Zee Posted 16 april 2003 Author Report Share Posted 16 april 2003 Geplaatst door Stitch:Hoi Als je het mij vraagt een HT PC Nee dankje moet er niet aan denken . Ten eerste maken ze een hoop herrie Ten tweede Windows is nog steeds niet stabiel Ten derde je moet er nog steeds een eindversterker bij kopen om de luidsprekers goed aan te sturen . Kan nog meer dingen op noemen waarom niet. Maar goed als iemand anders er wel mee kan leven ga je gang Let wel: de vraag is hoe een PC configuratie er uit kan zien in een high end multi channel setup. Ik ga er dan vanuit dat je bv. 5 monoblokken hebt als eindversterking, dus dat is geen issue. Er zijn inderdaad al moederboards met een heatpipe koeling. Dus je hebt ook al geen last meer van een ventilator die herrie maakt. Is het dus alleen zaak de harddisk stil te krijgen. Overigens zou ik de PC dan in een aparte (inbouw) kast in de kamer zetten dus dan zal het geluid van de harddisk ook wel meevallen. Zijn er al DVD-A/SACD dacs met bv firewire input en 5x XLR out? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 april 2003 Report Share Posted 16 april 2003 Gewoon Masterbase onder de PC monteren. Scheelt in het doorgeven van trillingen aan de ondergrond, dus dat zou bij een PC zeker positieve gevolgen moeten hebben t.a.v. het (ongewenste) geluid dat ie afgeeft. In een kast bouwen zou wel kunnen, maar dan zou ik dus de elektronica in een aparte (weggewerkte) kast inbouwen. Ik zou niet de computerkast in een andere kast zetten. Krijg je een klankkast-effect (heb ik namelijk ook last van) en das precies wat je niet wilt. Voor de processor-koeling zou ik waterkoeling gebruiken. Kun je de processor nog gaan overklokken ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts