aineke Posted 16 september 2001 Report Share Posted 16 september 2001 Heeft er iemand van de deskundigen ervaring met het gebruik van ferritkralen, en zoja waar kun je die dingen kopen, met name in de omgeving Gooi/Amsterdam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 17 september 2001 Report Share Posted 17 september 2001 Hoi Aineke, Ferrietkernen zijn bedoeld om hoogfrequente signalen te onderdrukken. Zelf heb ik ervaring met ferrietkernen om de stroomkabel. Ik had zelf stroomkabel gemaakt van gewone goedkope afgeschermde stroomkabel met daaraan goede stekkers en ferrietkernen bij het uiteinde van de kabel, dus bij de apparaatstekker. Dit is de beste plaats voor ferrietkernen. Zelf kan ik het verschil horen tussen stroomkabel met of zonder ferriet eromheen. Met klinkt gewoon beter. Nu is het wel zo dat je er niet teveel om moet doen, ik denk dat twee kernen per kabel zo ongeveer genoeg is, meer kan teveel afknijpen, en dus een slechter geluid geven. Weet iemand trouwens of het ook nog eens slecht kan zijn voor het apparaat? je veranderd wel de eigenschap van de kabel. Zelf ga ik deze week nieuwe kabel maken van Siltech spo 18 kabel en natuurlijk ferriet eromheen, ben wel benieuwd. Om nog terug te komen op de vraag waar de ferrietkernen te verkrijgen zijn: bij de meeste electronica zaken, en anders bij www.conrad.nl, daar heb ik ze besteld. succes! gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 20 september 2001 Report Share Posted 20 september 2001 Geplaatst door Rogier:Hoi Aineke, Ferrietkernen zijn bedoeld om hoogfrequente signalen te onderdrukken. Weet iemand trouwens of het ook nog eens slecht kan zijn voor het apparaat? je veranderd wel de eigenschap van de kabel. gr. Rogier Hallo Rogier, Ferrietkralen zijn absoluut niet slecht voor je apparatuur en doen alleen datgene wat je zelf al aangeeft; hoogfrequente pieken dempen. Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts