m44 Posted 12 april 2008 Report Share Posted 12 april 2008 er zijn geen slechte versterkers meer denk ik. zeker als het gaat om muzikaliteit. sommige hebben een ondermaatse voeding maar verder voldoet heel erg veel. verschillen hoor ik wel maar niet gerelateerd aan prijs. ik heb iets met de ouwe klank. net wat grover en rauwer. tegenwoordig klinkt alles clean en schoon , ook de buizenbakken. geen verklaring voor maar ik hoor het keer op keer. aura, geschiedenis Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 12 april 2008 Report Share Posted 12 april 2008 er zijn geen slechte versterkers meer denk ik. zeker als het gaat om muzikaliteit. sommige hebben een ondermaatse voeding maar verder voldoet heel erg veel. verschillen hoor ik wel maar niet gerelateerd aan prijs.ik heb iets met de ouwe klank. net wat grover en rauwer. tegenwoordig klinkt alles clean en schoon , ook de buizenbakken. geen verklaring voor maar ik hoor het keer op keer. aura, geschiedenis Super m44 @ ik heb iets met de ouwe klank tegenwoordig klinkt alles clean en schoon (dus niet zoals het werkelijk hoort) ik sluit me bij je bevindingen aan. MUZIEK IS EMOTIE en dat heb jij ook ontdekt. Eindelijk iemand die in de gaten heeft waar het om gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 april 2008 Report Share Posted 12 april 2008 sorry kun je dat nog eens herhalen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 12 april 2008 Report Share Posted 12 april 2008 tegenwoordig klinkt alles clean en schoon , ook de buizenbakken. Huh? Dat zie ik toch anders. Het is in het algemeen niet meer zo "warm" als vroeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 12 april 2008 Report Share Posted 12 april 2008 tegenwoordig klinkt alles clean en schoon , ook de buizenbakken. Huh? Dat zie ik toch anders. Het is in het algemeen niet meer zo "warm" als vroeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 12 april 2008 Report Share Posted 12 april 2008 Er gaat niets boven een buizenbakkie. Deze bakkies worden wel met de dag populairder, vooral de Chineesche paralel import via ebay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 12 april 2008 Report Share Posted 12 april 2008 Er gaat niets boven een buizenbakkie. Deze bakkies worden wel met de dag populairder, vooral de Chineesche paralel import via ebay. Er zijn ook al aardig wat importeurs met chinese buizenversterkers. Toch meer zekerheid met garantie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 12 april 2008 Report Share Posted 12 april 2008 Tuurlijk mijn eigen versterker vind ik top bak. Maar zou willen dat ik het geld had voor Accuphase..... Heb een tijd terug de Classe Cp65 en Ca401 gehoord, (duuuurrr) zelden zo onder de indruk geweest. Dat is me alleen met Accuphase gebeurt. Toch he, toch..... ik zou de versterker lijn die bij de SCD1 hoorde wel eens willen horen. Ook al is het een Sony. Vooroordelen hebben is ook een kunst. Wil nog steeds geen andere speler dan Sony. Tja heb ik nu een slechte smaak, of gehoor? Hier gaan waarschijnlijk een aantal mensen ja op antwoorden.... Ach.... Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 12 april 2008 Report Share Posted 12 april 2008 Tuurlijk mijn eigen versterker vind ik top bak. Maar zou willen dat ik het geld had voor Accuphase.....Heb een tijd terug de Classe Cp65 en Ca401 gehoord, (duuuurrr) zelden zo onder de indruk geweest. Dat is me alleen met Accuphase gebeurt. Toch he, toch..... ik zou de versterker lijn die bij de SCD1 hoorde wel eens willen horen. Ook al is het een Sony. Vooroordelen hebben is ook een kunst. Wil nog steeds geen andere speler dan Sony. Tja heb ik nu een slechte smaak, of gehoor? Hier gaan waarschijnlijk een aantal mensen ja op antwoorden.... Ach.... Groet, Andre Draaitafeltje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 april 2008 Report Share Posted 12 april 2008 Tuurlijk mijn eigen versterker vind ik top bak. Maar zou willen dat ik het geld had voor Accuphase.....Heb een tijd terug de Classe Cp65 en Ca401 gehoord, (duuuurrr) zelden zo onder de indruk geweest. Dat is me alleen met Accuphase gebeurt. Toch he, toch..... ik zou de versterker lijn die bij de SCD1 hoorde wel eens willen horen. Ook al is het een Sony. Vooroordelen hebben is ook een kunst. Wil nog steeds geen andere speler dan Sony. Tja heb ik nu een slechte smaak, of gehoor? Hier gaan waarschijnlijk een aantal mensen ja op antwoorden.... Ach.... Groet, Andre nee Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 12 april 2008 Report Share Posted 12 april 2008 Tuurlijk mijn eigen versterker vind ik top bak. Maar zou willen dat ik het geld had voor Accuphase.....Heb een tijd terug de Classe Cp65 en Ca401 gehoord, (duuuurrr) zelden zo onder de indruk geweest. Dat is me alleen met Accuphase gebeurt. Toch he, toch..... ik zou de versterker lijn die bij de SCD1 hoorde wel eens willen horen. Ook al is het een Sony. Vooroordelen hebben is ook een kunst. Wil nog steeds geen andere speler dan Sony. Tja heb ik nu een slechte smaak, of gehoor? Hier gaan waarschijnlijk een aantal mensen ja op antwoorden.... Ach.... Groet, Andre Ja of toch nee , of toch ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 12 april 2008 Report Share Posted 12 april 2008 ik vraag me af wat echte top versterkers zijn, ik bedoel niet van die exclusiefe 10000000000 euro dingen, maar versterkers die voor consumenten zijn bedoeld. Dit was dus de vraag. En dan blijf ik bij mijn antwoord: Denon PMA 1500 AE en PMA 2000 AE. En zelfs in zijn klasse, hoewel, want hij is eigenlijk iets te duur vind ik, een REGA BRIO. HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 april 2008 Report Share Posted 12 april 2008 ik vraag me af wat echte top versterkers zijn, ik bedoel niet van die exclusiefe 10000000000 euro dingen, maar versterkers die voor consumenten zijn bedoeld. Dit was dus de vraag. En dan blijf ik bij mijn antwoord: Denon PMA 1500 AE en PMA 2000 AE. En zelfs in zijn klasse, hoewel, want hij is eigenlijk iets te duur vind ik, een REGA BRIO. HDerkx ik heb de denon pma sq10 gehad en dat was een prima bakkie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 12 april 2008 Report Share Posted 12 april 2008 Dan gooi ik 2 gouwe ouwe in den strijd: Kenwood L-02A en Yamaha B1 en C1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 12 april 2008 Report Share Posted 12 april 2008 Ik heb de zogenaamd identieke Vincent en ShengYa versterkers eens samen, naast elkaar open gezien. Persoonlijk vond ik ze niet zo heel erg identiek. Zelfde vergelijking met Mark Levinson, Cello en Red Rose. Die worden nog wel eens identiek genoemt met wat Chineese merken. De opbouw is idd identiek, alleen zo jammer van de gebruikte materialen en printplaten van die Chineese spullen. Dat verschilt nogal met het origineel. Ook de klank van de Vincent en de ShengYa vind ik niet identiek. Komt aardig in de buurt, maar ja, net niet. Een copy van origineel drukwerk is ook goed leesbaar, maar het origineel ziet er altijd toch net wet beter uit. Mvg. Miracle. Welke ShengYa en Vincent heb je dan naast elkaar open gezien die zo verschillend zouden zijn? Je zou de eerste kunnen zijn die kan bewijzen dat dit niet het geval is namelijk, ik was in de veronderstelling dat iedereen dit ondertussen wel wist. Vincent zelf doet ook geen enkel moeite om te ontkennen dat ShengYa spul identiek is aan het gerelabelde Vincent, ze zwijgen het compleet dood en houden er andere tactieken op na om hun markt te beschermen. Je moet voor de gein eens een ShengYa SAV-C1 of ik zeg maar wat, een P200 op ebay zetten ofzo. Je hebt binnen een week een brief van de advocaat van Vincent Duitsland op de mat liggen die met boetes van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 13 april 2008 Report Share Posted 13 april 2008 Hmmmmm, twee keer ja, twee keer nee en een keer draaitafeltje, Nee, voor een draaitafel ben ik te lui. Vind het medium cd erg fijn en toegankelijk. Heb nog wel wat lp's en singels maar ook nog een platenspeler...... Doe er niks meer mee. Maar ok mijn top versterkers die heb ik al gezegd, al zou ik daar vanuit mijn nostalgie ook Luxman in het algemeen bij moeten zetten, niet alleen de L570 uit 1990. Al weet ik niet hoe de nieuwe klinken. Kom je gelijk uit bij wat is je favo vintage amp. Luxman L570 en M-07. Ook wel een beetje de C-03 M03 die ik zelf heb gehad en de C-06 en de M-06. Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 13 april 2008 Report Share Posted 13 april 2008 Hmmmmm, twee keer ja, twee keer nee en een keer draaitafeltje, Nee, voor een draaitafel ben ik te lui. Vind het medium cd erg fijn en toegankelijk. Heb nog wel wat lp's en singels maar ook nog een platenspeler......Doe er niks meer mee. Maar ok mijn top versterkers die heb ik al gezegd, al zou ik daar vanuit mijn nostalgie ook Luxman in het algemeen bij moeten zetten, niet alleen de L570 uit 1990. Al weet ik niet hoe de nieuwe klinken. Kom je gelijk uit bij wat is je favo vintage amp. Luxman L570 en M-07. Ook wel een beetje de C-03 M03 die ik zelf heb gehad en de C-06 en de M-06. Andre Zo te lezen bent U op Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 13 april 2008 Report Share Posted 13 april 2008 tegenwoordig klinkt alles clean en schoon , ook de buizenbakken. Huh? Dat zie ik toch anders. Het is in het algemeen niet meer zo "warm" als vroeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 13 april 2008 Report Share Posted 13 april 2008 Erg mooi ,mooie onderdelen maar hoe goed zijn ze in vergelijking tot? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 13 april 2008 Report Share Posted 13 april 2008 Maakt het wat uit hoe goed ze zijn in vergelijking tot? Het is toch allemaal subjectief. Als het goed is voor degene die ze wil kopen is het goed! HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 13 april 2008 Report Share Posted 13 april 2008 Rev.Fatman, Tja, en dan te bedenken dat ik een Audio Analogue versterker heb HAHAHA. Ondanks de Luxman fetish, gaat ie niet weg! Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 14 april 2008 Report Share Posted 14 april 2008 ik heb iets met de ouwe klank. net wat grover en rauwer. tegenwoordig klinkt alles clean en schoon , ook de buizenbakken. Hoe staat het er voor met je vanderVeen 100Watt buizenbakken, al aan begonnen? Zijn lekkere Rock'n'Roll machines! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 14 april 2008 Report Share Posted 14 april 2008 ik heb iets met de ouwe klank. net wat grover en rauwer. tegenwoordig klinkt alles clean en schoon , ook de buizenbakken. Hoe staat het er voor met je vanderVeen 100Watt buizenbakken, al aan begonnen? Zijn lekkere Rock'n'Roll machines! spulletjes staan goed opgeslagen. en word goed over nagedacht voordat er gebouwd word. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 17 april 2008 Report Share Posted 17 april 2008 er bestaan helemaal geen top versterkers we hebben alleen top partners in huis elk versterker heeft zijn voordeeeeeeel en nadeeeeeel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts