Jump to content

welke luidsprekerkabel gebruik jij en waarom???????

hpm
 Share

Recommended Posts

Iemand wel eens de Totem Tress geprobeerd

De "Tress" luidsprekerkabel wordt door Vince sterk aanbevolen. Door de oude methode van getwiste draad is de capaciteit in de kabel zeer laag, tot 100 maal lager dan gewone parallel kabel. Het is net deze capaciteit die uw versterker niet graag "ziet". Bovendien wijzig je de totaalbalans van het origineel ontwerp. Vinc ontwerpt elke luidspreker met deze kabel. De kabel is een 1,8mm

Geplaatst door Stefan:

In de kastjes zit een zobel netwerk, het fungeert i.s.m. de kabel specificaties als een laagdoorlaatfilter. Ik heb ook nooit begrepen waarom we dat nou allemaal moeten kopen (behalve dan als je een instabiele versterker hebt die getemt moet worden)

Wat gebruik ik: Zuiver zilverdraad van de groothandel, aders in verschillende diameters behandeld in de oven en gelakt met C37.

Waarom gebruik ik dat: Er is niets beters! Hiermee ben ik in staat om de kabel precies klankmatig af te stemmen op de rest van de set. Tevens zit er geen isolatie om en hangen de + en - aders 60 cm van elkaar  verwijderd in de kruipruimte; hierdoor heb je geen last van geheugeneffect veroorzaakt door de dieelectrische waarde van een isolator, en ontstaat er geen capacitaire lading tussen de + en -.

Wat zit er in die kastjes ??en laagdoorlaat filter?

het moet niet gekker worden

confused.gif

Tussen mijn Krell monoblokken en mijn Infinity Renaissance 90 speakers gebruik ik een MIT MH-750 Shotgun (bi-wired) luidspreker kabel. Ik heb gekozen voor een wat kortere kabel omdat de monoblokken naast/achter de speakers staan, liever korte luidsprekerkabels en een lange gebalanceerde interlink, dan andersom.

Voor mijn rears (Canton Karat M 80 DC) gebruik ik zo'n 2x 15m Van den Hul CS122, simpelweg omdat die makkelijk op rol te verkrijgen was en ik ermee door de kruipruimte wilde gaan.

Eichmann Express, dubbel zodat er bi-wire ontstaat. Geconnected met Oehlbach banana's.

12 euro de meter (single wire).

Ik weet niet waar deze kabel staat, heb alleen vergeleken met standaard 4mm2, en dat klonk minder. Niet vergeleken met andere merken.

Geplaatst door hpm:

Ben momenteel luidsprekerkabels aan het proberen eerst de van de Hul cs-122 in het laag geen separatie.

daarna de oehlbach 4mm  ,veel beter laag hoog iets minder.

dynaudio 1.3 vincent 236 technics slpg590

Ik vind eigenlijk dat je een luidsprekerkabel

niet moet beoordelen op een beter laag of een beter hoog, ik vind dat je meer moet letten op het totaalbeeld die een kabel laat horen.

Het antwoord op de vraag, "welke luidsprekerkabel gebruik jij en waarom?"

is eigenlijk heel simpel..omdat deze naar mijn mening het beste in mijn set past, en of het een Monster is of een transparent maakt niet uit.. het blijft namelijk altijd afhankelijk combinatie waar mee je draait..

Ik denk dat niemand je een advies kan geven tenzij hij/zij met dezelfde componenten draait...dus zelf gaan luisteren en zelf beoordelen, tenslotte moet jij ernaar luisteren.

Ik gebruik MIT kabels. alle interlinks en de luidsprekerkabel. Net ook nog een mit digital reference besteld en een schotgun interlink voor aan de phono voorversterker.

De luidsprekerkabel is de mit schotgun 750 biwi. Waarom? Ik had al alles van mit en de luidsprekerkabel wat voorheen ook een mit, de terminator 2. Mit brengt ruimtelijkheid, rust en strak laag. Ik heb veel kabels getest, maar MIT vond ik in vergelijk met diverse modellen van Siltech, monster en ixos beter klinken, ook in dezelfde prijsklasse.