Jump to content

cd speler

Xenophon
 Share

Recommended Posts

Hey ECHTE experts,

Ik maak in mn hifi instalatie ( harman/Kardon + de door velen ondergewaardeerde Bose 601's) naast deze eerdere ook gebruik van een Philips cd speler. Dit is de CD 502, ok bou is t zo, mn ouders zijn de grootste leken die er rond lopen op dat gebied, maar ja, zij kochten het ding 10 jaar terug... Ik weet wel wat van HIFI, maja eeeuh niet alles, en 10 jaar terug was ik 8 dusseeh van die tijd weet ik niet zo heel veel gedetaailleerds meer.

Dus mn vraag is: "Is dit een beetje een fatsoenlijke cd speler? " Er zit op 4 X overlapping digital filter met 16 bit digital audio converter in combinatie met een hoge resolutie twin DAC systeem. Helluuup ik snap de principes van de mash 1 bits cd spelers niet eens kan iemand een simpele (Helaas) Dozenschuiver (die overiggens zn marges niet kent en wil kennen maar die de producten belangrijker vind) uit zn onwetendheid helpen??????

(ps) net naar een sony productinfo avond geweest Geeeew SAAAAAIII!!! en later vreselijk arrogant over hun lelijke poepsetjes en blabla perfect dit en perfect dat, aaah laat die arrogante kl**tz*kken aub failliet gaan!!!! erger dan bose if YOU ask me.

AVE !!!

Xenophon

"HK Rocks" :D

Hehe, ook ik ben een jaar lang dozenschuiver geweest (bij de Dixons) en ik was er verdomd goed van op de hoogte waar wat voor marge op zat (uitstekend plan, betaal je werknemers min. loon en laat ze zwoegen voor premie).

Ook ik had info avonden, die zijn toch erop gericht saai te zijn? Vandaar de beloning in de vorm van eten/drinken/borrel plus een presentje (of in het geval van MS, mooie hostessen, goed eten/drinken, slecht bier, maar wel volledige versies van hun software, o.a. Office XP Pro full version

Geplaatst door Xenophon:

Hey ECHTE experts,

Ik maak in mn hifi instalatie ( harman/Kardon + de door velen ondergewaardeerde Bose 601's) naast deze eerdere ook gebruik van een Philips cd speler. Dit is de CD 502, ok bou is t zo, mn ouders zijn de grootste leken die er rond lopen op dat gebied, maar ja, zij kochten het ding 10 jaar terug... Ik weet wel wat van HIFI, maja eeeuh niet alles, en 10 jaar terug was ik 8 dusseeh van die tijd weet ik niet zo heel veel gedetaailleerds meer.

Dus mn vraag is:  "Is dit een beetje een fatsoenlijke cd speler? " Er zit op 4 X overlapping digital filter met 16 bit digital audio converter in combinatie met een hoge resolutie twin DAC systeem. Helluuup ik snap de principes van de mash 1 bits cd spelers niet eens kan iemand een simpele (Helaas) Dozenschuiver (die overiggens zn marges niet kent en wil kennen maar die de producten belangrijker vind) uit zn onwetendheid helpen??????

(ps) net naar een sony productinfo avond geweest Geeeew SAAAAAIII!!! en later vreselijk arrogant over hun lelijke poepsetjes en blabla perfect dit en perfect dat, aaah laat die arrogante kl**tz*kken aub failliet gaan!!!! erger dan bose if YOU ask me.

AVE !!!

Xenophon

"HK Rocks"    :D

Beste Xenophon,

Als ik mij niet vergis, is het loopwerk van deze speler uitstekend. Dat de electronica daarbij wat achterblijft kan bijna niet anders, de technologie is nu eenmaal een hoop verbeterd de laatste jaren.

Indien je de mogelijkheid hebt zou ik je aanraden er eens een mooie DAC aan te hangen (nieuw vanaf zo'n 1500,-). Ik denk dat je zal schrikken van het resultaat.

Groet,

Tuby cool.gif, 3-100!! :D

Geplaatst door Tuby:

Beste Xenophon,

Als ik mij niet vergis, is het loopwerk van deze speler uitstekend. Dat de electronica daarbij wat achterblijft kan bijna niet anders, de technologie is nu eenmaal een hoop verbeterd de laatste jaren.

Indien je de mogelijkheid hebt zou ik je aanraden er eens een mooie DAC aan te hangen (nieuw vanaf zo'n 1500,-). Ik denk dat je zal schrikken van het resultaat.

Groet,

Tuby   cool.gif, 3-100!!   :D

En waarschijnlijk van het feit dat je hem een DAC van min. 1500 piek aanraadt. ;)(Cambridge Isomagic DAC/seismic sink heb je al voor minder, maar is beetje zonde van je geld). Maar idd als je een goed loopwerk hebt en dan er een goede DAC tussen zet dan klinkt het wel :)

Maar dat is een beetje afhankelijk van wat je erachter hebt hangen (het moet natuurlijk wel in propportie blijven). (PS. Ik wil de dCS Purcell en toebehoren (DAC + upsampler, als iemand nog een setje heeft slingeren

:rolleyes::D )

Beste Avallon,

Als je wil weten waar zo'n loopwerk toe in staat is, kun je het beste een minstens redelijke DAC nemen (en die zijn er volgens mij vanaf zo'n 1500,-). En Xenophon hoeft hem niet direkt te kopen, lenen om te proberen kan natuurlijk ook!!

Groet,

Tuby cool.gif

dat is nog niet zo'n slecht idee ava want

ik heb zelf een cd600 staan ook met de hele mikmak

en ik moet zeggen dat deze in verhouding lang niet slecht klinkt

en aangezien ik deze met mijn cambridge vergelijk is dat een compliment naar mijn mening

dus ik zou in ieder geval eens goed gaan luisteren xenophon want ik denk dat je nog niet eens zo slecht af bent met je philips

ik heb hier wel nieuwere gehad van philips en dat die beter klonken nee naar mijn mening niet :Peek.gif

Hey Experts

Thanx voor de enthousiaste reaxies maareh effe over die DAC???????????? eeeeeuh wadisda?

Kan wel Gokken (D)igital (A)udio ©onverter

maar hoe plaats je zoiets en kun je er ook aankomen voor een beetje een normale prijs, 1500 is meer als een maandloon voor mij. :( pas 18 he....

Hoogachtend (niet beinvloedende en aardigen, niet oplichtende Dozenschuiver) ((zucht))

Xenophon :P

Het probleem met Philps is dat ze wel goed spul maken, maar het helaas zelf niet gebruiken (behalve de loopwerken dan). Een van hun meesterwerkjes is de TDA1504 dac ook wel DAC7 genaamd. Deze dac is er in 4 variaties. De normale, de black crown (die iets beter is) de silver crown, (die nog weer beter is) en de gold crown (de beste). De laatste drie uitvoeringen heeft Philips nooit gebruikt, maar alleen doorverkocht een anderen. Ook de geluidsbepalende componenten zoals condensatoren, zijn bij de Philipsen alleen maar Low Budget geweest, simpelweg omdat ze geen brood zagen/zien in de betere Hifi en audiofiele markt. Nu maakt hert de heren van Philips niet echt veel uit of er van hun nou een CD-speler meer of minder verkocht wordt, omdat ze van elke cd speler die er over de toonbamk gaat, ongeacht welk merk, zij toch hun centjes krijgen (leges).

Geplaatst door Xenophon:

Hey Experts

Thanx voor de enthousiaste reaxies maareh effe over die DAC???????????? eeeeeuh wadisda?

Kan wel Gokken (D)igital (A)udio ©onverter

maar hoe plaats je zoiets en kun je er ook aankomen voor een beetje een normale prijs, 1500 is meer als een maandloon voor mij.   :( pas 18 he....

Hoogachtend (niet beinvloedende en aardigen, niet oplichtende Dozenschuiver) ((zucht))

Xenophon    :P

Een DAC is een "Digital to Analogue Converter" Deze zet de "enen en nullen" van een digitaal signaal(wel spanning of geen spanning) om in een analoog signaal (sinusvorm). Dit is nodig omdat een mens simpelweg geen digitaal signaal kan horen.

Bovenaan in een posting van mij staat een link hoe een cd speler werkt (helaas in het duits) ik denk wel dat je daar het een en ander uit kan halen.

beste forummers

daar kom ik dan als leek

zou het geen mogelijkheid zijn om de cd-speler te laten modificeren klinkt een stuk beter of het de stap is die xenophon wil maken weet ik nie want een dac is een duurdere maar zeer goeie oplossing

maar interlinks en modificatie kunnen ook een hoop doen naar mijn mening

demon die nog nix van cd-spelers weet

Geplaatst door sodejuu:

Het probleem met Philps is dat ze wel goed spul maken, maar het helaas zelf niet gebruiken (behalve de loopwerken dan). Een van hun meesterwerkjes is de TDA1504 dac ook wel DAC7 genaamd. Deze dac is er in 4 variaties. De normale, de black crown (die iets beter is) de silver crown, (die nog weer beter is) en de gold crown (de beste). De laatste drie uitvoeringen heeft Philips nooit gebruikt, maar alleen doorverkocht een anderen. Ook de geluidsbepalende componenten zoals condensatoren, zijn bij de Philipsen alleen maar Low Budget geweest, simpelweg omdat ze geen brood zagen/zien in de betere Hifi en audiofiele markt. Nu maakt hert de heren van Philips niet echt veel uit of er van hun nou een CD-speler meer of minder verkocht wordt, omdat ze van elke cd speler die er over de toonbamk gaat, ongeacht welk merk, zij toch hun centjes krijgen (leges).

Natuurlijk hebben ze wel een audiofiel merk, maar dat hebben ze marantz genoemd ;). Het enige voordeel voor jou hieraan is, dat de componenten onderling vrij makkelijk uitwisselbaar zijn. zoek dus eens een paar deeltjes marantz voor de verbetering van de speler.

Geplaatst door Kharn:

Natuurlijk hebben ze wel een audiofiel merk, maar dat hebben ze marantz genoemd   ;). Het enige voordeel voor jou hieraan is, dat de componenten onderling vrij makkelijk uitwisselbaar zijn. zoek dus eens een paar deeltjes marantz voor de verbetering van de speler.

Mag ik er even op wijzen dat Marantz weldegelijk een losstaand bedrijf is. Alleen heeft familie Philips hier het merendeel van de aandelen van, maar familie Philips heeft qua bedrijfsfilosofie hier absoluut niks in de melk te brokkelen. Waarom zouden ze ook, het Marantzspul is gewoon veel beter (met dezelfde Philipscomponetjes)

Thanx Allemaal,

Op de een of andere manier word je op dit forum alleen maar wijzer, da hou ik wel van.

(mn klanten snappen t alleen allemaal niet, die willen alleen dak de doos over de toonbank schuif. Horen? "Nee, das toch wel goed, ik geloof je wel" :(

Greetings Xenophon

The wiser man

s

Geplaatst door sodejuu:

de TDA1504 dac ook wel DAC7 genaamd. Deze dac is er in 4 variaties. De normale, de black crown (die iets beter is) de silver crown, (die nog weer beter is) en de gold crown (de beste).

Overigens gaat het hier om precies dezelfde DAC's, ze lopen allemaal van dezelfde productielijn af.

Het enige verschil is dat ze na productie gemeten worden en die gene met de grootste lineariteit (lees: grootste nauwkeurigheid) krijgt de meeste punten (en dus ook de meeste duiten)

Geplaatst door sodejuu:

Mag ik er even op wijzen dat Marantz weldegelijk een losstaand bedrijf is. Alleen heeft familie Philips hier het merendeel van de aandelen van, maar familie Philips heeft qua bedrijfsfilosofie hier absoluut niks in de melk te brokkelen. Waarom zouden ze ook, het Marantzspul is gewoon veel beter (met dezelfde Philipscomponetjes)

Nou is dat niet helemaal waar, tijdens mijn stage bij Philips heb ik gemerkt dat Marantz wel degelijk vanuit Eindhoven bestuurd werdt (dat zal nu helaas wel Amsterdam zijn). Daarom gebruiken ze ook veel Philips componenten.

Marantz is van origine een Amerikaans bedrijf opgezet door Saul Marantz, daarna door de japanners overgenomen, de rest is hier al bekend.

Geplaatst door Stefan:

Nou is dat niet helemaal waar, tijdens mijn stage bij Philips heb ik gemerkt dat Marantz wel degelijk vanuit Eindhoven bestuurd werdt (dat zal nu helaas wel Amsterdam zijn). Daarom gebruiken ze ook veel Philips componenten.

Marantz is van origine een Amerikaans bedrijf opgezet door Saul Marantz, daarna door de japanners overgenomen, de rest is hier al bekend.

Ook dat eerste was bekend, maar ik was te moe (lui) om het hele verhaal op te kalken :D

Dat alle DAC7 van de zelfde band afkomen is bekend. Waarom zoude ze een andere lijn starten confused.gif Zo is het met al dat geselecteerd spul (weerstanden en condensatoren idem). Alles is standaard alleen worden na een meting (of twee) de beteren eruit gevist en die krijgen dan een speciaal stempeltje en een hoger prijskaartje eek.gif