Henrie Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door [[Game]]:henre, zo'n raar topic is het toch niet? ik vroeg me gewoon af wat topversterkers zijn. of beter; welke versterkers top zijn.... maar ja de reacties waren misschien idd wel te verw8en.... gewoon veel namen. audio-cube.nl heeft een hele uitgebreide lijst met van elk component, de algemene mening.... best interessant. game Nou ja, ik vind het een vreemde vraag, omdat er eigenlijk geen passend antwoord voor is. Er zijn er zoveel, en je vergeet er altijd wel 1. En er zullen ook versterkers tussen staan die niet iedereen goed vind. Dat wil zeggen, versterkers die niet iedereen mooi vind klinken. Dan kan het dus nog best een goede versterker zijn... En ja, wanneer is iets goed? Waar meet je dat aan af? Ik heb het (zoals denk ik iedereen) aan mijn budget afgemeten. Ik heb binnen mijn budget, een voor mij zo mooi mogelijke versterker gekocht. Dat heeft wel een beetje met kwaliteit te maken natuurlijk, maar nog meer met persoonlijke voorkeur denk ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door Ruud: Was dat niet een uitspraak van de toenmalige directeur van TransTec Dhr.van Hessen? Overigens was de manier waarop deze stelling werd bewezen nogal aan kritiek onderhevig Tsja, je moet toch wat verzinnen als je door de mand valt. Schijnt ook wel wel eens bij CD-spelervergelijkingen te gebeuren. Ik meen mij te herinneren dat die test voor het eerst is uitgevoerd bij Johan Ketelaar. Het ging er dus om dat een quad niet toevoegde of wegliet, dus alleen maar versterkt. Het kwam er in het kort op neer dat een signaal in het ene geval rechtstreeks van een buizenversterker naar de luiudsprker ging, in het andere geval werd er een 405 tussen gezet. Vervolgens werden beide signalen naar een 24 stappenschakelaar gevoerd, waarbij 12 maal de ene situatie en 12 maal de andere voor kwam. Luisteren naar eigen muziek, zelf de 24 stappenschakelaar bedienen en aangeven welke situatie je hoorde. Het is niemand gelukt om het zo vaak goed dat te hebben dat geconcludeerd kon worden dat hij het verschil hoorde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Nu we het er toch over hebben: laat ik for the record dan nu - ipv achteraf - alvast even melden dat ik niet geloof in de resultaten van de volgende week in Groningen te houden test. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Wat "geloof" je niet, Hans? Ik heb natuurlijk ook zo mijn twijfels. Zo ben ik bang dat de speler die het meest "in your face" is, als beste wordt beschouwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Hallo Puur, Ik geloof niet dat je met de methode die is aangekondigd tot een zinvolle conclusie kunt komen over welke van betreffende CD-spelers de beste is (zoals als een van de doelstellingen is genoemd), terwijl dit gecombineerd wordt met een soort wedstrijdje blind raden. zo'n wedstrijdsfeer waarin iedereen wat wil bewijzen lijkt mij te botsen met de houding die je denk ik nodig hebt om de kwaliteiten van een speler op je in te laten werken. En zelfs wanneer iedereen zich open en onbevangen wil opstellen, lijkt het voortdurende gewissel het erg moeilijk te maken om het karakter van een speler in zijn geheel te kunnen ontdekken. Zoals je zelf al zegt: er zijn spelers die in the face veel indruk maken maar het bij wat langer luisteren af moeten leggen tegen eentje die aanvankelijk onopvallender leek. Er zijn nog wel meer bezwaren te bedenken, maar als niet-deelnemer is het altijd een beetje problematisch om met commentaar te komen. Nu voelde ik me wel even geroepen, omdat ik zag aankomen dat er volgende week maandag ook gezegd gaat worden: 'je moet toch wat verzinnen als je door de mand valt.' Met de volgende week toe te passen methode kun je volgens mij niet door de mand vallen want hij zegt weinig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Hoi Hans We zijn niet direct op zoek naar de beste cdspeler, Erik wil weten of er uberhaupt grote verschillen hoorbaar zijn, die een behoorlijk prijsverschil kunnen rechtvaardigen en ik hoor graag hoe andere cdspelers presteren. We gaan naar Picoso omdat hij zegt dat zijn set en acoustiek wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Hallo Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 7 april 2003 Report Share Posted 7 april 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
D_onny Posted 19 april 2003 Report Share Posted 19 april 2003 !!!!!!!!!!!!!!!!PRIMERA!!!!!!!!!!!!!!!! De Bom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 april 2003 Report Share Posted 19 april 2003 !!!!!!!!!!!!!!!!PRIMERA!!!!!!!!!!!!!!!!De Bom Huh ? Een bom onder een Nissan Primera Ik dacht dat dit een audio-forum was, i.p.v. een auto-forum. laterrr, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plofkop Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Perreaux 350P ( met matzwart front natuurlijk ) http://www.perreaux.com/product.php?idp=44 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Geplaatst door Plofkop:Perreaux 350P ( met matzwart front natuurlijk ) http://www.perreaux.com/product.php?idp=44 Nee juist de P versie Wordt Perreaux ergens in Nederland verkocht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plofkop Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Ja, kijk op http://www.perreaux.com/howtobuy.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Dat Perreaux ziet wel er wel kicken uit. Zal wel onbetaalbaar zijn Site is wel bagger traag zeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plofkop Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Geplaatst door JSA:Dat Perreaux ziet wel er wel kicken uit. Zal wel onbetaalbaar zijn Site is wel bagger traag zeg De site is inderdaad niet vooruit te fikken, echt goedkoop zijn ze niet, maar voor mijn set heb ik dan wel de perfecte versterker staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 20 april 2003 Author Report Share Posted 20 april 2003 perraux, aan hoeveel moet je denken voor zo'n versterker? site is idd erg traag. Komt omdat alles uit plaatjes is opgebouwd... wel mooi op zich game Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Nah, rond de 4500-5000 dollar heb je wel een mooie Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Geplaatst door JSA:Nah, rond de 4500-5000 dollar heb je wel een mooie Ik hoop niet dat het uiterlijk de doorslag geeft Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbie V. Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 met dat chrom Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 20 april 2003 Author Report Share Posted 20 april 2003 ik weet wel wat er mis is: 56 kb, <- dat is er mis! 5000 dollar? dan is is die radiation idd niet te dokken. net als de conrad johnson art Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 12 januari 2006 Report Share Posted 12 januari 2006 Na al te veel versterkers te hebben gehoord ga ik nog steeds, al een maand?! Voor een McIntosh! AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 12 januari 2006 Report Share Posted 12 januari 2006 Trouwens, als ik de vraag omdraai, krijg ik dan de zelfde namen? Eens testen: Wat is nu een echt slechte versterker? Ben benieuwd, AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts