Jump to content

welke luidsprekerkabel gebruik jij en waarom???????

hpm
 Share

Recommended Posts

Ben momenteel luidsprekerkabels aan het proberen eerst de van de Hul cs-122 in het laag geen separatie.

daarna de oehlbach 4mm ,veel beter laag hoog iets minder.

dynaudio 1.3 vincent 236 technics slpg590

Ik gebruik koper van 4mm2 per ader. Dat doe ik vanwege de prijzen die men voor andere kabels durft te vragen. Ik weet niet of het effect heeft, maar ik heb er het geld niet voor over...

Denk niet dat je wat aan deze post hebt... Sorry ;):rolleyes:

Heb van alles in huis. (en geprobeerd)Transparent 'the Wave', Van den Hul CS122, Van den Hul Clearwater (vind ik persoonlijk beter dan de CS122), Cable Talk 3.0 en momenteel gebruik ik een spotgoedkope (ziet er helaas ook zo uit) ls-kabel van Rinsma HiFi. Deze bevalt me nog 't best, terwijl ie maar 4,50 euro p.m. kost!

De Transparent bevalt me nog 't minst, samen met de VDH CS122.

Maar goed, deze kunnen in een heel andere set wellicht weer beter presteren.

Mvg,

Alco :)

Audio Quest Midnight II cool.gif waarom ? twee redenen ....... kon er redelijk goedkoop aankopen van Paul(2e hands) :) en ze waren niet goed genoeg om Paul zijn nieuwe Bose setje op topniveau te laten spelen eek.gif schijnbaar anders doe je zo'n topkabel nooit weg ;)

Ik doe het al vijf jaar met MIT-kabels.

Waarom???????

Heel simpel, de kabelboer waar ik ze destijds kocht is een vriendje van me en hij zei dat ze goed waren. En als je niets van kabels weet, dan geloof je dat.

Bovendien zien ze er indrukwekkend uit, met die kastjes, waarvan geen zinnig mens de werking (zo die er al is) kan uitleggen.

Kortom, mijn aankoop was gebaseerd op twee zaken: onkumde en opschepperij.

Niet onbelangrijk is dat ik tot nu toe niet de neiging heb gevoeld iets anders te kopen ;)

Met tevreden groet,

Sinds ruim een maand een CARDAS Golden Cross op Dynaudio Contour 1.3SE. Nieuw een misselijkmakende 2000€ (en dat wou ik er zeker nooit aan geven) maar aan een heel stuk onder de 1/2 prijs echt een enorme aanrader. Na meer dan een maand hoor ik nog steeds bij ELKE plaat de grote vooruitgang (in vgl met de voorganger VD HUL MAGNUM) : drukvol en echt strakker laag, een magische ruimteafbeelding met veel echter klinkende stemmen en instrumenten, en veel gemak in de weergave.

Een highend-kabel kan

Nordost Superflatline (biwire). Vallen nog net binnen mijn budget. En voldeden en voldoen prima in mijn set. Heb ook Van den Hul Cleartrack geprobeerd, Van den Hul CS122 en 'gewoon' snoer. De Nordost klinkt (bij mij) heel helder en open.

Manus

Ik gebruik Monster powerline2 kabel omdat het in ieder geval beter klinkt als de draadjes die ik daarvoor had,en de prijs was gunstig 2e hands voor fl 250 2x4mtr.

Ik heb onlangs banaanstekkers gekocht van Oehlbach en het voordeel van deze stekkers zijn dat ze goed tegen kortsluiting beschermd zijn{voor als mijn kids aan het snoer trekken}

greetz Marco

ik heb de LINN K20 2 jaar geleden gekocht omdat die kabel toen het best in mijn budget lag (prijs/kwaliteid verhouding. samen met nog wat andere kabels beluisterd destijds o.a. mit t5. maar voor vet verschil in prijs tenopzichte van het geluid heb ik besloten om de linn te nemen. als interlink heb ik de MIT terminator 5. ik ben best wel een fan van mit kabels en vooral de wat eenvoudige series zoals de terminator serie vind ike rg neutraal klinken dus vandaar mijn keuze...

Ik gebruik op dit moment Sharkwire,het type "Musical Love".

Na reeds vele kabels gehad te hebben,vind ik deze een zeer mooi prestatieniveau neerzetten en dat voor een doenbare prijs!

Tja,wat is dan doenbaar zul je zeggen?

Nou,E.33,50 per stereometer.

Mvg IKKE :rolleyes:

Geplaatst door dick jansen:

Ik doe het al vijf jaar met MIT-kabels.

Waarom???????

Bovendien zien ze er indrukwekkend uit, met die kastjes, waarvan geen zinnig mens de werking (zo die er al is) kan uitleggen.

In de kastjes zit een zobel netwerk, het fungeert i.s.m. de kabel specificaties als een laagdoorlaatfilter. Ik heb ook nooit begrepen waarom we dat nou allemaal moeten kopen (behalve dan als je een instabiele versterker hebt die getemt moet worden)

Wat gebruik ik: Zuiver zilverdraad van de groothandel, aders in verschillende diameters behandeld in de oven en gelakt met C37.

Waarom gebruik ik dat: Er is niets beters! Hiermee ben ik in staat om de kabel precies klankmatig af te stemmen op de rest van de set. Tevens zit er geen isolatie om en hangen de + en - aders 60 cm van elkaar verwijderd in de kruipruimte; hierdoor heb je geen last van geheugeneffect veroorzaakt door de dieelectrische waarde van een isolator, en ontstaat er geen capacitaire lading tussen de + en -.

via-via een Nirvana S-L met Nirvana jumpers.

Misschien een beetje te voor m'n setje maar via een vriend tegen een goede prijs gekocht. Hiervoor met Cable Talk gespeeld.

De S-L is prijzig, maar een grote aanrader.

Vergeleken met NBS / Harmonic Technology /

Karma / Nordost Bleu Haven en Red Dawn.