Sodejuu Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door seoman:Hoezo heb je een Kadet? Groetjes Simon een Lupo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door Sodejuu: Je geeft in de eerste regel al de verklaring voor de sound en looks He! Een Peugeot 206 is normaal een geweldige auto! Ok, dat het niet klonk lag ook aan de akoestiek (grote hal), en wellicht ook aan Sony (ik weet het, jij bent Sony-hater...). Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 3 april 2003 Author Report Share Posted 3 april 2003 dankje gitaarwerk, jij begrijpt waar ik naartoe wilde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door Henrie: He! Een Peugeot 206 is normaal een geweldige auto! Ok, dat het niet klonk lag ook aan de akoestiek (grote hal), en wellicht ook aan Sony (ik weet het, jij bent Sony-hater...). Volgens mij schakelt de Peugeot sneller dan jij . Zo'n 206 kan ook muziek weergeven, maar laat de auto aub uit de handen van de beruchte mensen van het merk met de 4 letters uit Japan, die denken dat ze hetzelfde kunnen bereiken als de computerbargen uit Seatle. Ik ben niet echt een ZoNie-hater. Het heeft alleen niet mijn voorkeur. ZoNie is zo slecht nog nie als je maar app. van ruim voor de eeuwwisseling hebt Link to comment Share on other sites More sharing options...
tover Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Mijn luidspreakers klinken als een trein zit ik op het verkeerde spoor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door Sodejuu:Ik ben niet echt een ZoNie-hater. Het heeft alleen niet mijn voorkeur. ZoNie is zo slecht nog nie als je maar app. van ruim voor de eeuwwisseling hebt Klopt. Mijn Zony caramp is meer dan 15 jaar oud en doet het nog voortreffelijk, niet stuk te krijgen (dat geval met die platte elco's). Maar speakers en de rest van dat merk ??? Doe maar mij een Radio Becker. Maar jij hebt zeker liever zoiets: Ben ooit eens een plaatje tegengekomen met 2 x KT88 per kanaal maar kan ik niet terug vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 De eeuwwisseling was 2 jaar geleden. Ruim ervoor zit ik op ca 1995 Heel ruim ervoor kom ik wel op die buizenbak uit. Als je echter mijn profiel bekijkt zijn daar niet echt veel buisjes te vinden. Toch ben ik wel gecharmeerd van een goeie buizenversterker, maar volgens mij gaat dit topic ergens anders over . On topic, in de juiste combinatie kan een KEF en een B&W de BMW en Mercedes overtreffen. In de foute set en opstelling kan het een Subaru Mini Jumbo of Daihatsjoe Cuore zijn. Ik denk ook dat dat voor bijna elke speaker geldt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door [[Game]]:was een beetje de reactie waar ik op had gehoopt... quad zou ik vergelijken met een jaquar. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Sorry Henrie, maar ik ken iemand met een golfje VR6 (gewoon "standaard") die wel errug gaaf is hoorrr. een "leek" onderscheid hem gewoon niet van een normaal golfje, maar als je gas geeft...... trouwens die 206 heb ik ook gezien, wel spectaculair maar niet mooi.....maar goed het grote gros van het publiek merkt dat niet echt dus...... ze richten zich met de xplod lijn toch op de gemiddelde civic/golfje/206 gti rijders van rond de 18 jaar...... maar met een beetje inzet kun je er nog best een leuk setje mee opbouwen hier en daar een beetje filteren doet al wonderen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door Arnie:Sorry Henrie, maar ik ken iemand met een golfje VR6 (gewoon "standaard") die wel errug gaaf is hoorrr. een "leek" onderscheid hem gewoon niet van een normaal golfje, maar als je gas geeft...... trouwens die 206 heb ik ook gezien, wel spectaculair maar niet mooi.....maar goed het grote gros van het publiek merkt dat niet echt dus...... ze richten zich met de xplod lijn toch op de gemiddelde civic/golfje/206 gti rijders van rond de 18 jaar...... maar met een beetje inzet kun je er nog best een leuk setje mee opbouwen hier en daar een beetje filteren doet al wonderen.... Ik weet dat zo'n R32 erg gaaf kan zijn. Bij Autovisie waren ze erg enthousiast over die wagen. Maar iets in een Golf staat mij tegen. Niet zo zeer het uiterlijk (hoewel dat ook niet veel voorstelt; doe mij maar een Alfa qua uiterlijk), maar meer vanwege het imago. Het imago van 'stoere jongens-auto'. Van die verlaagde, uitgebouwde, fel-paarse gedrochten, met op de achterruit het merk autoradio of speakers. En dus staat er vaak JBL op. Vandaar dat ik zei dat ik geen Golfje als antwoord wilde horen op de vraag wat er bij JBL past. Dat zou namelijk betekenen dat zo'n Golfje ook bij mij past en dat is niet zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door Henrie: Ik weet dat zo'n R32 erg gaaf kan zijn. Bij Autovisie waren ze erg enthousiast over die wagen. Maar iets in een Golf staat mij tegen. Niet zo zeer het uiterlijk (hoewel dat ook niet veel voorstelt; doe mij maar een Alfa qua uiterlijk), maar meer vanwege het imago. Het imago van 'stoere jongens-auto'. Van die verlaagde, uitgebouwde, fel-paarse gedrochten, met op de achterruit het merk autoradio of speakers. En dus staat er vaak JBL op. Vandaar dat ik zei dat ik geen Golfje als antwoord wilde horen op de vraag wat er bij JBL past. Dat zou namelijk betekenen dat zo'n Golfje ook bij mij past en dat is niet zo... Ok maar ik bedoel ook niet die verschrikkelijk uitgebouwde dingen, ik ben meer van subtiel aan passen, mooie velgjes, ietsje lager misschien maar meer ook niet. Ik heb een hekel aan die "verkrachte" bakken met van de bl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door Arnie: Ok maar ik bedoel ook niet die verschrikkelijk uitgebouwde dingen, ik ben meer van subtiel aan passen, mooie velgjes, ietsje lager misschien maar meer ook niet. Ik heb een hekel aan die "verkrachte" bakken met van de bl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door Arnie:Ik rij zelf ook VW dus let op je woorden Ok jij bent dus de expert. Ik zit dagelijks op de weg en het valt mij op dat juist VW rijders van die neurotische bumperdrukkers zijn en zich in de file al slingerend overal tussendoor douwen, Smart rijders ook trouwens. Ook valt het mij op dat die lui in een Golfje altijd scheef naar het midden zitten. Zitten daar speciale stoelen in ofzo? Zowiezo zijn veel rijders in vooral moderne kleine auto'tjes over het algemeen een stuk agressiever. Soort Calimero effect? Iets te compenseren? Wat betreft die 206, heb ik ingereden. Accelereert als een tierelier maar is een erg licht auto'tje. Korom nodigt ook uit tot zenuwachtig rijden. Overigens vindt ik BMW en Mercedes rijders lang niet zo agressief als hier voorgesteld wordt. Ze rijden wel hard maar niet agressief. Audi rijders houden weer wel van opschieten ten koste van anderen. Zoek er nu zelf je spiekers bij Oh ja, speciaal voor onze Spiekerboer: Wat past het beste bij een tractor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 aanhanger kieper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door Pjotr:Ok jij bent dus de expert. Ik zit dagelijks op de weg en het valt mij op dat juist VW rijders van die neurotische bumperdrukkers zijn en zich in de file al slingerend overal tussendoor douwen, Smart rijders ook trouwens. Smart rijders ook? Zo'n Smart heeft het toch al moeilijk genoeg met z'n eigen gewicht en dat van z'n inzittenden? Dus zoveel valt er niet tussen te douwen Ook valt het mij op dat die lui in een Golfje altijd scheef naar het midden zitten. Zitten daar speciale stoelen in ofzo? Is dat de beroemde GTI-zit? Of is de A-stijl in een Golf zo dik dat je anders geen goed zicht op de weg hebt of zo? Zowiezo zijn veel rijders in vooral moderne kleine auto'tjes over het algemeen een stuk agressiever. Soort Calimero effect? Iets te compenseren? Nee, die dingen kunnen tegenwoordig gewoon veel harder dan vroeger. Tegenwoordig lepelen ze daar zomaar 2 liter motoren in (Renault heeft zelfs een 3.0 V6 achterin een Clio gelepeld). Vroegah... had je dat niet. Toen reden er nog Panda's met 750cc 3-cilinders rond en 'Eenden' met 2-cilinders... Wat betreft die 206, heb ik ingereden. Accelereert als een tierelier maar is een erg licht auto'tje. Korom nodigt ook uit tot zenuwachtig rijden. Nooit in gereden, maar ik vind 'm er gewoon heel mooi uitzien. Bovendien is de WRC-uitvoering erg gaaf... Ok, die is niet te koop voor op de straat, maar is wel de mooiste in het WRC vind ik... Overigens vindt ik BMW en Mercedes rijders lang niet zo agressief als hier voorgesteld wordt. Ze rijden wel hard maar niet agressief. Audi rijders houden weer wel van opschieten ten koste van anderen. En laat Audi nou net eigendom zijn van VW... Toeval? Zoek er nu zelf je spiekers bij Ik heb eerst speakers gekocht. Moet ik nu een auto bij m'n speakers uitzoeken? Ik hoop het toch niet, want dan kom ik waarschijnlijk wel bij een Golfje uit... Oh ja, speciaal voor onze Spiekerboer: Wat past het beste bij een tractor? Een Magnat Omega 380 Soepwoefer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Ik vind duits georienteerde auto's (behalve opel ) gewoon wat hebben.... heb je al eens evht gereden in een VW/Audi/Volvo/jonge Seat's ????? rijd gewoon goed, lekker solide, mooi afgewerkt ga nog maar 3 uur door Het is gewoon een persoonlijke smaak denk ik....(weet ik wel zeker) al vind ik idd de alfa 156 erg mooi (in een donkere kleur) japannertjes zijn vaak iets minder maar wel weer echte "scheur" bakkies, ik had voor m'n polo een Daihatsu Charade, zo'n 1.3 16v echt een scheurijzertje maar ja verder gewoon een blikkie. Als je de deur dicht gooide was het van "klionk" terwijl je bij een duitser een zachte "boef" hoort (vrije intrepetatie ) maar gelukkig zijn er de afgelopen 4 a 5 jaren steeds meer mooie auto's gekomen, mijn persoonlijke favo's: Seat Leon, VW Bora, Audi A4, Volvo S40, Je merkt het al een beetje een "saaie" stijl misschien.... ach misschien ga ik ook nog wel eens overstag voor een mooie......????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door Pjotr:Ok jij bent dus de expert. Ik zit dagelijks op de weg en het valt mij op dat juist VW rijders van die neurotische bumperdrukkers zijn en zich in de file al slingerend overal tussendoor douwen, Smart rijders ook trouwens. Ik ben absoluut geen expert, zo veel zit ik nie op de weg... ik zal best wel eens bumperkleven denk ik, gaat vaak ongemerkt, maar ik denk nie dat ik agressief rijdt (ik probeer het niet) dat laat ik wel aan onze "snelle" it boys over Ook valt het mij op dat die lui in een Golfje altijd scheef naar het midden zitten. Zitten daar speciale stoelen in ofzo? Zou het nie weten, ik heb een polotje en die hebben geen stoelen met amazonezit.. Zowiezo zijn veel rijders in vooral moderne kleine auto'tjes over het algemeen een stuk agressiever. Soort Calimero effect? Iets te compenseren? Volgens m'n vriendin hoef ik nix te compenseren Wat betreft die 206, heb ik ingereden. Accelereert als een tierelier maar is een erg licht auto'tje. Korom nodigt ook uit tot zenuwachtig rijden. Zou et nie weten, m'n polotje wil wel aardig van de plek (1.6) maar is absoluut geen zenuwachtige auto Overigens vindt ik BMW en Mercedes rijders lang niet zo agressief als hier voorgesteld wordt. Ze rijden wel hard maar niet agressief. Audi rijders houden weer wel van opschieten ten koste van anderen. Mercedes rijder zijn arrogant in het verkeer (de goeden te na gelaten) Zoek er nu zelf je spiekers bij Oh ja, speciaal voor onze Spiekerboer: Wat past het beste bij een tractor? Een boer???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door Arnie:Ik vind duits georienteerde auto's (behalve opel) gewoon wat hebben.... Ik vind ze bijna allemaal niks hebben, behalve Porsche (en nog wat obscure merkjes als Wiessmann en Isdera enzo...). heb je al eens evht gereden in een VW/Audi/Volvo/jonge Seat's ????? rijd gewoon goed, lekker solide, mooi afgewerkt ga nog maar 3 uur door Nope. Heb namelijk nog geen rijbewijs. Ik heb het dan ook vooral over het uiterlijk en het imago van de merken... Het is gewoon een persoonlijke smaak denk ik....(weet ik wel zeker) al vind ik idd de alfa 156 erg mooi (in een donkere kleur) japannertjes zijn vaak iets minder maar wel weer echte "scheur" bakkies, Japanners zijn over het algemeen in te delen in 2 groepen: de door jou genoemde scheurbakkies (met name de Honda Civic) en de dodelijk saaie sedans/stationwagons/MPV's... Gelukkig kunnen ze ook gewoon heel goeie sportauto's maken die niet in deze categorien vallen: De Nissan Skyline, de Toyota Supra, de Honda NSX... Helaas zie je die in Nederland bijna nooit, omdat ze vaak niet naar Europa worden geexporteerd... ik had voor m'n polo een Daihatsu Charade, zo'n 1.3 16v echt een scheurijzertje maar ja verder gewoon een blikkie. Jij moet nodig JBL's Als je de deur dicht gooide was het van "klionk" terwijl je bij een duitser een zachte "boef" hoort (vrije intrepetatie) Het bekende kluisdeur geluid... Tja, oudere Japanners en (ook huidige) Koreanen hebben daar idd last van... Net zoals hardplastic dashboards enzo... maar gelukkig zijn er de afgelopen 4 a 5 jaren steeds meer mooie auto's gekomen, mijn persoonlijke favo's: Seat Leon, VW Bora, Audi A4, Volvo S40, Je merkt het al een beetje een "saaie" stijl misschien.... ach misschien ga ik ook nog wel eens overstag voor een mooie......????? Een mooie wat? Alfa? In jouw rijtje vind ik alleen de Seat Leon echt mooi. De Volvo S40 was ooit revolutionair (voor Volvo dan), maar is inmiddels verouderd. De Duitsers moet ik niet, maar dat had ik al gezegd... Mijn persoonlijke favorieten van dit moment zijn o.a. de Nissan 3000ZX, de Mazda 6 en RX-8, de Peugeot 406 Coupe, de Alfa 156 (GTA), de Saab 9-3 (jawel een Saab!)... Wie zoekt hierbij ff wat mooie speakers voor mij uit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door Ome Henk: Ja. Zeker voor de auto waar ik z'dag ff een proefritje in ga maken Welke, welke Vertel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door Arnie: Welke, welke Vertel! Idd... Ik ben ook benieuwd. Is het een MPV of een stationwagon? Of heb je nog wilde haren en ga je een wolf in schaapskleren kopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 wat vinden jullie van een talbot.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door Ome Henk:Hahaha, heb je nog nooit een foto van mij gezien Die haren ben ik allang kwijt, laat staan dat er wilde tussen zitten Ik heb je vast wel eens op foto's van luistersessies gezien (hier op het forum) maar daar was altijd meer dan 1 kale persoon bij, dus wie wie nou was? Overigens (tsja, ik laat jullie nog even in het ongewisse) was ik altijd z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door jopie:wat vinden jullie van een talbot.? Dat was vroegah... Maar eehhh... beetje domme vraag. Die dingen worden al lang niet meer gemaakt. Ik ga toch ook niet vragen wat je van NSU, Zastava of Isotta Frachini vindt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door Ome Henk: Nee Jopie, Simca is allang uit Ik heb een blauwe maandag in een Peusjoo 309 gereden. Dat was eigenlijk een Talbot met Peusjoo motor. Wat een zwabber was dat, echt een ouwe lullen auto. Waarom moet je me daar nou weer aan herinneren Jopie/Henk? Gebakken talbotjes zijn overigens best lekker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Eerst maar eens het merk goed raden? Subaru? Toyota? Honda? Nissan? Mazda? Daihatsu? Lexus? Mitsubishi? Suzuki? Infiniti (nee, niet die speakers)? Acura? Ps. ff aangeven welke het is, anders kost het zoveel posts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts