Jump to content

De waarde van je set

tover
 Share

Recommended Posts

Ivm met de inboedelverzekering bereken ik de waarde van deze om de 2 jaar.

In deze periode heb ik redelijk wat geld uitgegeven aan audio,zowel hardware als software.

Een kleine berekening brengt mijn installatie op ruim 4000 euro wat ik toch een hoop geld vind.

Met al de exoten die over het forum rondvliegen vraag ik mijzelf af wat dan de gemiddelde prijs van deze sets zijn.

Wie weet de kostprijs van zijn set? confused.gifeek.gif

Geplaatst door tover:

Ivm met de inboedelverzekering bereken ik de waarde van deze om de 2 jaar.

In deze periode heb ik redelijk wat geld uitgegeven aan audio,zowel hardware als software.

Een kleine berekening brengt mijn installatie op ruim 4000 euro wat ik toch een hoop geld vind.

Met al de exoten die over het forum rondvliegen vraag ik mijzelf af wat dan de gemiddelde prijs van deze sets zijn.

Wie weet de kostprijs van zijn set?   confused.gif    eek.gif

Ik weet wel wat ie mij heeft gekost, maar of ie volgens de verzekering nog wat opbrengt, betwijfel ik. M'n versterker en speakers zijn nog vrij nieuw (maand of 8), maar de rest is oud en niks meer waard. Ik heb dan ook geen aparte verzekering voor m'n audio-spulletjes. Als het wordt gejat of affikt heb ik pech gehad. Moet ik maar weer wat nieuws uitzoeken...

Is het trouwens niet zo, dat je (net als bij een auto) de dagwaarde krijgt uitgekeerd?

Mijn cd's zijn verzekerd voor 15.88 per stuk,ingeval van brand/inbraak of andere narigheden,gezien mijn collectie rond de 500 stuks bedraagt is dit toch de moeite,apperatuur is daarin tegen voor de nieuwwaarde verzekerd voor een periode van 10 jaar

Geplaatst door Henrie:

Is het trouwens niet zo, dat je (net als bij een auto) de dagwaarde krijgt uitgekeerd?

Dit hangt af van het soort verzekering. Ik heb een speciale "hifi"verzekering afgeloten.Voordeel hiervan is dat zij een veel langere afschrijvingstermijn hanteren dan de standaard verzekering. Ook kijken zij niet puur naar de aanschafprijs. Ik heb bijv. mijn 2e T+A A1000 als demonstratiemodel aangeschaft maar door de verzekering wordt hij wel voor de nieuwaarde getaxeerd. De eerste taxatie gebeurt ook door een taxateur. Om de verzekering uptodate te houden 1xper jaar de wijzigingen doorgeven met aankoopbonnen (en betaalbewijzen) en ze passen hem aan.

Geplaatst door paul demo:

Dit hangt af van het soort verzekering. Ik heb een speciale "hifi"verzekering afgeloten.Voordeel hiervan is dat zij een veel langere afschrijvingstermijn hanteren dan de standaard verzekering. Ook kijken zij niet puur naar de aanschafprijs. Ik heb bijv. mijn 2e T+A A1000 als demonstratiemodel aangeschaft maar door de verzekering wordt hij wel voor de nieuwaarde getaxeerd. De eerste taxatie gebeurt ook door een taxateur. Om de verzekering uptodate te houden 1xper jaar de wijzigingen doorgeven met aankoopbonnen (en betaalbewijzen) en ze passen hem aan.

Oh, dat is dan wel handig als je een dure installatie hebt. Ikzelf heb in totaal nauwelijks meer dan €1000 uitgegeven, dus ik begin maar niet aan een aparte verzekering. In heb uiteraard wel een inboedelverzekering, maar dan zal ik wel alleen de dagwaarde van de inboedel verzekerd krijgen. Zoveel waardevols staat er (afgezien van de audio) toch niet...

Geplaatst door tover:

Wie weet de kostprijs van zijn set?   confused.gif    eek.gif

Beste Tover,

Ik niet, en jij hoop ik ook niet. Dat lijkt mij ook niet goed voor je humeur.

Wat ik wel weet is de aanschafprijs en volgens mij is mede daarop de hoogte van het verzekerde bedrag gebaseerd.

Ik heb een aparte clausule laten opnemen voor audio-visuele apparatuur en toebehoren als cd's, dvd's en meer van dat fraais. Alles opgeteld kan ik er net een kleine auto van kopen, maar aangezien ik geen rijbewijs heb, is deze investering toch niet zo slecht

;);););)

Met groet,

onze verzekering heeft een garantie tegen onderverzekering dus ik hoef niet elke keer dat ik iets nieuws aanschaf mijn verzekering op te hogen en ze rekenen de nieuwwaarde van de apparatuur, bij mijn weten.

Ik kom op iets van 8000 euro uit denk ik maar veel is 2e hands.

nando

Hmm, toevallig zat ik er laatst nog aan te denken, of ik m'n set + prijzen nog apart op moet geven bij de verz. maatschappij.

Mijn huidige set bestaat echter grotendeels uit 2e hands en demo-modellen. Alleen m'n rack en luidsprekers zijn nieuw.

Maar goed, de totaal(nieuw)waarde van mijn set is zo'n 9500,- Euro.

groeten,

Alco cool.gif

mag ik de studio erbij rekenen?? :P

set :

speakers : 1250 euro (officieel 1600)

kabel 1 : 110 euro

kabel 2 : 145 euro

versterker : 45 euro :D

cd speler : 179 euro

studio :

mengtafel : 700 euro

computer : 1230 euro

midi interface : 300 euro

enhancer : 100 euro

patchbay : 50 euro

gitaar voorversterker : 350 euro

gitaar fx : 60 euro

waldorf synth : 450 euro

dB bar : 100 euro

kabels : 200 euro

midikeyboard : 150

condensator mic : 270

dynamische mic : 55

nanotracker : 30

(ik reken de gitaren maar niet mee)

------------------------------------- +

5824 euro

en of mij sets af zijn??? (monitoren & amp reken ik ook niet mee die gaan toch vervangen worden (zelfbouw speakers+gratis amps)

Geplaatst door Ome Henk:

Ik hou het niet bij. Is dat interessant dan    confused.gif

dat wordt het pas als je aan vervanging toe bent.........toch? :D

maaruuh,zoals Dick al reeds vermelde;

de kostprijs in verhouding tot.....dat wil je beter niet weten :D

mijn set is nog in keiharde pietermannen,de eens zo begeerde florijnen,guilders.....

-- Hans

Kijk uit met die verzekeringen mensen. Ik heb mijn set ook gewoon in de inboedel meegenomen. Ik kwam er zeer recent achter dat als een audio-set een onevenredig groot deel uitmaakt van de totale inboedel (dit is ter beoordeling van de verzekeringsmaatschappij) je enkel volledig gedekt bent voor brand en/of waterschade, bij diefstal keert men echter een behoorlijk gereduceerd bedrag uit, zo'n 4 of 5 duizend euro maximaal. Als dit niet expliciet is uitgesloten in je polisvoorwaarden, of als er iets anders over vermeld staat zal de verzekeringsmaatschappij hiertoe overgaan. Bovendien.... wie kent de werkelijke afschrijf percentages die verzekeringsmaatschappijen hanteren? Duidelijke informatie hierover krijg je niet, men probeert dit nogal vaag te houden. Verzekering tegen nieuwwaarde geldt alleen als de dagwaarde (die bepaalt wordt door de verzekeringsmaatschappij) niet lager is dan 40% van de nieuwwaarde. Wordt dit beoordeelt als daaronder, krijg je gewoon die dagwaarde uitgekeerd, en dan maakt het helemaal niets uit dat je al vele jaren premie hebt zitten betalen over het veel hogere nieuwwaarde bedrag. Let hier dus op als je een polis afsluit bij deze jongens, want als puntje bij paaltje komt blijk je vaak maar een kort stukje touw in handen te hebben waar je aan mag trekken.

Een paar jaar geleden heb ik een inbraak gehad waarbij audio en tv apparatuur zijn verdwenen alsmede zo'n 400 cd's mad.gif .

Bonnetjes en/of foto's van de cd's had ik niet meer,de verzekeringsmaatschappij verzocht mij een lijst samen e stellen van de vermiste cd's.

Dit was een behoorlijk lastige klus omdat je ineens al je cd's moest op schrijven,(welke had ik ook alweer?),deze lijst werd door de verzekeringsmaatschappij bekeken en men besloot op basis"het zijn niet allemaal nieuwe cd's dus de lijst klopt wel"alle 400 te vergoeden plus apparatuur.

Op dat ogenblik ben je blij dat je een verzekering hebt afgesloten maar andere kant ook erg

mad.gifmad.gifmad.gifmad.gifmad.gifmad.gif bent omdat een hoop cd's gewoonweg niet meer te verkrijgen zijn en je tijden weer bezig bent om weer iets te verzamelen van wat je had.Audio apparatuur is makkelijker te vervangen maar cd's en lp's niet :(

Ik heb in ieder geval een lijst met al mijn platen en CD's gemaakt, die ik regelmatig bij werk. Mocht er iets gebeuren dan kan ik deze gebruiken voor de verzekering. Momenteel heb ik ca. 700 platen en CD's x gemiddeld Eur 12,50 per stuk = Eur 8.750,- aan software. Met apparatuur er bij komt dat dus ruim boven de Eur 10.000,-. Wel zaak om het goed te verzekeren, lijkt mij.

Geplaatst door Ome Henk:

Zou het   confused.gif Dan nog. Ik vind het helemaal niet interessant.   :)

Geld heeft voor mij nauwelijks waarde, aangezien het altijd al zo geweest is dat wat erin komt er ook weer in z'n geheel weer uit gaat. En ik heb het h