Jump to content

De mooiste hoes?!

carl
 Share

Recommended Posts

babyloncover.jpeg

op tournee by bus .......... cool.gif enkele opnames zijn opgenomen in Amsterdam. de naam babylon zou afstammen van de kroeg (lees koffieshop die babylon heet)die ze na het concert in de Geleense ijshal aandeden in Sittard. Rasta's zeggen tegen de blanke wereld echter ook babylon ... dus wat nu waar is ? in elk geval vind ik het een zeer originele hoes :rolleyes:

oh audiopaul had em ook al...

maakt niet uit.

elke pinkfloyd hoes is erg goed.

hypgnosis (designers van onder nadere pinkfloyd) zijn een van de beste...

en inderdaad in de jaren 60/70/80 zijn denk ik toch wel de moosite gemaakt.

ik zie dat veel anime achtige art erg gewaardeert wordt hier. (zie stativarius)

ik vind dat zelf ietwat afgezaagd. tuurlijk; de het ziet er indrukwekkend uit, maar we kennen het toch wel? Aan de andere kant, het maakt de echt bijzondere hoezen uniek... :)

by the way; ik ben bezig met een hoesontwerp van een band. over een jaartje kennen jullie hem wel.

;)

Geplaatst door dick jansen:

Beste Paul,

Je zult het niet geloven van een klassiekliefhebber als ik, maar die van War of the worlds heb ik ook in de kast staan     :)      :)      :)

Met groet,

Hoi Dick,

Ik geloof je graag hoor, want dit album mag gerust tot de "klassiekers" worden gerekend! ;) Ik was 25 jaar geleden (toen het album uitkwam) helemaal weg van de muziek, de hoes

Nog een mooie hoes van Hipgnosis:

atrickof.jpg

Ik vind trouwens de hoes van The X Factor van Iron Maiden maar niks.

Daarentegen vind ik alles wat door HR Giger is gemaakt aan hoezen wel erg mooi - maar heb daar helaas geen voorbeelden van.