neverland Posted 22 mei 2002 Report Share Posted 22 mei 2002 Hoi, ik wil me een nieuwe phono voorversterker aanschaffen. Voorlopig speel ik nog met een Rega P3 maar ooit zal die vervangen worden. Ik wil tussen de 500 en 1000 Euro uitgeven. Welke merken stellen jullie voor... Het toestel moet zowel MM als MC aankunnen en de bedoeling is dat ik bij een upgrade van de platenspeler dit niet moet vervangen. Is een externe voeding nodig/beter? Graag jullie advies... Groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
music man Posted 22 mei 2002 Report Share Posted 22 mei 2002 beste neverland, Ik heb goede berichten gehoord over Phonomena deze phonovoorversterker heb ik een aantal keren beluisterd bij Rhapsody in Hilversum prijs van deze voorversterker ongeveer 1100 euro. MVG Music Man Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 mei 2002 Report Share Posted 22 mei 2002 Ben zelf behoorlijk onder de indruk van de Holfi Battriaa SE, kost echter nogal een aardige hoeveelheid eurooooos, heb op dit moment het kleine broertje ( zusje ) in huis de Elipse, laat ik volgende week iets over weten.. Groet jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phelsuma Posted 23 mei 2002 Report Share Posted 23 mei 2002 Op dit moment aangeboden op zowel hear.nl als hifi.nl de Sphinx Project Phono Equaliser voor een schappelijk bedrag (nee, niet mijn exemplaar). Is een prima exemplaar en volledig instelbaar voor alle soorten elementen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phelsuma Posted 23 mei 2002 Report Share Posted 23 mei 2002 Excuses, hij staat alleen op www.hifi.nl. Te koop voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 23 mei 2002 Report Share Posted 23 mei 2002 Geplaatst door phelsuma:Excuses, hij staat alleen op www.hifi.nl. Te koop voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 23 mei 2002 Report Share Posted 23 mei 2002 Geplaatst door Audiopaul: Echt een koopje! Beter vind je niet voor dit geld! En nee, 't is ook niet de mijne! Paul, dat zou ik niet durven zeggen, vind nog altijd al die IC's en switches niet passen in audioapparatuur.. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 mei 2002 Report Share Posted 23 mei 2002 Geplaatst door Jitze: Paul, dat zou ik niet durven zeggen, vind nog altijd al die IC's en switches niet passen in audioapparatuur.. Groet Jitze Beste Jitze, Ik ga hierin volledig met je mee, maar om nou te zeggen dat de Sphinx IC achtig-klinkt gaat me te ver, hij klinkt gewoon niet buisachtig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 mei 2002 Report Share Posted 23 mei 2002 Geplaatst door Ome Henk: Inderdaad, maar w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 mei 2002 Report Share Posted 23 mei 2002 Geplaatst door Ome Henk: Inderdaad, maar w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 23 mei 2002 Report Share Posted 23 mei 2002 Geplaatst door Ome Henk: Je bent er gewoon allergisch voor Jitze... Absoluut, zolang het zo vreselijk hoorbaar is als die dingen erin zitten, zal ik ook niet genezen van deze afkeer........ Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 23 mei 2002 Report Share Posted 23 mei 2002 Het is toch wat als je oren zo vreselijk verstopt zitten... Zou je die Nitty Gritty zo kunnen modificeren dattie je oren ook uitspuit en schoon zuigt ? Met verstopte oren zou ik geen allergische reacties vertonen............. Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 23 mei 2002 Report Share Posted 23 mei 2002 Geplaatst door Jitze: Paul, dat zou ik niet durven zeggen, vind nog altijd al die IC's en switches niet passen in audioapparatuur.. Groet Jitze Geplaatst door Ome Henk: Je bent gewoon allergisch voor Jitze... Zover wil ik niet gaan, Henk, want verder is het best een aardige kerel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 24 mei 2002 Report Share Posted 24 mei 2002 Geplaatst door neverland:Hoi, ik wil me een nieuwe phono voorversterker aanschaffen. Voorlopig speel ik nog met een Rega P3 maar ooit zal die vervangen worden. Ik wil tussen de 500 en 1000 Euro uitgeven. Welke merken stellen jullie voor... Het toestel moet zowel MM als MC aankunnen en de bedoeling is dat ik bij een upgrade van de platenspeler dit niet moet vervangen. Is een externe voeding nodig/beter? Graag jullie advies... Groeten Hoi Neverland, Als ik JK acoustics mag noemen, probeer dan een tweedehands Passive 5 op de kop te tikken; momenteel staat er hier een bij tweede hands voor 350 Euro: -gescheiden voeding -prachtige voorversterker -bijna geheel discrete MC en MM voortrap, met een byzondere schakeling waarin het element is opgenomen i.p.v. dat het aan de RIAA correctie aangehangen is. Een buitengewoon muzikaal stuk techniek. vr gr, Picoso Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts