Necoma Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Hi beste Hifi liefhebbers, Ik ben nieuw op dit forum en zo kan het best zijn, dat dit onderwerp elders ook op het Forum staat. We zijn sinds kort in het bezit van een Marantz SR6300. Een heel mooi app. De handleiding is alleen voor techneuten en de afstandsbediening is kolossaal. Doch er doet zich een heel vervelende "handicap" voor. Bij vrij luid (hard bv -10) afspelen van DVD films of muziek (The Eagels b.v.) sta je opeens stijf van de schrik, want er doet zich dan een "knal ruis" voor. Iedereen in de kamer schrikt zich te pletter en de ruis neemt langzaam af. Na 1 a 2 minuten kun je weer normaal verder luisteren (dan wel wat zachter ingesteld) en alles lijkt weer normaal. De surround boxen zijn 4/8 Ohm 45-35000 Hz en 40 t/m 125 Watt. 6 stuks. Bij Audioreview.com heb ik hier heel vaag iets over kunnen lezen. Is dit een algemeen probleem van de Marantz Receivers ..6200 - 6300 ??? Wat is het nu precies ? Is het een beveiliging die te vroeg inkomt ? De speakers kunnen niet het probleem zijn, daar dit verschijnsel zich voordoet bij meerdere merken. We zijn zeeeer benieuwd naar jullie reaktie ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Beste, Bij dergelijke volumes raakt je versterker in coma ! Als je luider wilt spelen dan kan , dan heb je een veel zwaardere versterker nodig. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasper Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Dit 'klinkt' niet goed. Ik heb de Marantz SR-6200 die dus alleen in surround-formaten verschilt met de 6300. Ik zet hem regelmatig op -5 dB want ik vindt dat is tenminste lekker hard. Ik heb er nooit problemen mee gehad, hij vervormt nog niet eens hoorbaar. Ik zou er mee terug gaan als ik jou was. Als het echt teveel voor hem zou worden dan heeft ie een thermische beveiliging , maar een knal zou ie zeker niet moeten geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 26 januari 2009 Report Share Posted 26 januari 2009 Je zou zeggen dat het de thermische beveiliging is, die inschakelt {thermostaatje op de koelprofielen} Maar dan nog, schakelt de beveliging de luidsprekerrelais uit, waardoor je geen knallende ruis zou moeten horen. Je zou hoogsten een harde tik over de luidsprekers kunnen horen als het relais de luidsprekers uitschakelt. Zorg er in ieder geval wel voor dat de versterker goed geventileerd staat opgesteld. Dus geen ander apparaat er boven op, of opgesloten in een audiorack. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 26 januari 2009 Report Share Posted 26 januari 2009 Of toch maar opteren voor een flinke eindversterker! Je vindt al leuke Rotels en Nads in vijfkanaals uitvoering. Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 januari 2009 Report Share Posted 26 januari 2009 Ehm... jullie hebben toch wel gezien dat de topicstarter al bijna 6 jaar niks meer heeft gepost op dit forum? Ouwe koeiuh... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 januari 2009 Report Share Posted 27 januari 2009 Ja, rare aktie van Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts