Jump to content

Golfplaten

Sodejuu
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Misschien een stomme vraag, want ik had er eerder geen last van. Ik heb echter onlangs een 5LP-set via Ebay aangeschaft en nu zijn LP2 en 3 behoorlijk scheef. LP2 heeft een vreselijke en korte golf erin zitten, terwijl LP3 een langere golf erin heeft zitten. En nu de vraag:

Hoe krijg ik die dingen weer recht, zonder de plaat te vernielen confused.gifconfused.gifconfused.gif

Geplaatst door jopie:

terugbrengen.   :P

Simpele mad.gif:rolleyes: Kom eens met fatsoenlijke antwoorden ipv steeds die onozele nikszeggende opmerkingen waar niemand iets mee opschiet. Of ga gewoon wat in je tuin spitten, daar ben je toch zo goed in eek.gif

Sorry dat ik me even liet gaan, maar ik heb het wel zo'n beetje gehad met dergelijke postings.

Ik weet dat je met veel geduld de platen wel weer recht krijgt. De gewoon een half jaar onder een dikke stapel platen leggen, kan al een deel van de golf laten verdwijnen. Ik weet echter niet de fijne manier en die had ik graag wel geweten.

Geplaatst door Sodejuu:

Hoi,

Misschien een stomme vraag, want ik had er eerder geen last van. Ik heb echter onlangs een 5LP-set via Ebay aangeschaft en nu zijn LP2 en 3 behoorlijk scheef. LP2 heeft een vreselijke en korte golf erin zitten, terwijl LP3 een langere golf erin heeft zitten. En nu de vraag:

Hoe krijg ik die dingen weer recht, zonder de plaat te vernielen    confused.gif     confused.gif     confused.gif

zo gek was het nog niet toch????????????

:D:D

Geplaatst door Sodejuu:

Simpele   mad.gif    :rolleyes: Kom eens met fatsoenlijke antwoorden ipv steeds die onozele nikszeggende opmerkingen waar niemand iets mee opschiet. Of ga gewoon wat in je tuin spitten, daar ben je toch zo goed in   eek.gif

heb je nog wat te SNOEIEN.

;):D

Geplaatst door Ruud:

Ik neem aan dat je een platenpuck gebruikt, nu zijn er ook nog buitenringen te koop, ik dacht bij de importeur van Clearaudio, informeer eens bij Henk N.

Helaas Ruud,

Ik kan geen platenpuck gebruiken op mijn speler. Hij zakt dan nl door zijn vering. Ik heb wel een platenklem, maar die bied geen soelaas bij hobbels aan de buitenkant, en in combinatie met de ringmat is de klem geen succes :(

Als die buitenringen niet te zwaar zijn, kunnen ze misschien wel de oplossing zijn, maar zo te zien lukt dat dus ook niet.

Hoi Carl,

Bij Vinyl Lebt heb ik idd een antwoord gevonden:

3. Q: Wie kriege ich verwellte Platten wieder plan ?

A: Dauerhaft - gar nicht!

Es sei denn, man vertraut dubiosen Berichten

De meest platen die je vind (zo nu en dan krijg je wel eens iets)zijn wel minofmeer recht.

Maar heeft iemand naast bovenstaande methoden om de platen recht te krijgen ook nog een goede manier om zijn (lees: mijn) platen weer eens schoon te krijgen.

Gr.

Frank

In aanvulling op wat vinyl-lebt adviseert, las ik ergens het (serieuze) verhaal van iemand die een vrouw heeft met een zeer uitgebreid achterste. Hij liet haar een tijdje op de glasplaten zitten, waartussen de LP was gedaan. Ze werden weer perfect /draaibaar vlak.

Je zou het eens kunnen proberen door ze tussen glasplaten kort in de zon te leggen.

Groeten en succes,

Henk

PS

Hoe staat het eigenlijk met je zelfbouw draaitafel-project?

Verder:

Zou Jopie een uitgebreid achterste hebben? Is hij nog ergens goed voor. Ik heb eventueel nog krommem platen om hem bezig te houden

Geplaatst door Henk&audio:

In aanvulling op wat vinyl-lebt adviseert, las ik ergens het (serieuze) verhaal van iemand die een vrouw heeft met een zeer uitgebreid achterste. Hij liet haar een tijdje op de glasplaten zitten, waartussen de LP was gedaan. Ze werden weer perfect /draaibaar vlak.

Wat zeg je me nou confused.gif Het achterste van die vrouw ook confused.gif

:D

P.S. Ik heb kromme platen ook nooit meer vlak kunnen krijgen. En gezien Henk zijn voorraad kromme platen... Dus Jopie heeft gewoon gelijk.

(serieuze) verhaal van iemand die een vrouw heeft met een zeer uitgebreid achterste. Hij liet haar een tijdje op de glasplaten zitten, waartussen de LP was gedaan. Ze werden weer perfect /draaibaar vlak.

Je zou het eens kunnen proberen door ze tussen glasplaten kort in de zon te leggen.

euuu , zal mijn overbuurvrouw eens vragen :P heb je flinke glasplaten ? eek.gif

Geplaatst door John:

(serieuze) verhaal van iemand die een vrouw heeft met een zeer uitgebreid achterste. Hij liet haar een tijdje op de glasplaten zitten, waartussen de LP was gedaan. Ze werden weer perfect /draaibaar vlak.

euuu , zal mijn overbuurvrouw eens vragen :P heb je flinke glasplaten ? eek.gif

Ik heb nog de glasplaten uit mijn audiorek. Die gebruik ik toch niet meer ;)

Geplaatst door Sodejuu:

Ik heb nog de glasplaten uit mijn audiorek. Die gebruik ik toch niet meer ;)

R. ik zie je hebt mijn overbuurvrouw nog nooit gezien :P wel een schat van een meid :)

Daar ben i nog mee bezig. De aluminium platen zitten nog steeds in de pers. Ook deze waren aan de kanten een beetje krom, maar een aangelopen knol moet je niet de tanden poetsen (ehhhhh ... :P;) )

Verder:

Zou Jopie een uitgebreid achterste hebben? Is hij nog ergens goed voor. Ik heb eventueel nog kromme platen om hem bezig te houden

Ik denk niet dat je Jopie dat wil laten doen. Je wordt tureluurs van zijn op opmerkingen. Een papegaai is beter te verdragen eek.gif , hoewel, een papegaai zal wel niet het benodigde gewicht op de platen kunnen brengen.

Groeten en succes,

Henk

PS

Verder:

Zou Jopie een uitgebreid achterste hebben? Is hij nog ergens goed voor. Ik heb eventueel nog krommem platen om hem bezig te houden

kom maar op met die platen ;;;;;; ik breng ze zo weer terug.

:D:D:D