Jump to content

Wat is de meest voorkomende klacht van Vincent versterkers

Stitch
 Share

Recommended Posts

Hallo Forumers

Ik volg nu al een tijdje deze Forum en andere forums.

Wat mij op valt dat Vincent versterker nogal vaak terug worden gebracht naar de dealer.

Mijn vraag is wat gaat er dan zo snel kapot is dit te verhelpen door de versterker door een vakundige betere kabels of componenten te laten vervangen .

Gezien dat ik er over zit te denken om een SV233 of een SV238 aan te schaffen .

Graag zou ik jullie mening willen weten

met vriendelijke groet Stitch

Wat mij op valt dat Vincent versterker nogal vaak terug worden gebracht naar de dealer.

't kan zijn dat ik wat mis maar ik kan me nou niet echt bepaald verhalen over kapotte Vincent's herinneren, in ieder geval niet opvallend vaker dan andere merken. Integendeel zelfs. :rolleyes:

Nou kan dat natuurlijk ook aan het feit liggen dat ik maar

door de versterker door een vakundige betere kabels of componenten te laten vervangen .

De componenten die erin zitten zijn al van hele goed kwaliteit. Zoals Toshiba transistoren, Rubycon elco's, mooie gesloten volumeregelaar van ALPS. De enige bedrading is de bedrading van de eindversterker naar de luidsprekeruitgangen. Dat is een stukje van 10cm lengte in totaal aan bedrading.

Het enige wat ik me kan verzinnen wat kapot zou kunnen gaan is, dat er een transitor kapot kan gaan die niet goed op een koelprofiel is bevestigd{fabricagefout}. Door de relatief hoge Klasse A instelling{ruststroom} van Vincent versterkers is de kans aanzienlijk groter dat een transistor sneuvelt door oververhitting. De toch al forse koelprofielen worden ongeveer 50 graden van deze versterkers.

Maar betere componenten is volstrekt overbodig en nutteloos omdat ze al zeer goed zijn. cool.gif:)

Edwin