[[Game]] Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 ik vraag me af wat echte top versterkers zijn, ik bedoel niet van die exclusiefe 10000000000 euro dingen, maar versterkers die voor consumenten zijn bedoeld. de bedoeling is een mooi lijstje te creeren met wat volgesn heel hear de toppers zijn. ik begin: conrad johnson art audio note conquerer de rest volgt, niet perse je eigen ding, maar wat de beste is volgens jou! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Vincent Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 3 april 2003 Author Report Share Posted 3 april 2003 dankje henk maar de bedoeling is meer: een hele goede, maakt niet uit of het voor weing is of voor veel... weet niet of n.t.a goed is, maar versterker is van een schoonheid die tranen in me doet opwellen....... maar dat terzijde Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 wat voor mij telt ... betaalbaar , uiteraard mijn Unison Research Unico.. veel herrie voor weinig (betrekkelijk)geld of het beter kan ? zeker weten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 april 2003 Report Share Posted 4 april 2003 Afgezien van de Aleph of AlephX ben ik wel benieuwd naar de Lavardin IT. Heb hem nog nooit gehoord, echter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stitch Posted 4 april 2003 Report Share Posted 4 april 2003 VINCENT SV 238 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan S Posted 4 april 2003 Report Share Posted 4 april 2003 [/QB] Ik heb een Krell FPB200c. De 3 felblauwe LED's vind ik fascinerend en weegt 40 kg. Jan S Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 4 april 2003 Report Share Posted 4 april 2003 T+A (hier draai ik zelf tot volle tevredenheid mee) Plinius Monarchy Audio Aragon AVM Accuphase Ik kan zo nog wel even doorgaan maar of dat de bedoeling is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 4 april 2003 Report Share Posted 4 april 2003 Hallo, Ik denk op buizengebied,dat de Audio Note oto of soro (SE) mooie prestaties neerzetten. Natuurlijk erg afhankelijk van de toegepaste buizen (merken). Wat betreft transistortechniek,vind ik de Vincent SV 238 heel erg mooi. Maar er is meer moois onder de zon! Ik denk overigens ook dat we eens moeten ophouden transistors en buizen met elkaar te vergelijken,dit is als appelen en peren... De overeenkomst is dat ze versterken And that's it!(Zo'n beetje dan). Deze systemen kunnen toch gewoon naast elkaar bestaan,zonder elkaar te "beconcureren". IKWEETHETOOKNIETMEER Mvg IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 april 2003 Report Share Posted 4 april 2003 Hai Game, Wat is top? De discussie over grote versterkers kan ik moeilijk volgen gezien mijn ervaringen. Met mijn Conrad Johnson premier 17 LS en Premier 11a ben ik overigens dik tevreden. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 4 april 2003 Report Share Posted 4 april 2003 Geplaatst door Edwin Snoek:Vincent Bij hem moet ik willekeurig aan Mr. Puccini denken, heeeeeeeeeel gek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 4 april 2003 Report Share Posted 4 april 2003 Geplaatst door Arjen de Goeij: Bij hem moet ik willekeurig aan Mr. Puccini denken, heeeeeeeeeel gek Op het gebied van enthousiasme voor een bepaald merk hebben Peter en ik wel wat gemeen. Voor de rest houd elke vergelijking op. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 4 april 2003 Author Report Share Posted 4 april 2003 carl , top is: 'de beste' jouw cj 17 premier lijkt me niet al te ver van de art afliggen, wel? kortom jouw cj 17, is top - wat mij betreft. zou je iets liever willen dan je eigen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 4 april 2003 Report Share Posted 4 april 2003 Ok, geen verassing, en zondermeer niet de enige echt goede, betaalbare versterker, maar toch...: Ook de NVA AP30, de diverse AudioNote buizenversterkers, en een Audio Analoque Puccini SE vind ik in de betaalbare klasse TOP! Mvg, Alco :B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 4 april 2003 Report Share Posted 4 april 2003 Sphinx ? ik heb de project 18, en die is echt wel goed, ook voor het geld! Wat mij betreft top versterker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 april 2003 Report Share Posted 4 april 2003 Wat zijn echte topversterkers? Is dat niet heel smaakafhankelijk? Ok, niemand twijfelt aan de kwaliteiten van een ML of zo, maar in de lagere klassen is het toch meer een kwestie van smaak lijkt me. Iedereen loopt hier nou een beetje z'n eigen versterker te noemen geloof ik. Das ook wel begrijpelijk, want anders zou je wel een andere gekozen hebben, binnen je budget. Vind het een beetje een raar topic... Ps. Ik heb een Marantz PM7000. Een echte topper in de budgetklasse! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 4 april 2003 Report Share Posted 4 april 2003 Wat zijn echte topversterkers? Is dat niet heel smaakafhankelijk? ...in de lagere klassen is het toch meer een kwestie van smaak lijkt me. Iedereen loopt hier nou een beetje z'n eigen versterker te noemen geloof ik. Das ook wel begrijpelijk, want anders zou je wel een andere gekozen hebben, binnen je budget.Vind het een beetje een raar topic... Daar heb je eigenlijk wel gelijk in Henrie. Het is inderdaad min of meer smaak afhankelijk. De smaak kwestie vind ik persoonlijk trouwens gelden in zowel de betaalbare als de onbetaalbare klasse. Ok, niemand twijfelt aan de kwaliteiten van een ML of zo... Oeps, then my name is...'nobody' Wat dat betreft zie ik deze topic een beetje als: Wat is lekkerder, puur, melk, melk met hazelnoot, wit, of gevulde chocolade. Je kunt volgens mij alleen zeggen waar je eigen voorkeur naar uit gaat, maar een ander kan er heel anders over denken. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 4 april 2003 Report Share Posted 4 april 2003 Geplaatst door Alco:Wat is lekkerder, puur, melk, melk met hazelnoot, wit, of gevulde chocolade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 4 april 2003 Report Share Posted 4 april 2003 Oh ja, en over topversterkers. Mijn Creek is echte top.... Vind ik! Maar ff serieus, ik ben er zeer tevreden over. Met een paar speakers met goed rendement klinkt het allemaal zeer naturel en verfijnd, goede PRAT, als je het mij vraagt. Topversterkertje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 april 2003 Report Share Posted 4 april 2003 Creek maakt idd top versterkers. Eigenlijk zijn er erg veel top versterkers Ff een (onvolledig) rijtje van merken waar ik zonder meer een amp zou kunnen overwegen: 47 Labs Accuphase Acoustic Research Array Arcam Audio Note AVM Beart (bestaat dat nog?) Bow Bristol Burmester Carry Chord Classe Copland Creek Densen Electrocompaniet Gryphon Hawk Heart Jadis Laverdin Lindemann Mark Levinson Nagra Krell Kronzilla Passlabs Perreaux Plinius Simaudio Moon Spectral Sphinx T+A YBA En ik ben zeker ruim de helft vergeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 4 april 2003 Report Share Posted 4 april 2003 Geplaatst door Duck-Twacy: Eigenlijk zijn er erg veel top versterkers Dit is een stelling die ik ten zeerste kan onderstrepen. Tegenwoordig is de keuze zo goed dat iedereen met zijn eigen budget na wat luisterwerk een topversterker naar zijn smaak kan vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 april 2003 Report Share Posted 5 april 2003 Geplaatst door paul demo: Dit is een stelling die ik ten zeerste kan onderstrepen. Tegenwoordig is de keuze zo goed dat iedereen met zijn eigen budget na wat luisterwerk een topversterker naar zijn smaak kan vinden. Vriend! Mijn mening is: een goede amp is belangijk, maar is er nu echt zo veel verschil tussen goede amps??? Wil de echte goede amp dan nu opstaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 april 2003 Report Share Posted 5 april 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Creek maakt idd top versterkers. Eigenlijk zijn er erg veel top versterkers Ff een (onvolledig) rijtje van merken waar ik zonder meer een amp zou kunnen overwegen: 47 Labs Accuphase Acoustic Research Array Arcam Audio Note AVM Beart (bestaat dat nog?) Bow Bristol Burmester Carry Chord Classe Copland Creek Densen Electrocompaniet Gryphon Hawk Heart Jadis Laverdin Lindemann Mark Levinson Nagra Krell KR Enterpise Passlabs Perreaux Plinius Simaudio Moon Spectral Sphinx T+A YBA En ik ben zeker ruim de helft vergeten... Analogue Audio Aragon BAT Bryston Jeff Rowland LUA Primare Schaefer & Rompf Symphonic Line Thresshold Unison Research ... ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 april 2003 Report Share Posted 5 april 2003 Bristol Geplaatst door Sodejuu: Bryston ... ... Oeps, had iets te veel op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 april 2003 Report Share Posted 5 april 2003 ARRAY Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts