Jump to content

Atoll

Phileas
 Share

Recommended Posts

Ooit iemand gehoord van het franse merk Atoll. Gisteren bij Ghijsen Hifi in Hasselt gaan luisteren voor een nieuwe versterker. Ik wil graag het bovenste hoge randje ervan af hebben bij de B&W's. VTL en Manley buizen gehoord, maar beetje aan de prijs, wel mooi. Ze kregen nog versterkers binnen van Atoll (?). Ga dus zelf wel een keertje luisteren. Maar misschien weet iemand er al iets van af (importeur nederland?). Website van atoll werkt zeer slecht, dus daar krijg ik ook geen info uit. Bij Stereophile schijnt een redacteur hele maal gek te zijn van het merk!

Mark

Han van Diest (de importeur) is echt een fantastische vent. Behalve Atoll levert hij ook Plinius en JM Renaud. Hij regelt alles op zeer professionele wijze vanuit zijn huis en wil daardoor nogal eens prijstechnisch interessant zijn. Ik ben daar nu diverse malen geweest voor kabels en gebruikte apparatuur. Je bent daar echt meteen een hele avond aan het luisteren, hij is zeer enthousiast en de koffie is heerlijk. Probeer het eens, gewoon 1 belletje volstaat.

Helaas heb ik bij hem wel drie maanden moeten wachten op mijn handleiding van de wadia voordat het uiteindelijke antwoordt kwam dat ie de handleiding kwijt was. En dit terwijl hij beloofd had hem op te sturen, want hij wist waar hij lag. Dit staat trouwens ook op de koopbon.

Maar heeft iemand toevallig een handleiding en kan daar een scan van maken? (ik vrees van niet, erg zeldzaam apparaat de Wadia 15 dac)

Gr. Rogier