2 linker handen... Toevallig zag ik de Tivoli laatst op 'n show van Sound-Gallery in Groningen staan. Ik vond 't direct al 'n leuk dingetje,waar ik m'n ogen maar niet van af kon houden iedere keer als ik er zo langs liep. De prijs van 350,- voor alleen een klein radiootje vondt ik iets te zot,maar als je 'm ook als tuner kunt gebruiken en hij echt zo goed is,mwaaaa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 september 2001 Report Share Posted 16 september 2001 Hoi Alco, Elke zich zelf respecterende audiozaak wil zo'n kabel wel voor je maken. Dan kun je ook nog het merk connector (Neutrik) en soort interlink bepalen. Desnoods die Naim-kabel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 september 2001 Report Share Posted 16 september 2001 Okidoki,zal ik onthouden. Thanx! Ik zag trouwens ook nog ergens 'n oude 2e hands Cyrus tuner voor 450,-. Die schijnt ook vrij goed te zijn. ach,laat ik me nou eerst maar even (financieel) koest houden. a.s. Dinsdag wordt al 'n dure dag,dus voorlopig moet ik maar even afkicken van HiFi 'hebbedingetjes'. Groeten, alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet de vries Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 Inmiddels twee Tivoli's model two in huis gehad. Het geluid is verrassend mooi, maar de ontvangst is knudde. Ik woon aan de rand van Nederland, maar toch zou ie het hier moeten doen. Verschillende antennes geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik hoop dat de winkel hem terug wil nemen. Ik heb ook een PAL van Tivoli, het draagbare exemplaar. Deze doet 't perfect Heeft iemand nog een tip? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 Ik heb er een keer 1 aan mijn pa gegeven (vaderdag of zo). Ik moet zeggen, klinkt best leuk (beetje donker geluid), er is zelfs bescheiden laag. Ontvangst in Den Haag was ook gewoon goed. Voor 150 euro echt geen miskoop. PS. Er zitten ook diverse aansluitingmogelijkheden op, weet niet meer waarvoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin R Posted 3 november 2003 Report Share Posted 3 november 2003 Ik heb een Tivoli in de keuken staan, model one, de mono uitvoering, maar hij schijnt er nu ook in stereo uitvoering te zijn. Ik vind de ontvangst vrij goed, met een simpel draadje ontvang ik de zenders storingsvij, terwijl de band hier toch dicht bezet is. het geluid vond ik na wat langer luisteren toch tegenvallen, het was naar mijn smaak iets te bonkerig in het laag, maar heb dit verholpen door het poortje aan de onderkant te vullen met wat foam. Klinkt nu vrij goed, in ieder geval veel beter dan de oude philips tafelradio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 november 2003 Author Report Share Posted 3 november 2003 Hai allemaal, Leuk dat zo'n oud topic weer wordt opgestart.Ik heb nooit verteld dat ik de model one heb gekocht. Ik heb er een paar pucks onder zodat de poort minder dicht op de kast zit en niet boemt. Dan klinkt de Tivoli ook erg goed en natuurlijk. Dat van de ontvangst van Piet begrijp ik niet. Als de draagbare versie goed ontvangt zou de model one ook goed moeten klinken. Toch nog even experimenteren. Een goed produkt verkoopt zich zelf blijkt maar weer . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts