carl Posted 23 september 2001 Report Share Posted 23 september 2001 Nu hebben we het vaak genoeg over platenspelers gehad en ook wel over elementen, maar volgens mij nooit over armen. Wat zijn de beste armen, de voor-en nadelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 23 september 2001 Report Share Posted 23 september 2001 Geplaatst door carl:Nu hebben we het vaak genoeg over platenspelers gehad en ook wel over elementen, maar volgens mij nooit over armen. Wat zijn de beste armen, de voor-en nadelen. Beste Carl, Het nadeel van toparmen is de prijs. 1 van de allerbeste armen is de SME series 5 gemaakt van magnesium (zeer resonatiearm) een mooi soortelijk gewicht van de totale arm 11 gram (eff.) De Graham 2.0 Basic is een 1 punts gelagerde arm iets goedkoper en van bijna dezelfde klasse maar dan met iets meer tweaken. De SME 3012/R is ook niet teversmaden alleen is hij wel wat langer en past daarom niet op alle platenspelers. Kuzma Stogi Reference is misschien toch beter te betalen en kan met veel tweaken tot grote hoogte komen. Ook de Naim ARO geld hetzelfde voor . En dan hebben we natuurlijk de betaalbare SME's met een meslagering. En Niet te vergeten Rega armen veel waar voor het geld. De betere Dual armen heb ik nooit aan het klinken kunnen krijgen terwijl het toch heel mooie armen zijn. Thorens armen zijn super goed als je weet wat je moet doen. Zo ik wacht even op respons. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 24 september 2001 Report Share Posted 24 september 2001 Zelf een Moerch UP 4 arm op mijn draaitafel geplaatst, een eenpuntsgelagerd armpje, ziet er vreselijk fragiel uit, ontzettend mooi in te stellen. Heeft als groot voordeel dat er meerdere armbuizen geleverd worden, massa van de arm aangepast aan de massa van het element. Bijkomend voordeel is dat - mits in bezit van meerdere armbuizen - elementen razendsnel gewisseld kunnen worden..... Voeg daarbij de zeer redelijke prijs..... Informatie : http://www.moerch.dk Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts