Jump to content

Buizenshow bij Rhapsody

Dick Stock
 Share

Recommended Posts

Misschien horen we nog iets van de topicstarter Dick Stock. Misschien is hij geweest of Bas.

Ik vond het in ieder geval zonde van de tijd.

Het gekke is dat ik lang geleden een Marantz cdspeler daar heb gekocht en het toen een leuke zaak vond.

Ik voel me er nu niet meer thuis. Veel van die poenige lui en te veel spullen die voor een normaal mens onbetaalbaar zijn.

Zojuist teruggekomen van Rhapsody.

Geluisterd naar een systeem bestaande uit Audio Research eindversterker, Aitos voortrap, Basis/Graham combinatie, de nieuwe Master Slamm luidspreker en MIT bekabeling. Dit alles stond opgesteld in de kleine ruimte. Wij hebbem gehoord dat er in het begin wat problemen waren met de elektronica, een hoge pieptoon. (het blijft techniek).

Het systeem vonden wij zeer veel potentie hebben, met name het oplossend vermogen was extreem goed. Opvallend was de dynamiek en de tonale balans. Wij kregen het gevoel dat er een groot systeem stond te spelen in een kleine ruimte. In de hoofdruimte waar wij ook hebben mogen luisteren stond de Kronos van Audio Physic met Pass te spelen. Ook daar was het systeem uitermate indrukwekkend.

Koffie hebben wij overigens ook niet gehad.

Wat jammer voor Gerdie dat je maar 15 minuten binnen bent geweest.

Groeten - Dick

Geplaatst door Dick Stock:

Zojuist teruggekomen van Rhapsody.

Geluisterd naar een systeem bestaande uit Audio Research eindversterker, Aitos voortrap, Basis/Graham combinatie, de nieuwe Master Slamm luidspreker en MIT bekabeling. Dit alles stond opgesteld in de kleine ruimte. Wij hebbem gehoord dat er in het begin wat problemen waren met de elektronica, een hoge pieptoon. (het blijft techniek).

Het systeem vonden wij zeer veel potentie hebben, met name het oplossend vermogen was extreem goed. Opvallend was de dynamiek en de tonale balans. Wij kregen het gevoel dat er een groot systeem stond te spelen in een kleine ruimte. In de hoofdruimte waar wij ook hebben mogen luisteren stond de Kronos van Audio Physic met Pass te spelen. Ook daar was het systeem uitermate indrukwekkend.

Koffie hebben wij overigens ook niet gehad.

Wat jammer voor Gerdie dat je maar 15 minuten binnen bent geweest.

Groeten - Dick

Ik vind het onbegrijpelijk dat ze zo'n set in een klein hokkie laten spelen, terwijl er in de grote kamer beneden plaats genoeg is.

Ik heb de Kronossen van alle kanten bekeken en de afwerking is eersteklas. Toch kan ik ze niet mooi vinden, veel te lomp. Ook de plaatsing van de units aan de zijkanten vind ik heel merkwaardig. Als jij zegt dat ze in die ruimte indrukwekkend spelen geloof ik je direct. Maar ik denk dat door het diffuse afstraalgedrag van de speakerunits in de zijkanten deze kasten extreem gevoelig zijn voor plaatsing in en inrichting van een woonkamer/luisterruimte.

Vooral mbt de plaatsing van instrumenten en stemmen.

Ik vind de speakers van Avalon veel sierlijker. Zelfs mijn vrouw vind ze mooi(tot ze de prijs hoorde :D ).

Ik ben ook naar rhapsody geweest, na ongeveer een uur gewacht te hebben door enkele problemen aan de set, konden we eindelijk naar binnen.

Het meest opvallende waren de master luidsprekers(heel mooi).

Wat minder was ik te spreken over de draaitafel, de cd speler klonk beter.

Wie had het over een betaalbare set :D .

Een minpunt van Rhapsody vind ik, dat ik tijdens het wachten geen vragen kon stellen mad.gif .(geen tijd)

Als ze mij vriendelijk te woord hadden gestaan had ik waarschijnlijk een versterker gekocht. ;)

Helaas pindakaas

Luistershow in de grote ruimte???????

Niets van gemerkt.

Boven werd je inderdaad naar beneden gedirigeerd.

Heel veel mooi spul bij Rhapsody, en klanten(kale kop met zonnebril)die geld genoeg hebben, had net een audiomeubel gekocht van 6000 euro en een nbs kabel van heel veel. :rolleyes:

Inderdaad twee jaar geleden was het voor mensen met een kleine beurs ook leuk bij Rhapsody :)

groet eric

Ik ben ook bij rhapsody geweest,

Het was er erg druk. Jammer dat de grote

ruimte nog niet klaar was. Toch maar luisteren bij het kleine systeem.

Potverd..... wat een sound. Ik ben een groot

systeem gewend, maar dit had ik niet verwacht

wat een kracht snelheid en muzikaliteit had dit systeem. Even snel kijken of het grote

syteem al speelde helaas het speelde nog niet. Maar weer terug naar de andere ruimte

helaas vol om er bij te staan.

Misschien de volgende keer in de grote ruimte dan kom ik zeker weer luisteren

Music Man

Beste Geerdie,

Ik heb een beetje het gevoel dat je alleen

negatief bent over Rhapsody.

Wij vinden dat je mensen die serieus met hun vak bezig zijn in hun waarde moet laten.

Rhapsody doet al jaren hun best om met hun systemen muziek te maken. Dat het zoms

zeer kostbare systemen zijn ok.

Maar blijf respect voor deze mensen hebben.

Music Man

Geplaatst door music man:

Maar blijf respect voor deze mensen hebben.

Music Man

Respect heb je niet automatisch. Dat moet je verdienen en je kan het ook weer verspelen. Dat betekent als winkel ook klanten respecteren. In wat Geerdie in zijn eerste posting aangeeft blijkt van dat laatste niet zoveel.

Het is knap frustrerend als je van ver speciaal voor een aangekondigde demo/show komt en je krijgt het gevoel dat dat niet gewaardeerd wordt en je voor noppes bent gekomen.