[[Game]] Posted 10 april 2003 Report Share Posted 10 april 2003 ik heb zoals we nu wel weten een leuk semi-retro setje met audiofiele aspiraties die me overigens erg goed bevalt. nu heb ik nog geen tuner en dus zet ik zo nu en danmn radiotje eens aan. Maar dat geluid dat er uit komt, wat maakt dat nou zo aangenaam. het is heel compact i.t.t. mijn set die er lucht tussen wil hebben. juist dat compacte kan heel prettig zijn vinden jullie ook niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 10 april 2003 Report Share Posted 10 april 2003 Ik kan me voorstellen dat mensen zoiets leuk vinden. Voor mij persoonlijk hoeft het niet, ook al omdat ik geen radioliefhebber ben. Ik heb 5 jaar geleden een tuner aangeschaft om de hulp een plezier te doen. Meer niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 10 april 2003 Author Report Share Posted 10 april 2003 waar ik eigenlijk naartoe wil is niet waar jullie naartoe denken.... ik heb die radio alleeen maar omdat ik nu ff geen 4fm kan veroorloven. maar juist die radio doet me ervaren dat zo'n ingeblikt geluid ook goede kanten heeft. bijvoorbeeld in een nummer met een syntheziser (2 stuks) waarin de toetsenist met links een orgel doet en met rechts een strijkorkest (ik noem maar iets stoms) dan wil zoiets over mn 103.3 nog wel eens gaan zweven ofzo- het klinkt een beetje slecht fe definieerd. een radiotje heeft daar echter geen problemen mee.... hoor ik dat fout...? zal wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 10 april 2003 Report Share Posted 10 april 2003 Geplaatst door [[Game]]: dan wil zoiets over mn 103.3 nog wel eens gaan zweven ofzo- het klinkt een beetje slecht fe definieerd. een radiotje heeft daar echter geen problemen mee.... hoor ik dat fout...? zal wel. Volgens mij is dit wel eens eerder genoemd in een of ander topic..... het zal ongetwijfeld als oorzaak hebben dat je set gewoon te goed weergeeft, een radio uitzending is niet zonder fouten. dus een setje die niet alles haarfijn weergeeft kan dan best aangenamer zijn om naar te luisteren..... denk ik........ Ik luister bij mij op het werk de hele dag naar de radio, het is dan volgens mij ook meer een bezigheids medium, s'ochtends even het nieuws meepikken en gewoon een beetje muziek om je oren....... dan is het toch niet zo erg als elk geluidje niet helemaal op de juiste plek zit?? (is maar goed ook, anders kun je nergens naar muziek luisteren) Maar als je echt even naar muziek wil luisteren dan is dat wel weer belangrijk...... ik luister thuis dan ook weinig naar de radio, al kun je met de juiste apperatuur volgens mij nog best een aardig geluid uit een tuner halen.... maar dat terzijde dus volgens mij zit je niet echt fout Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 10 april 2003 Report Share Posted 10 april 2003 Ik kan me heel goed voorstellen dat zo'n radiootje bepaalde kwaliteiten in de weergave heeft die je zelfs met een hi-end set nauwelijks kunt evenaren. Ik noem het altijd een stuk eerlijkheid, directheid. Dat komt doordat het een Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 11 april 2003 Report Share Posted 11 april 2003 Mijn vader heeft een oude radio van de rommelmarkt gered. Dat is een oude buizen radio waar we inmiddels de geschiedenis van hebben kunnen achterhalen. Het ding is gekocht in 1952 en werkte niet. Ik heb 'm open geschroefd en een klein beetje geprutst waarna hij weer funcioneerde. Wat ik eigenlijk zeggen wil is dat dit apparaat grote indruk op mij maakt. De buizen die erin zitten zijn volgens mij de orginele en hij heeft 1 luidspreker maar het geluid dat eruit komt is fantastisch. Het klinkt zo lekker makkelijk en ook nog strak met de basweergave. Hoe imperfect het geluid ook is (niet zo vreselijk eigenlijk) het heeft karakter, emotie en is menselijk. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 11 april 2003 Author Report Share Posted 11 april 2003 okee dan. het lijk idd een beetje op de discussie van elektronische muziek. Ik ben hoe je het ook went of keert een beetje opgegroeid met house, maar die klinkt niet lekker over de kef's (als universeel voorbeeld voor de betere weergever) misschien moet ik een dubbel systeem hebben....een lowend voor de instrumenten en zang, en een lowend voor de rest....? ehm nee dat klinkt ook niet ideaal, hoe hebben jullie dat dan?? gamedank Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 april 2003 Report Share Posted 11 april 2003 Gewoon een set bij elkaar zoeken die alles goed kan Of ik nu house (ja, ik heb een paar nummertjes), klassiek, jazz of blues draai, het komt er allemaal even mooi uit, omdat mijn setje zowel "gesofisticeerd" (woordje heb ik gevonden in Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 11 april 2003 Author Report Share Posted 11 april 2003 geplaats door speedyandre: Gewoon een set bij elkaar zoeken die alles goed kan Of ik nu house (ja, ik heb een paar nummertjes), klassiek, jazz of blues draai, het komt er allemaal even mooi uit, omdat mijn setje zowel "gesofisticeerd" (woordje heb ik gevonden in Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 11 april 2003 Report Share Posted 11 april 2003 Bij de afbraak van de flat van SpeedyAndre hoeven ze geen explosieven te gebruiken, ze hoeven alleen de juiste resonatietoon op te zoeken (van 0 tot 20+ kHz) en die hard spelen op zijn set... stampende bas is aan die set wel toevertrouwd. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 11 april 2003 Author Report Share Posted 11 april 2003 stampen is aan die set wel toevertrouwd... ook wel aan de magnat subwoofer van 80cm doorsnede in de mediamarkt hiert in groningen, maar klinkt de rest ook mooi? Jullie kennen de set.... hoewel niet iedereen hier zo enthousiast er over is... "bij elkaar geraapt zooitje" ?? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 april 2003 Report Share Posted 11 april 2003 Ach het is toch simpel met zo'n radio'tje. Je hoort gewoon weinig van al die details die alleen maar afleiden van waar het werkelijk om gaat: de muziek. Bovendien valt daar zo weinig aan te tweaken dat je je daar ook niet druk over hoeft te maken. Met name met oude buizenradio's is iets bijzonders aan de hand. Daar kun je de hele dag naar luisteren zonder dat het vermoeiend is. Kom daar maar eens om bij menig moderne high-end set ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 april 2003 Report Share Posted 11 april 2003 Geplaatst door nando:Bij de afbraak van de flat van SpeedyAndre hoeven ze geen explosieven te gebruiken, ze hoeven alleen de juiste resonatietoon op te zoeken (van 0 tot 20+ kHz) en die hard spelen op zijn set... stampende bas is aan die set wel toevertrouwd. Nando Hmm, wel eerst even die set BUITEN de flat plaatsen graag Het laag kan inderdaad tot vreemde resonanties leiden, ik denk dat ik wel weet waarom het kalk hier en daar niet zo goed meer hecht Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 12 april 2003 Author Report Share Posted 12 april 2003 menig highend set vermoeiend? mijne niet... ik heb dan oo nog nooit iets anders op highend gebied gehoort dan mijn set.... oude buizenradio's - daar hoor ik wel meer mensen over.... een quad buizentuner....hmmm nee ik denk dat ik gewoon een keerthe zo'n 4fm koop game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 april 2003 Report Share Posted 12 april 2003 Zei ook niet dat alle high-end sets vermoeiend zijn De mijne ook niet en daar hangt gewoon een decente Sony tuner in. Als ik je een tip mag geven, kijk eens uit naar een Sansui tuner eind jaren '70, begin jaren '80. Sansui heeft in die tijd bijzonder goede en fraaie tuners gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 12 april 2003 Author Report Share Posted 12 april 2003 dankjewel voor de tip. ik denk echter dat ik toch een 4fm zal kopen omdat ie beter bij de rest past, ook erg goed schijnt te zijn, en waardevast is.... maar wel bedankt game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts