Jump to content

HMS stekkerdozen

carl
 Share

Recommended Posts

Hoi, Carl

Ik heb zelf geen ervaring met HMS, maar ik weet dat ze hoog aangeschreven staan in binnen- en buitenland!

energia-stekker.jpg

In de MusicHomestudio van januari vorig jaar staat een uitgebreide test van HMS kabels en ook van het HMS-stekkerblok Energia met ingebouwd filtering voor analoog en digitaalsectie.

In deze test viel Henk Peters van verbazing van z'n stoel bij de kwaliteiten van dit blok en noemt het absoluut het beste stekkerblok wat hij ooit heeft gehoord!

Importeur is Innovatio & Design, hun website is http://www.innovationdesign.nl

Succes ermee!

Hoi Carl,

Ik heb ook vernomen dat de HMS Energia een buiten gewoon goed filter moet zijn, en het zoveel verbetering/effect op je instalatie kan hebben als een goede interlink, mits je natuurlijk een buiten gewoon schoon lichtnet hebt dan zal het effect minder zijn.

:rolleyes:

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit HMS filter of andere quotes uit de MusicHomestudio van januari vorig jaar hoor ik dat ook graag want ik ben ook geintresseerd in dit stekkerblok.

hms3.jpg:D:D:D

groeten Klaas.

Heren,

We moeten nog een paar maandjes wachten voor de goedheiligman weer in den lande is. Vooruitlopend daarop even een vraagje van technische aard.

Het lichtnet waarop ik aangesloten ben is een tikje ouderwets (Delftsche binnenstad). We hebben namelijk in plaats van het gebruikelijk 230 Volt netwerk met een 0-pool en een 230-pool een netwerk met 2 keer 127 Volt met een faseverschil van 120 graden waardoor we uitkomen op de eerder genoemde 230V.

(1) is dit juist gunstig of ongunstig ?

(2) wat zou dan de invloed zijn van een filter?

(3) zouden er dan filters zijn die hier wel/niet onder te lijden hebben?

En het geheel is wel normaal geaard en mijn versterker is ook geaard aangesloten. Wat heeft dit in combinatie met een filter voor gevolgen?

Groeten

Frank

eek.gifconfused.gifconfused.gif

Hallo Odin,

Er is een Duitse site die ik gevonden heb. Zoek op www.highendaudio.de (dat is een Duitse startpagina) daarop moet je bij het bedrijf "die Nadel" kijken. Met wat zoekwerk vind je dan de diverse stekkerdozen met toelichting en prijzen. De prijzen zullen in Nederland daarvan niet veel afwijken is mijn ervaring.

Geplaatst door Maarten:

De HMS Energia kost bij www.stassen.nl  Hfl 579,-

Maarten

Beste Maarten,

Dan zijn het zeker geen oplichters, want Multifoon in R'dam rekent 800,- voor dit kleinood.

Hij werkt overigens uitstekend, ik sluit me aan bij bovenstaande reacties (ookal heb ik hem uiteindelijk (nog) niet gekocht).

Groet,

Michel cool.gif

Beste Carl en Sodejuu,

Daar komt de aap uit de mouw!

Ik vond het al vreemd dat Multifoon zo veel duurder was. Doorgaans rekenen ze namelijk hele schappelijke prijzen, op gebied van kabels zijn ze zelfs een stuk goedkoper dan Stassen.

Groet,

Michel cool.gif

Geplaatst door Ome Henk:

Beste Michel,

Wellicht l*ll*n wij langs elkaar heen...

Groetnis, Henk    :D

Inderdaad, Ome Henk,

Want ik doelde op het feit dat als ze dingen voor je bestellen, ze deze zaken dus niet op voorraad hebben (waarom zou je anders bestellen).

En als ze niets op voorraad hebben, valt er ook niets te luisteren (tenzij ze alleen demo-spul hebben natuurlijk).

Groet,

Michel cool.gif