Jump to content

huh.??????????

jopie
 Share

Recommended Posts

mijn speakerkabels kruizen onder de kast de netstekkers van 2 euro, boven op mijn lovan meubel ligt een powerkabel vlak naast mijn phono trapje, de interlinks komen tegen elkaar aan....................

daarvoor alles vrij gelegd en geluisterd;;;; mooi hoor allemaal.

NU alles weer een beetje netjes weggewerkt maar wel een beetje over elkaar als compromie.

JADIS aan;;;;;;;;; alles klinkt weer helemaal dik in orde en ik bespeur geen enkele verandering in het geluid.

oja;....... mijn speakersnoeren liggen gewoon op de grond, tja in plaats van een superstrak signaal MET VAN DIE MOOIE ELEGANTE DOOSJES ERONDER, komt het signaal er nu wat slangig doorheen, ZUCHT

confused.gif TJA je kunt niet alles hebben TOCH?????????????????/ :):P

gr aan jullie allemaal. ;)

Hoi Jopie,

Mij zullen ze er ook niet gek mee maken. Vorig jaar met mijn vriendin wezen luisteren bij iemand de inderdaad de grens heel ver had verlegd op het geboed van kabels. Hij wat zelfs zover genaan dat hij met montagekit allemaal kleide blokjes op de vloer han geplakt. Boven op die houden blokjes had hij weer roodkoperen blokjes met een V-vormige uitsparing gelijmd. En tot slot een laagje fluweel. En daarboven kwamen dus de kabels. Zefs voor kruisingen had hij speciale voorzieningen gemaakt. We hadden dan ook de grootst mogelijke moeite om met een serieus gezicht de muziek te luisteren, zelfs zo erg dat ik nieteens een pilsje durfde te bestellen, bang als ik was dat dat er meteen uit zou lopen op z'n rommelmarkstoeltjes met gaatjes.

Ja als je er plezier in hebt :D:D:D:D

Ik hang mijn luidsprekersnoer met katoenen touwtjes aan het plafond (precies midden tussen vloer en plafond). Ben nu nog aan experimenteren met afstand tussen de touwtjes en de trekbelasting van het LS snoer.

Is een beetje lastig dat je steeds moet bukken als je naar de open keuken wilt (of naar waar de versterker staat), maar ach, alles went wel.

Geplaatst door paul demo:

Hoi Jopie,

Mij zullen ze er ook niet gek mee maken. Vorig jaar met mijn vriendin wezen luisteren bij iemand de inderdaad de grens heel ver had verlegd op het geboed van kabels. Hij wat zelfs zover genaan dat hij met montagekit allemaal kleide blokjes op de vloer han geplakt. Boven op die houden blokjes had hij weer roodkoperen blokjes met een V-vormige uitsparing gelijmd. En tot slot een laagje fluweel. En daarboven kwamen dus de kabels. Zefs voor kruisingen had hij speciale voorzieningen gemaakt. We hadden dan ook de grootst mogelijke moeite om met een serieus gezicht de muziek te luisteren, zelfs zo erg dat ik nieteens een pilsje durfde te bestellen, bang als ik was dat dat er meteen uit zou lopen op z'n rommelmarkstoeltjes met gaatjes.

Ja als je er plezier in hebt   :D    :D    :D    :D

en hoe klonk het>???????????? ha ha ha ha ha ha .

:D:D:D

Jopie,

Het is toch zo simpel als het maar zijn kan:

Als je je snoeren netjes legt, gaat het signaal er ook netjes doorheen.

Bij sommigen zie je hele dure kabels. Maar die liggen dan weer zo zooiig door de kamer. Kan niet anders dan dat het signaal er ook zooiig uitkomt.

Zie verder een ander topic over straight-wire versus gevlochten. :D:D;)

Geplaatst door Pjotr:

Jopie,

Het is toch zo simpel als het maar zijn kan:

Als je je snoeren netjes legt, gaat het signaal er ook netjes doorheen.

Bij sommigen zie je hele dure kabels. Maar die liggen dan weer zo zooiig door de kamer. Kan niet anders dan dat het signaal er ook zooiig uitkomt.

Zie verder een ander topic over straight-wire versus gevlochten.    :D    :D    ;)

ja hoor,, telefoon kabels liggen ook HEEL netjes in de grond.

;):D

Geplaatst door jopie:

en hoe klonk het>????????????  ha ha ha ha ha ha .

:D    :D    :D

Ik ken die istallatie niet zonder al die onzin, dus eigenlijk mag ik niets zeggen. Maar ik zou me kunnen voorstellen dat er niets door verandert. En dan het ongebak, al er gestofzuigd moet worden heb he ter plekke van de blokjes bijna een tandemborstel nodig ;););)

Geplaatst door paul demo:

Hoi Jopie,

Ja als je er plezier in hebt   :D    :D    :D    :D

Hartstikke leuk verhaal. Jammer dat het niks over kabels zegt.

:D

Ach,de meeste mensen luisteren naar muziek over een torentje met bijbehorende speakertjes of een transistor radio.

Die lachen met ze allen zich een ongeluk om die paar procent mongolen die los nog wat "betere" speakers bij hun toren hebben gekocht.

Die paar procent mongolen lachen zich een ongeluk om die leipo's die in plaats van een toren een "los" zetje bij hun speakers hebben gekocht.

Die leipo's lachen ......je snapt hoop ik wel waar ik heen wil.

Jij lacht dus om mensen die weer een stapje verder gaan dan jou,je bent dus net zo'n zielig mannetje als de mensen die niet verder willen/kunnen kijken dan hun torentje. :D

wat doen mensen toch moeilijk met speakers en kabels.

Ik heb gewoon 8 gaten in mijn vloer geboord, daar koperen waterleidingen door heen gedaan, met koperen knikjes en zilver soldeer van de luidsprekers naar de versterker, de uiteinden platgeslagen en in de versterker en de speakers gepeuterd. Het nadeel, ik kan niks meer verplaatsen. Het voordeel, ik heb hele dikke speakerkabels en zeer goed geluid.... cool.gif

Geplaatst door Marco:

wat doen mensen toch moeilijk met speakers en kabels.

Ik heb gewoon 8 gaten in mijn vloer geboord, daar koperen waterleidingen door heen gedaan, met koperen knikjes en zilver soldeer van de luidsprekers naar de versterker, de uiteinden platgeslagen en in de versterker en de speakers gepeuterd. Het nadeel, ik kan niks meer verplaatsen. Het voordeel, ik heb hele dikke speakerkabels en zeer goed geluid....   cool.gif

Hou wel de temperatuur van het water constant :D;)

Geplaatst door Ruud:

Hou wel de temperatuur van het water constant   :D    ;)

Met de watertemperatuur ben ik een beetje aan het experimenteren. Op dit moment is het water ongeveer 55 graden en het lijkt of het geluid wat warmer is, maar misschien komt dat ook wel door de schut azijn die ik bij het water heb gedaan om het geheel wat zachter te maken. Vanochtend toen ik alles aanzette was de temeperatuur 16 graden, en toen klonk het toch niet zoals het hoort. Vannacht het water maar weer af laten koelen en dan kan ik morgen weer uitgebreid experimenteren cool.gif