Rogier Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Over een tijdje wil ik mijn ortofon Lys mc element vervangen. De draaitafel is een Michell Mycro met gemodificeerde rega rb300 arm. Ik zoek een tikkeltje warm klinkend mc element, moet verder ook ruimtelijk en gedetaillerd klinken. Budget ongeveer 500 euro. Wie o wie kan mij vertellen welke elementen in aanmerking komen. Gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Als ik je set zo bekijk, en als hij zou matchen met je arm, zou een Denon DL103 D niet verkeerd klinken. Heb er jaren met plezier naar geluisterd in een Michell Gyrodeck/Stax AU7 arm........totdat ik een EMT vdHull tegenkwam Echter net als met elk onderdeel in je set........thuis uitproberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 6 april 2003 Author Report Share Posted 6 april 2003 Beste Ruud, Bedankt voor je antwoordt! ik zal eens zoeken naar denon elementen op het web Echter net als met elk onderdeel in je set........thuis uitproberen. Helaas lukt dat met elementen niet, dus ik moet het echt hebben van goede adviezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Iets duurder dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 7 april 2003 Author Report Share Posted 7 april 2003 Thnx, Ik heb al gekeken voor de Denon, maar die zal waarchijnlijk niet zo veel beter zijn dan mijn huidige Ortofon Lys, dit element is helaas niet te vinden op het web, maar was nieuw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 april 2003 Report Share Posted 7 april 2003 Sinds wanneer bouwt Grado MC's? Grado klinkt heel erg "laid back". Erg warm, maar de detaillering gaat daarom ook iets verloren. In een erg forward klinkende set kan ie wel heel goed dienst doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 7 april 2003 Author Report Share Posted 7 april 2003 Grado maakt geen mc's maar wel mi elementen, ongeveer dezelfde output als mc. Als het erg laid back is dan valt het af in eerste instantie. Een tijdje terug heb ik een clearaudio element beluisterd, die klonk wel lekker, maar op een andere set, dus vergelijken is moeilijk. Is een linn element niet iets? Trouwens, van de benz ace staat een review op hifi.nl. Maar wellicht is ie te helder klinkend. Er stond ook bij dat hij beter zou presteren in een arm met een beter tegengewicht. Nu weet ik dat ze van origin live tegengewichten verkopen die beter schijnen te zijn dan de standaard tegengewichten van een rega arm, kan iemand mij uitleggen hoe dat kan? Gewicht is gewicht toch? gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 7 april 2003 Report Share Posted 7 april 2003 Geplaatst door Rogier:Grado maakt geen mc's maar wel mi elementen, ongeveer dezelfde output als mc. Als het erg laid back is dan valt het af in eerste instantie. Een tijdje terug heb ik een clearaudio element beluisterd, die klonk wel lekker, maar op een andere set, dus vergelijken is moeilijk. Is een linn element niet iets? Trouwens, van de benz ace staat een review op hifi.nl. Maar wellicht is ie te helder klinkend. Er stond ook bij dat hij beter zou presteren in een arm met een beter tegengewicht. Nu weet ik dat ze van origin live tegengewichten verkopen die beter schijnen te zijn dan de standaard tegengewichten van een rega arm, kan iemand mij uitleggen hoe dat kan? Gewicht is gewicht toch? gr. Rogier Beste R, Waarom denk je dat ,in een (auto) motor aan de krukas tegen gewichten zitten ? Soms zelfs in tegengestelde richting meedraaiende tegengewichten. MvG, < Haudio Ps. elk materiaal heeft z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 april 2003 Report Share Posted 7 april 2003 Daarbij hebben die Origin Live gewichten het gat niet in het centrum zitten maar erboven. Hierdoor verplaats je het zwaartepunt van het geheel naar beneden, wat een stabielere arm oplevert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 7 april 2003 Author Report Share Posted 7 april 2003 Daarbij hebben die Origin Live gewichten het gat niet in het centrum zitten maar erboven. Hierdoor verplaats je het zwaartepunt van het geheel naar beneden, wat een stabielere arm oplevert. Dus is dit een aanrader? Gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 april 2003 Report Share Posted 7 april 2003 Geplaatst door Rogier: Dus is dit een aanrader? Gr. Rogier Als alles goed staat, zit je zwaartepunt op gelijke hoogte met de naald. Dat is altijd een voordeel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 7 april 2003 Report Share Posted 7 april 2003 Geplaatst door Sodejuu: Als alles goed staat, zit je zwaartepunt op gelijke hoogte met de naald. Dat is altijd een voordeel. En Sodejuu heeft dus helemaal gelijk !!! Kortom ik ben het met hem eens......... MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 7 april 2003 Author Report Share Posted 7 april 2003 thnx, Dan weet ik al dat ik de arm ook ga upgraden, zo duur is dat nu ook weer niet (of een andere arm, maar ja, wat is wijsheid?) gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 7 april 2003 Report Share Posted 7 april 2003 Geplaatst door Rogier:thnx, Dan weet ik al dat ik de arm ook ga upgraden, zo duur is dat nu ook weer niet (of een andere arm, maar ja, wat is wijsheid?) gr. Rogier Een SME,JMW,Clear Audio,Graham,Moerch,maakt van je draaitafel wel iets anders. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 7 april 2003 Author Report Share Posted 7 april 2003 Een SME,JMW,Clear Audio,Graham,Moerch,maakt van je draaitafel wel iets anders. Cool, maar welke armen passen op mijn tafel? of past een arm altijd? wellicht kan het element wel even wachten gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 april 2003 Report Share Posted 7 april 2003 Geplaatst door Haudio: Een SME,JMW,Clear Audio,Graham,Moerch,maakt van je draaitafel wel iets anders. MvG, Haudio Wat maken die ervan dan? Een cd-speler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nederbelg Posted 8 april 2003 Report Share Posted 8 april 2003 Een SME,JMW,Clear Audio, Graham, Moerch, maakt van je draaitafel wel iets anders. MvG, Haudio Haudio, kun je iets meer vertellen over deze armen, met name de karakteristieken? Welke arm combineert goed met welke draaitafel en element? Stel dat ik mijn Rega RB300 wil vervangen, welke arm zou jij aanraden voor een Michell Gyro? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 8 april 2003 Report Share Posted 8 april 2003 Geplaatst door Nederbelg: Haudio, kun je iets meer vertellen over deze armen, met name de karakteristieken? Welke arm combineert goed met welke draaitafel en element? Stel dat ik mijn Rega RB300 wil vervangen, welke arm zou jij aanraden voor een Michell Gyro? Dat wil ik wel doen ,daar ga ik eerst even overnadenken. Philip Matthews uit Antwerpen weet het ook en dat is vlak bij jou in de buurt. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 Geplaatst door Rogier: Cool, maar welke armen passen op mijn tafel? of past een arm altijd? wellicht kan het element wel even wachten gr. Rogier Op een Mycro is een Rega RB300 voldoende. Als je verder wil, een gemodificeerde RB250 or 300 (Michell komt binnenkort zelf met een omgebouwde RB250, voor een foto zie mijn verslag van Bristol 2003 op www.tnt-audio.com.) VPI JMWs en SMEs op een Mycro zijn overkill, ook qua prijs. Verder maakt Michell voor de Mycro geen andere armborden dan voor Rega-types. Wat mogelijk wel interessant is, is het vervangen van een standaard AC motor door een DC motor, zoals o.a. door Origin Live wordt verkocht. Maar de OL motor is nogal rumoerig, jammer genoeg. Maar als je een goede motor kunt vinden, en je weet wat je doet, is dit een voor de hand liggende oplossing. Zie ook hier voor Triode Dick, die zelf zijn Mycro van een andere motor heeft voorzien. Hij wil je misschien wel tips geven of zelfs helpen. Ik neem aan dat je de Michell platenklem ook al hebt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 kweenie wat je budget ... maar de vdhul kolibrie schijnt een leuke te zijn.... de beste bedoel ik game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 Geplaatst door [[Game]]: de beste bedoel ik Mmmmm. Schijn bedriegt. Maar opnieuw: niemand steekt zo'n element in een Mycro. Een duurderen platenspeler met een goedkopere arm en element doet het beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 9 april 2003 Author Report Share Posted 9 april 2003 Een echt dure arm zou inderdaad overkill zijn, ik ben dus van plan om de arm eerst eens op te waarderen met een beter tegengewicht, en een nieuw element, welk weet ik dus nog niet precies, maar linn lijkt me wel interessant. Ik zal ter zijner tijd eens gaan informeren. Een nieuwe motor zal ik ook even voor gaan kijken, die van origin live kende ik al, en gelukkig hoor ik nu dat ie te veel herrie maakt. Ik zal dus even verder kijken. Tnks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 De klassieke elementkeuze voor wie warmte wil zijn de niet-zo-goedkope Grado's. Maar dat zijn natuurlijk MMs. En ook de laagspannings Statement-reeks valt niet te gebruiken met je Linto. Ik heb ooit een frekwentiemeting van een Linn Klyde gezien: die valt snel af in het hoog, en heeft een enorme laagboebel. Moet warm klinken. Maar voor dat geld (of minder) heb je ook een Shelter 501, en die is ook redelijk warm. Voor minder geld zou ik zeggen: Ortofon MC25FL. Als je een goede hebt... Overigens heb ik die Triode Dick link verknald. Daarom: klik HIER!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 9 april 2003 Author Report Share Posted 9 april 2003 Hoi, De Linn Klyde is wel erg prijzig, zo rond de 1000 euro. De adikt zou wel kunnen, ik zoek dus iets in de buurt van de 500 euro. Heeft er iemand ooit een Linn Adikt gehoord? Gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts