Dick Stock Posted 22 augustus 2003 Report Share Posted 22 augustus 2003 Ik ga zaterdag 30 augustus naar Rhapsody even kieken, wie gaat er mee. Misschien kunnen we wat afspreken voor een borrel na de show.. Groeten - Dick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 22 augustus 2003 Report Share Posted 22 augustus 2003 Beste Dick, Ik zit met mijn toko om de hoek, dus zal misschien wel even langswippen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dick Stock Posted 23 augustus 2003 Author Report Share Posted 23 augustus 2003 beste mensen, gaat er nu echt niemand naar deze show Groeten - Dick Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 23 augustus 2003 Report Share Posted 23 augustus 2003 Als het regent of te hard waait misschien, anders zit ik liever met mijn bootje op het IJsselmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 29 augustus 2003 Report Share Posted 29 augustus 2003 Jaha, ikke. Uur of 11 ben ik er. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 augustus 2003 Report Share Posted 30 augustus 2003 Lees op de site van Rhapsody in Hilversum helemaal niets over een audioshow / buizenversterkershow. Misschien had je van te voren moeten reserveren of zat je wel bij de goeie Rhapsody? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 30 augustus 2003 Report Share Posted 30 augustus 2003 Aan de Borneolaan. of zijn d'r nog meer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 augustus 2003 Report Share Posted 30 augustus 2003 Nee, niet dat ik weet. Het staat ook niet in de agenda van HEAR. Wel HIER trouwens. Als je daar de link naar Rhapsody volgt kom je idd in Hilversum uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 30 augustus 2003 Report Share Posted 30 augustus 2003 Normaal krijg ik een uitnodiging voor de Rhapsody-shows over "deze"? heb ik dus niets ontvangen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 30 augustus 2003 Report Share Posted 30 augustus 2003 web page en kijk onder Agenda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 augustus 2003 Report Share Posted 30 augustus 2003 Ja je hebt gelijk Geerdie. Het was even zoeken maar ook op HEAR staat het. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 30 augustus 2003 Report Share Posted 30 augustus 2003 Misschien horen we nog iets van de topicstarter Dick Stock. Misschien is hij geweest of Bas. Ik vond het in ieder geval zonde van de tijd. Het gekke is dat ik lang geleden een Marantz cdspeler daar heb gekocht en het toen een leuke zaak vond. Ik voel me er nu niet meer thuis. Veel van die poenige lui en te veel spullen die voor een normaal mens onbetaalbaar zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 30 augustus 2003 Report Share Posted 30 augustus 2003 Ik neem aan dat je navraag hebt gedaan, over de zgn. "buizen-show" zoals vermeld op de diverse site Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 30 augustus 2003 Report Share Posted 30 augustus 2003 "Dit alles in zeer huizelijke sfeer ... " Misschien iets te letterlijk opgevat? De site van Rhapsody is met een telefoonmodem niet fatsoenlijk te bekijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 30 augustus 2003 Report Share Posted 30 augustus 2003 Jemig, wat een vreemde, amateuristische website, van Rhapsody. Jammer, ...dat zou je toch eigenlijk niet (mogen) verwachten van een dergelijke High-End zaak. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dick Stock Posted 30 augustus 2003 Author Report Share Posted 30 augustus 2003 Zojuist teruggekomen van Rhapsody. Geluisterd naar een systeem bestaande uit Audio Research eindversterker, Aitos voortrap, Basis/Graham combinatie, de nieuwe Master Slamm luidspreker en MIT bekabeling. Dit alles stond opgesteld in de kleine ruimte. Wij hebbem gehoord dat er in het begin wat problemen waren met de elektronica, een hoge pieptoon. (het blijft techniek). Het systeem vonden wij zeer veel potentie hebben, met name het oplossend vermogen was extreem goed. Opvallend was de dynamiek en de tonale balans. Wij kregen het gevoel dat er een groot systeem stond te spelen in een kleine ruimte. In de hoofdruimte waar wij ook hebben mogen luisteren stond de Kronos van Audio Physic met Pass te spelen. Ook daar was het systeem uitermate indrukwekkend. Koffie hebben wij overigens ook niet gehad. Wat jammer voor Gerdie dat je maar 15 minuten binnen bent geweest. Groeten - Dick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Geplaatst door Dick Stock:Zojuist teruggekomen van Rhapsody. Geluisterd naar een systeem bestaande uit Audio Research eindversterker, Aitos voortrap, Basis/Graham combinatie, de nieuwe Master Slamm luidspreker en MIT bekabeling. Dit alles stond opgesteld in de kleine ruimte. Wij hebbem gehoord dat er in het begin wat problemen waren met de elektronica, een hoge pieptoon. (het blijft techniek). Het systeem vonden wij zeer veel potentie hebben, met name het oplossend vermogen was extreem goed. Opvallend was de dynamiek en de tonale balans. Wij kregen het gevoel dat er een groot systeem stond te spelen in een kleine ruimte. In de hoofdruimte waar wij ook hebben mogen luisteren stond de Kronos van Audio Physic met Pass te spelen. Ook daar was het systeem uitermate indrukwekkend. Koffie hebben wij overigens ook niet gehad. Wat jammer voor Gerdie dat je maar 15 minuten binnen bent geweest. Groeten - Dick Ik vind het onbegrijpelijk dat ze zo'n set in een klein hokkie laten spelen, terwijl er in de grote kamer beneden plaats genoeg is. Ik heb de Kronossen van alle kanten bekeken en de afwerking is eersteklas. Toch kan ik ze niet mooi vinden, veel te lomp. Ook de plaatsing van de units aan de zijkanten vind ik heel merkwaardig. Als jij zegt dat ze in die ruimte indrukwekkend spelen geloof ik je direct. Maar ik denk dat door het diffuse afstraalgedrag van de speakerunits in de zijkanten deze kasten extreem gevoelig zijn voor plaatsing in en inrichting van een woonkamer/luisterruimte. Vooral mbt de plaatsing van instrumenten en stemmen. Ik vind de speakers van Avalon veel sierlijker. Zelfs mijn vrouw vind ze mooi(tot ze de prijs hoorde ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dick Stock Posted 31 augustus 2003 Author Report Share Posted 31 augustus 2003 Beste Geerdie, Ben je helemaal niet in de eerste ruimte geweest?. Daar stond een betaalbare set te spelen. Groeten - Dick Link to comment Share on other sites More sharing options...
eric Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Ik ben ook naar rhapsody geweest, na ongeveer een uur gewacht te hebben door enkele problemen aan de set, konden we eindelijk naar binnen. Het meest opvallende waren de master luidsprekers(heel mooi). Wat minder was ik te spreken over de draaitafel, de cd speler klonk beter. Wie had het over een betaalbare set . Een minpunt van Rhapsody vind ik, dat ik tijdens het wachten geen vragen kon stellen .(geen tijd) Als ze mij vriendelijk te woord hadden gestaan had ik waarschijnlijk een versterker gekocht. Helaas pindakaas Link to comment Share on other sites More sharing options...
eric Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Luistershow in de grote ruimte??????? Niets van gemerkt. Boven werd je inderdaad naar beneden gedirigeerd. Heel veel mooi spul bij Rhapsody, en klanten(kale kop met zonnebril)die geld genoeg hebben, had net een audiomeubel gekocht van 6000 euro en een nbs kabel van heel veel. Inderdaad twee jaar geleden was het voor mensen met een kleine beurs ook leuk bij Rhapsody groet eric Link to comment Share on other sites More sharing options...
music man Posted 1 september 2003 Report Share Posted 1 september 2003 Ik ben ook bij rhapsody geweest, Het was er erg druk. Jammer dat de grote ruimte nog niet klaar was. Toch maar luisteren bij het kleine systeem. Potverd..... wat een sound. Ik ben een groot systeem gewend, maar dit had ik niet verwacht wat een kracht snelheid en muzikaliteit had dit systeem. Even snel kijken of het grote syteem al speelde helaas het speelde nog niet. Maar weer terug naar de andere ruimte helaas vol om er bij te staan. Misschien de volgende keer in de grote ruimte dan kom ik zeker weer luisteren Music Man Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 1 september 2003 Report Share Posted 1 september 2003 Geplaatst door Dick Stock:Beste Geerdie, Ben je helemaal niet in de eerste ruimte geweest?. Daar stond een betaalbare set te spelen. Groeten - Dick Nee. btw, wat vind jij betaalbaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
music man Posted 1 september 2003 Report Share Posted 1 september 2003 Beste Geerdie, Ik heb een beetje het gevoel dat je alleen negatief bent over Rhapsody. Wij vinden dat je mensen die serieus met hun vak bezig zijn in hun waarde moet laten. Rhapsody doet al jaren hun best om met hun systemen muziek te maken. Dat het zoms zeer kostbare systemen zijn ok. Maar blijf respect voor deze mensen hebben. Music Man Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 1 september 2003 Report Share Posted 1 september 2003 Wie zijn 'wij' in bovenstaande posting? Ik zou een antwoord op de rechtstreekse vraag van Geerdie wel waarderen. Ik ben er ook wel nieuwsgierig naar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 september 2003 Report Share Posted 1 september 2003 Geplaatst door music man: Maar blijf respect voor deze mensen hebben. Music Man Respect heb je niet automatisch. Dat moet je verdienen en je kan het ook weer verspelen. Dat betekent als winkel ook klanten respecteren. In wat Geerdie in zijn eerste posting aangeeft blijkt van dat laatste niet zoveel. Het is knap frustrerend als je van ver speciaal voor een aangekondigde demo/show komt en je krijgt het gevoel dat dat niet gewaardeerd wordt en je voor noppes bent gekomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts