Marco Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Ik hoop eigenlijk dat iemand mij wat kan vertellen over Driade luidsprekers. En dan met name over de Driade 7. In het verleden heb ik ze wel eens horen spelen en voor zover ik mij kan herinneren vond ik dit een mooi klinkende en goed uitziende luidspreker (het oog wil natuurlijk ook wat ) Ik kan nu voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Voor zover ik weet heeft Driade noooit rotzooi gemaakt, altijd enigzins prijzige lsp's uit de middenklasse of iets hoger. € 195,00 lijkt me dus niet al te duur. Maar zelf luisteren of het i.vgl.m. je oude lsp's een verbetering is ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Ik had vroeger de Driade 22-2 en heb daar veel plezier aan beleefd. De 7 ken ik niet. De driehoekige vorm is erg mooi (heeft de 7 dat ook?), maar wel even oppassen dat het niet omvalt als je er per ongeluk tegen aan stoot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 7 april 2003 Report Share Posted 7 april 2003 Hallo Marco, De Driade 7 ken ik niet, wel de Driade 71. Die was volgens mij 799 gulden per stuk. Groetjes Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 7 april 2003 Report Share Posted 7 april 2003 De Driade 7 ken ik niet, wel de Driade 71.Die was volgens mij 799 gulden per stuk. De Driade 7 was ook 799,- gulden per stuk. Ik heb 'm ooit een keer gehoord tijdens een Firato bezoek, way back in time. Ik vond 't kleine sierlijke zuiltje GEWELDIG klinken. Ik kon geen enkel storend element vinden in de weergave, wat ik op zich al erg positief vind. Ik bedoel, vaak als ik een set/speakers beluister zijn er enkele aspecten die me erg aanspreken, maar vaak ook wel iets wat me minder bevalt/stoort. Bij de Driade 7 had ik dat niet. Ik heb ook nog 2 testen van de Driade 7 ergens, in een oude Homestudio en een oude HVT uit begin jaren 90. Daarin werd ie in beide bladen zeer lovend beschreven. De HVT werkte toen (blijkbaar) nog met cijfers, en de Driade 7 kreeg als eindresultaat een 9! Kortom, gewoon doen voor dat geld Marco! Voor dat geld kun je je haast geen buil vallen. Ze zijn vrij gemakkelijk aanstuurbaar, niet echt kritisch qua plaatsing, en mocht 't uiteindelijk niet helemaal zijn wat je ervan had verwacht/gehoopt, dan raak je ze vast wel weer kwijt voor dat geld. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 7 april 2003 Report Share Posted 7 april 2003 wat een top antwoord alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted 15 april 2003 Author Report Share Posted 15 april 2003 afgegaand op advies en nieuwsgierigheid ben ik afgelopen weekend wezen luisteren naar de driade 7. Ik had mijn eigen nad t750 en t550 meegenomen alsmede een aantal eigen cd's. beluisterde muziek en conclusie: Sinead o'Connor - Jackie: veel hoog en hiermee konden de driades goed uit de voeten. De stem van Sinead bleef zuiver zonder echt scherp te worden. Arid - All will wait: de zang werd goed weergeven en ook het middengebied werd goed ingevuld met duidelijk te plaatsen en onderscheiden instrumenten. Op het einde van het nummer begon ik iets te missen.. Garbage - Push it: hiermee begon ik toch exht wel wat te missen in de muziek, vanaf het laag naar beneden begon het een rommeltje te worden... Tool - The grudge: ook hier vanaf het midden naar beneden een rommeltje en helemaal niet meer zoals ik het ken en het ervaar. Bij de laatste twee nummers kwamen de tekortkomingen goed naar voren. Complexe stukken met veel laag, drum en bass, werden absoluut niet goed weergegeven. Het werd een "brei" van lage tonen waarbij niet duidelijk werd welk instrument welke toon en waar. Subtiele lijnen in de (bass)gitaar waren niet meer aanwezig of onduidelijk. Vergeleken met mijn Missions zou ik met deze luidsprekers en mijn muzieksmaak er hard op achteruit gaan en heb ze dus niet gekocht. Misschien dat wat rustiger muziek als klasiek wel geod weergegeven wordt, maar dat is niet aan mij besteedt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 15 april 2003 Report Share Posted 15 april 2003 Mijn ervaring is: Dat de Driade's over het algemeen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts