spido Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: dat heb ik zelf ook eens ondervonden . toen ik in de laurenskerk heen en weer liep terwijl het orgel speelde . dan hoor je de laagste frequenties de ene keer harder dan de andere keer . heeft dit niet te maken met de golflengte van die frequenties? soms moest je wel 7 meter lopen om de bult weer waar te nemen Zo zie je maar weer eens dat niet iedereen hetzelfde hoort, ook al luisteren ze wel naar hetzelfde... Geen wonder, dat het tijdens de eredienst streng verboden is door de kerk heen en weer te banjeren: dan zou je immers niet alleen het orgel, maar ook de Dienaar des Woords steeds anders horen klinken. Zoals het nu geregeld is, zit dus ongeveer de helft van de kerkgangers in de knoop, maar weet dat niet bij gebrek aan vergelijkingsmateriaal. (Vergelijkingsmateriaal is de oorzaak van alle ontevredenheid en begeerte in deez' weareld...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 Voor de analoge diehards is een draaiorgel eigenlijk het non-plus-ultra: Lekker hoge wow en flutter. Vooral wanneer de "artiest" in kwestie degene is die hier in de Spuistraat in Den Haag doorgaans de mekaniek bediend: De goede man wil nog weleens te diep in het glaasje kijken waardoor zijn tempovastheid ernstig te lijden heeft Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 Geplaatst door Kermit:Een draaiorgel dan? Maar daar is weer het probleem mee dat er geen audiofiele opnames van zijn, je weet wel, met lucht tussen de snaren en zo Je kunt weer goed zien wie er "verstand" van heeft hier Heb jij wel eens snaren in het luchtledige horen spelen? Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 Als Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Voor de analoge diehards is een draaiorgel eigenlijk het non-plus-ultra: Lekker hoge wow en flutter. Vooral wanneer de "artiest" in kwestie degene is die hier in de Spuistraat in Den Haag doorgaans de mekaniek bediend: De goede man wil nog weleens te diep in het glaasje kijken waardoor zijn tempovastheid ernstig te lijden heeft Paul. Beste Paul, Dat laatste heeft men hier ter stede opgelost door de "draaier" te vervangen door een pruttelende motor. Met het tempo zit het dus snor, alleen wordt de muziek overstemd door geronk. Dan toch maar jullie versie Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 Bij ons draait het orgel juist pas nadat de draaier is uitgeronkt ... Dan nu een inkoppertje: Hoeveel Belgen zijn er nodig om muziek uit een draaiorgel te krijgen ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 Geplaatst door dick jansen: Beste Paul, Dat laatste heeft men hier ter stede opgelost door de "draaier" te vervangen door een pruttelende motor. Met het tempo zit het dus snor, alleen wordt de muziek overstemd door geronk. Dan toch maar jullie versie Met groet, Wat een geluk dat dat geronk het gediedel van het draaiorgel overstemt. Dat geronk klinkt veel muzikaler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 Nou, tijdens het winkelen even een lekkere potpourri, de vliesriddersmars, de interlinktwist, de biampblues, de houtengeluidhussle en de kanariepietenpolka, dat krijgt hier altijd de handjes opelkaar hoor ... Overigens is het in het geheel mijn bedoeling niet om offtopic te geraken hoor Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Nou, tijdens het winkelen even een lekkere potpourri, de vliesriddersmars, de interlinktwist, de biampblues, de houtengeluidhussle en de kanariepietenpolka, dat krijgt hier altijd de handjes opelkaar hoor ... Paul. Gelukkig zijn er nog steden gevrijwaard van deze culturele rampen. Ik was kortgeleden in Kleef, inderdaad Paul ook in Haus Koekkoek, en je moet er toch niet aan denken dat de serene rust in dat museum wreed wordt verstoord door een draaiorgel Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 Voor Kleef maken wij een uitzondering he. Wie zich daar vertoond met een draaiorgel wordt terstond in de Rijn geworpen ... Hoe was het museum ? Beetje geringe collectie nietwaar ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 Hee Paaul Hebben ze fe Siltech-twist en de Northstar-shuffle er uit gehaald? En wat is er eigenlijk met de Valse de Krell gebeurd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Voor Kleef maken wij een uitzondering he. Wie zich daar vertoond met een draaiorgel wordt terstond in de Rijn geworpen ... Hoe was het museum ? Beetje geringe collectie nietwaar ? Paul. Beste Paul, Als je liefhebber bent is de collectie al gauw te gering. Maar dat de schilder daar zelf heeft gewoond geeft weer een aparte sensatie en meerwaarde boven een regulier museum. Maar we dwalen nu erg af geloof ik Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 Alhoewel ik er geen bezwaar tegen heb om eens af te dwalen in zo'n landschap ... Kweenie wat er met jouw favorieten gebeurd is John. Ik denk dat ze gewoon wat gedaald zijn op de hitlijsten. Binnenkort wordt een nieuwe gaatjesrol verwacht, met op veler verzoek: de "Krell can-can" door the KSA Last Orchestra, "prends moi encore une fois" van Serge Gainclone, "Fidelity was my first love" door John Myriad, "Koda-chrome" door Paul Simon, "You classy A bitch !" door Mark Leverkaas, "steal my wallet one more time" door MITney Spears, "als mijn woofers ingespeeld zijn" en "pleur lekker zelf in de rivier" door Zwarte Corry, "doe mij ook maar een metertje of wat, mevrouw" door Snelle Bas, "Electron Stealing" door Straight Guy Virtuoso, "where's the Orchestra ?" door Monster Inc., "stiekum met je gesjanst" door zingenDe Non en nog een paar die me even niet te binnen schieten. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 Ik heb van een of andere obscure site een illegale werkcopy gedownload van de nieuwste van Silly Tech en de Plugjes. Het is bijna onverstaanbaar, maar een paar phrases kan ik er wel uithalen; - Its easy to hold When moving from Silver to Gold en - The sound of gold is so sweet It's knocking me right of my feet The coins are rolling and rolling The sound of gold is so sweet It's knocking me right of my feet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 Weer een titel die Erik kan gebruiken als referentie-opname ! Top, hij krijgt het nog druk die jongen ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 Bob Bulshit - "the soundstage is a-changin' " Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts