Wesley Posted 30 maart 2003 Report Share Posted 30 maart 2003 He mede audio genoten. Even een vraagje: Ik ben van plan om nieuwe speakers aan te schaffen Alleen ik weet niet welke, ik heb al wat merken beluistert en mijn nog twijfelachtige keus is gevallen op B&W en Piega het gaat tussen de Nautilus 803 de 805 en de CDM9NT"s.en Piega met het model:P4XL MKII Zal meteen maar even de rest van mijn set beschrijven, ik speel met componenten van musical fidelity de A3 serie, en de kabels zijn van monster en harmonic tech. Graag jullie ervaringen met deze modellen enof adviezen. MVG: Wesley Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 30 maart 2003 Report Share Posted 30 maart 2003 het enigste advies ben jij zelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 30 maart 2003 Report Share Posted 30 maart 2003 het enigste advies ben jij zelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 maart 2003 Report Share Posted 30 maart 2003 Waarom valt de N804 af in jouw ogen? Ik vind het verschil nogal behoorlijk. Waarom wel de 803 en 805 (groot prijsverschil) en de CDM9NT ( ). Ik denk dat je je oor ook eens te luister mag leggen bij speakers van Dali, Dynaudio en PMC (bijv. de FB1). Sodejuu , die zeer tevreden is met zijn N804, maar ook open staat voor andere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 maart 2003 Report Share Posted 30 maart 2003 Ik zeg het niet graag, maar Jopie heeft gelijk Kiezen wat je zelf het mooiste vind. Kom je er niet uit, dan kun je de prijs en/of het uiterlijk gaan laten meespelen. Ikzelf heb JBL's, maar das niet ieders favoriet heb ik wel gemerkt. Al schijnen de Ti6K en Ti10K wel erg goed te zijn. Maar daar is de prijs dan ook wel naar. Hoeveel wil je eigenlijk gaan uitgeven voor speakers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wesley Posted 30 maart 2003 Author Report Share Posted 30 maart 2003 Geplaatst door Henrie:Ik zeg het niet graag, maar Jopie heeft gelijk . Hoeveel wil je eigenlijk gaan uitgeven voor speakers? Jongens bedankt, dat ik zelf een beslissing moet gaan maken met mij eigen oren had ik eigenlijk al verwacht hoor En wat ik ongeveer wil uitgeven aan een paar speakers rond de 4500 Euro per paar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 maart 2003 Report Share Posted 30 maart 2003 Geplaatst door W.K: Jongens bedankt, dat ik zelf een beslissing moet gaan maken met mij eigen oren had ik eigenlijk al verwacht hoor En wat ik ongeveer wil uitgeven aan een paar speakers rond de 4500 Euro per paar. €4500. Daar kun je heel wat moois voor kopen. Zo'n JBL Ti6K kun je daar wel van betalen. Een Ti10K is wel wat duurder (zo'n €6000 per paar). Maar er is genoeg (anders) te vinden voor dat bedrag. Quadral is ook wel mooi. M'n vader heeft de Aurum 7. Niet helemaal mijn smaak (maar dat kan ook aan de rest van z'n set liggen), maar op zich wel mooi. Voor €4500 heb je er daar haast 6 van, dus je 'moet' dan maar bij wat duurdere types kijken. De Aurum Vulkan bijvoorbeeld. De Aurum Titan (het topmodel) zal net wat te duur zijn (ongeveer €6600) maar de Vulkan is wel haalbaar (nog geen €4000) en zit daar net onder... verder schijnt Canton ook mooi te zijn. Heb ze welliswaar nog nooit gehoord, maar veel positiefs over gehoord/gelezen. En de Karat-serie (de top-serie zeg maar) ziet er ook nog eens geweldig uit (vind ik). De Ergo-serie is trouwens ook een top-serie. Succes met je zoektocht naar nieuwe speakers. Laat je nog wat van je horen als je een keuze hebt gemaakt? Of als je door de bomen het bos niet meer ziet (er zijn zoveel merken)...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wesley Posted 30 maart 2003 Author Report Share Posted 30 maart 2003 Geplaatst door Henrie: Laat je nog wat van je horen als je een keuze hebt gemaakt? Of als je door de bomen het bos niet meer ziet (er zijn zoveel merken)...? ALS ik een keuze heb gemaakt zal ik dat zeker met jullie delen, ik zal eerst nog maar is een paar zaken afgaan om nog het 1 en ander te beluisteren, in iedergeval bedankt voor je reacties. MVG:Wesley Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 30 maart 2003 Report Share Posted 30 maart 2003 zo is het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 30 maart 2003 Report Share Posted 30 maart 2003 Hallo W.K. Net als Sodejuu ben ik nu toch wel een heel klein beetje beledigd hoor! Wel de Nautilus 805 en de Nautilus 803 als kandidaten (de 803 kost nieuw trouwens meer dan 4500 Euro) en niet onze 804... Nou moe! Wij eisen een verklaring! groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wesley Posted 31 maart 2003 Author Report Share Posted 31 maart 2003 Geplaatst door Hans:Hallo W.K. Net als Sodejuu ben ik nu toch wel een heel klein beetje beledigd hoor! Wel de Nautilus 805 en de Nautilus 803 als kandidaten (de 803 kost nieuw trouwens meer dan 4500 Euro) en niet onze 804... Nou moe! Wij eisen een verklaring! groet Jullie beledigen was en is helemaal niet mijn bedoeling, om je eerlijk te zeggen heb ik eigenlijk nog niet echt serieus naar de 804 geluisterd, maar zoals ik al zei ,ik ga nog maar is een paar winkels af om nog het een en ander te beluisteren daar zal ik dus ook de 804 in betrekken. Ik laat jullie ook nog wel even tegen die tijd weten hoe ze mij beviellen. MVG:Wesley Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 31 maart 2003 Report Share Posted 31 maart 2003 Geplaatst door W.K: Jullie beledigen was en is helemaal niet mijn bedoeling, om je eerlijk te zeggen heb ik eigenlijk nog niet echt serieus naar de 804 geluisterd, maar zoals ik al zei ,ik ga nog maar is een paar winkels af om nog het een en ander te beluisteren daar zal ik dus ook de 804 in betrekken. Ik laat jullie ook nog wel even tegen die tijd weten hoe ze mij beviellen. MVG:Wesley Beste W:K:, Waarom luister je niet eens naar de mooie wat onbekendere merken. Zoek je een confectie pak of een maat pak. Kortom schaf je iets aan voor jezelf , of iets wat een ander al heeft. BV Diapason,Master,Dali,Visonik,Final,ASW,Thiel,Zingali,Piega,Xanadu,Impuls etc. Kortom er zijn hele mooie en muzikale bij. MvG, Haudio in plaats van luidsprekers kun je natuurlijk ook een platenspeler aanschaffen, is ook erg mooi om naar te kijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wesley Posted 31 maart 2003 Author Report Share Posted 31 maart 2003 Geplaatst door Haudio:[QB Kortom schaf je iets aan voor jezelf , of iets wat een ander al heeft. BV Diapason,Master,Dali,Visonik,Final,ASW,Thiel,Zingali,Piega,Xanadu,Impuls etc. Kortom er zijn hele mooie en muzikale bij. MvG,Haudio [/QB] He dat is een goeie, ik zal het in mijn achterhoofd houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 31 maart 2003 Report Share Posted 31 maart 2003 Op de Pluimgraaf show vielen een paar Nederlandse speakers die binnen dit budget passen op, de Master 3, terwijl ook de Adanmantes III bij de buurman reacties losmaakte....................... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wesley Posted 31 maart 2003 Author Report Share Posted 31 maart 2003 Geplaatst door Jitze:Op de Pluimgraaf show vielen een paar Nederlandse speakers die binnen dit budget passen op, de Master 3, terwijl ook de Adanmantes III bij de buurman reacties losmaakte....................... Groet Jitze Is het ook mogenlijk om die bij jullie te beluisteren {RUAD}???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 maart 2003 Report Share Posted 31 maart 2003 Geplaatst door Haudio:... BV Diapason,Master,Dali,Visonik,Final,ASW,Thiel,Zingali,Piega,Xanadu,Impuls etc. Kortom er zijn hele mooie en muzikale bij. Zijn dat alle merken die jij hebt Haudio? Beetje flauw hoor... MvG, Haudio in plaats van luidsprekers kun je natuurlijk ook een platenspeler aanschaffen, is ook erg mooi om naar te kijken Over een beetje flauw gesproken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 31 maart 2003 Report Share Posted 31 maart 2003 Geplaatst door W.K: Jullie beledigen was en is helemaal niet mijn bedoeling, om je eerlijk te zeggen heb ik eigenlijk nog niet echt serieus naar de 804 geluisterd Het was een grapje hoor W.K. (en anderen?). Ik denk heus niet dat de Nautilus 804 de beste speaker aller tijden is en dat iedereen die moet kopen. Het is wel een goeie volgens mij, maar die zijn er van andere merken ook en smaken verschillen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wesley Posted 23 april 2003 Author Report Share Posted 23 april 2003 Jongens ben er uit hoor, het zijn niet de B&W 's geworden, maar een set millon's de Air reverence II. Klinkt echt super vergeleken met de hoorn speakers die ik had. MVG:Wesley web page Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts