LaMa Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Kijk hier maar eens goede 1 aprilgrap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Tussen Kerst en Nieuw waren die dingen er ook al.... Volgens mij is de melk ondertussen bedorven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Tussen Kerst en Nieuw waren die dingen er ook al.... Volgens mij is de melk ondertussen bedorven. Nou het schiet nog niet op met die humor van jou Hans Maak je maar geen zorgen hoor, uiterste verkoopdatum is 7/4. Daarna blijft het nog wel een paar dagen goed, mits gekoeld bewaard natuurlijk. Wat maakt het ook uit, er is iedere dag verse aanvoer. Goh, zal de gevestigde commerciele melkpakkenverkoper nu BOOS zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbomarco Posted 31 maart 2003 Report Share Posted 31 maart 2003 Ik heb een voorbeeld genomen aan de melkpakken van ruud,alleen ze klinken iets voller in het laag{meer body door een groter kast volume}die van mij hebben een bruto inhoud van 1ltr Ik wil nog wel een bijpassende sub hebben ,hebben ze ook melkpakken van 45ltr Greetz De Witte Motor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 maart 2003 Report Share Posted 31 maart 2003 Geplaatst door Turbomarco:Ik wil nog wel een bijpassende sub hebben ,hebben ze ook melkpakken van 45ltr Greetz De Witte Motor Misschien een ouderwetse melkbus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbomarco Posted 31 maart 2003 Report Share Posted 31 maart 2003 Dan krijg je dus een retro systeem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 maart 2003 Report Share Posted 31 maart 2003 Geplaatst door Henrie: Misschien een ouderwetse melkbus? Hmm.... Zoiets als speakers van de boer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 maart 2003 Report Share Posted 31 maart 2003 N Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 31 maart 2003 Report Share Posted 31 maart 2003 Geplaatst door spiekerboer:N Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 31 maart 2003 Report Share Posted 31 maart 2003 Geplaatst door dick jansen: U bedoelt: Noe mo'j niet zo ouwehoer'n: de beste spiekers kom't van boer'n! Met Sallandse groet, En jij bedoelt: Noe mo'j nit zo ouwehoer'n: de beste spiekers kom't van boer'n! Ook een Sallandse groet, al is het uit Leiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 31 maart 2003 Report Share Posted 31 maart 2003 Zoek de verschillen Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 31 maart 2003 Report Share Posted 31 maart 2003 Geplaatst door manus: En jij bedoelt: Noe mo'j nit zo ouwehoer'n: de beste spiekers kom't van boer'n! Ook een Sallandse groet, al is het uit Leiden. Beste Manus, Wellicht op de grens van Salland en Tukkerland, maar hier schrijf je niet als niet, en niet als nit, nitwit Sorry, dat laatste viel me zo maar de bek uit... Wel wordt lokaal de t niet uitgesproken en zegt men dus: "nie". Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 31 maart 2003 Report Share Posted 31 maart 2003 Beste Dick, In Bathmen zegt men - althans de lieden die ik er ken - altoos nit. Bathmen ligt niet op de grens van Salland en Twente. Ach, het Sallands heeft waarschijnlijk onnoemelijk veel varianten ('vuur de duure' zei mijn oma uit Dortherhoek, 'veur de deure', zeggen neven en nichten uit Bathmen). In een stad als Leiden is dat niet anders. Ook hier zijn er talloze varianten qua uitspraak. Wellicht in Deventer ook. Ik weet wel dat Deventers weer heel anders is dan pakweg Colmschatens. Met vriendelijke groet (aju of atjou), Manus (eigenlijk Herman, maar zo heten al een paar Sallandse neven van me) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 31 maart 2003 Report Share Posted 31 maart 2003 O ja Dick, En de lieden die ik ken zeggen ook 'kump' in plaats van 'kom't'. (wiele kump marn, wij komen morgen). Overigens heet een groot deel van mijn familie in Salland ook Jansen (Jans'n). Gegroet, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 31 maart 2003 Report Share Posted 31 maart 2003 Geplaatst door manus:[QB]Beste Dick, In Bathmen zegt men - althans de lieden die ik er ken - altoos nit. Bathmen ligt niet op de grens van Salland en Twente. Ach, het Sallands heeft waarschijnlijk onnoemelijk veel varianten ('vuur de duure' zei mijn oma uit Dortherhoek, 'veur de deure', zegt neven en nichten uit Bathmen). QB] Beste Manus, Dat zal het zijn. Ik woonde ooit in Teuge en ging op school in Apeldoorn. Hemelsbreed (toen) 8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 31 maart 2003 Report Share Posted 31 maart 2003 Geplaatst door manus:O ja Dick, Overigens heet een groot deel van mijn familie in Salland ook Jansen (Jans'n). Gegroet, Manus Dat is niet per se een aanbeveling Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 31 maart 2003 Report Share Posted 31 maart 2003 Geplaatst door dick jansen: Dat is niet per se een aanbeveling Met groet, Nee, dat klopt. Het was eigenlijk een overbodige mededeling. Groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 april 2003 Report Share Posted 1 april 2003 Och, kijk nou eens... Zie 'nieuws'... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts