Bartok Posted 1 april 2003 Report Share Posted 1 april 2003 Afgelopen weekend 4 x 1,50 m luidsprekerkabel gekocht: T+A speaker Six, voor m'n T+A K1 (bi-amping). Deze kabel bevat 6 draden in een blauwe mantel. De verkoper heeft met zijn meetapparaat plus en min 'doorgemeten', omdat de zes draden van deze kabel geen duidelijke markering laten zien. Ik heb het plastic verwijderd en de drie draden (voor de plus en de drie van de min) in elkaar gedraaid. Mijn vraag: dit 'vlechten' heb ik uit de losse pols gedaan, behoort dit heel nauwkeurig gedaan te worden of volstaat het op mijn manier? Ik heb namelijk de indruk dat de lage tonen minder doorkomen dan bij m'n vorige kabel, een oude VDH CS 122. Kan dit liggen aan de manier van vlechten of bevestigen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 2 april 2003 Report Share Posted 2 april 2003 Hallo, Ik ben in het bezit geweest van de CS 122. Na ondertussen wat andere (lees:duurdere) kabels te hebben gehad,kan ik maar tot een conclusie komen; De CS 122 zorgt voor een wat "wollig" laag met niet al teveel defenitie,dus het laag "hoopt zich gehoormatig een beetje op" en dat versterkt in ieder geval het idee dat er voorheen meer laag uit de speakers kwam. Ik wil niet zeggen dat het een slechte kabel is ! Mvg IKKE Oh ja,is de kabel al ingespeeld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 2 april 2003 Report Share Posted 2 april 2003 Mijn ervaring met de cs122 is dat het laag niet echt lekker over kwam. Toen ik na een jaartje deze kabel gebruikt te hebben ook "betere" "lees duurdere ook" kabels aankocht wist ik niet wat mij overkwam Volgens mij is bij jouw set het laag nu ook enorm verbeterd en ben je de CS122 nog teveel gewend (wollig aangedikt laag) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartok Posted 2 april 2003 Author Report Share Posted 2 april 2003 Bedankt Hi-Fi en John voor jullie antwoord, toch een aardige geruststelling! Het laag is inderdaad minder wollig. Maar niet alleen dat; ook moet de volumeknop nu meer open om dezelfde geluidsdruk te krijgen als bij de vorige kabel. Is dit ook normaal? En dan nog even terugkomen op m'n andere kwestie: zijn de de drie afzonderlijke draden goed in elkaar gedraaid? Ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 2 april 2003 Report Share Posted 2 april 2003 hmmm, kermit lees dit eens en zegdan nog dat aandact besteden aan kabels on zin is.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 2 april 2003 Report Share Posted 2 april 2003 Hallo, Hoeveel verder moet de volumeknop dan "open"? De methode die je hebt toegepast is denk ik de meest gangbare,maar ik zou ze ook eens los van elkaar in de in/outputs proberen. Misschien dat het contact t.o.v. wat je nu hebt gedaan wel optimaliseert!? Mvg,IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 2 april 2003 Report Share Posted 2 april 2003 wat zou een leuke opvolger voor de vdhull cs122 zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 april 2003 Report Share Posted 2 april 2003 Dat je je volumeknop nu verder moet opendraaien is maar schijn. Draai je bassknop maar eens een eind op, dan lijkt het ineens veel harder. Nu je een minder wollig laag hebt, lijkt er ook minder laag te zijn. Daardoor lijkt het minder hard te klinken, maar dat valt dus best mee... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 2 april 2003 Report Share Posted 2 april 2003 Hallo, "the Wind" van van den Hul zou een waardige opvolger zijn. Dit is een kabel die een zeer mooie prijs/kwaliteitsverhouding bezit. Maarrrr,het moet ABSOLUUT matchen!! En een Sharkwire van rond die prijsklasse is toch ook zeker de moeite waard om eens te proberen! Mvg IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 april 2003 Report Share Posted 2 april 2003 ze zijn o zo druk met die toonregelende kabels ,en hebben ondertussen gewoon een bass en treble knop op hun versterker . tmoe nie gekker worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartok Posted 2 april 2003 Author Report Share Posted 2 april 2003 Bedankt voor de reacties, hier kan ik wat mee! De opmerking van de volumeknop die verder opengedraaid moet worden om dezelfde geluidsdruk te krijgen, is makkelijk te controleren. Er ziten twee drukknoppen voor het volume op de K1, in de oude situatie met VDH CS 122 was 42 in het display voldoende, nu bij dezelfde opname met T+A SpeakerSix moet in het display 45 zichtbaar zijn voor hetzelfde geluid! Tot slot, m'n speakers zijn ASW Genius 100; niet echt baskrachtig, wel gedetailleerd. Wijzigingen in basbereik vallen dan waarschijnlijk eerder op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 2 april 2003 Report Share Posted 2 april 2003 Ik speel ook met T+A apparatuur op audiostatic electrostaten. De verbinding is al jarenlang een vd Hul The Wind MkII afgemonteerd met WBT bananen. Toen ik in juni vorig jaar tijdens de aanschaf van de 1240 cd speler wat speaker six aangebogen kreeg heb ik het ca. 1 maand beluisterd. Had ik met vd Hul een perfecte basweergave met speakersix was het ineens weg.Ik heb ze dus maar weer teruggebracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door [[Game]]:hmmm, kermit lees dit eens en zegdan nog dat aandact besteden aan kabels on zin is.... Game Wat moet ik nou lezen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Ik heb geen bass en treble knoppen! Mvg IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door Hi-Fifi:Ik heb geen bass en treble knoppen! Mvg IKKE Een echte audiofiel moet lijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Bass en treble-knoppen vervormen het signaal. Daarom hebben high-end versterkers zelden zulke knoppen. Betere kabel moet het omgekeerde doen: het signaal zuiverder doorgeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 kermit, >> zo'n discussie,...kabels van 2000 euro kan ik alleen maar lachen. Maar dropveters ook dat gaat er mij niet in... figuurlijk. een met veel aandacht en natrrukundig conceptueel onderlegde kabel zal de beste keuze zijn. Net als in het supercable voor een prikkie topic..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts