Haudio Posted 25 oktober 2000 Report Share Posted 25 oktober 2000 Graag zou ik weten wat audiofielen vonden van het bezoek aan het VAD ik ben ook geweest. Met Vriendelijke Groet, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bastiaan Posted 26 oktober 2000 Report Share Posted 26 oktober 2000 Wat ik van de VAD-show vond? Ten eerste viel het mij op dat een aantal "grote jongens" niet aanwezig waren. Ik denk dat je om de VAD-show echt te benutten op datgene af moet gaan waar je interesse ligt, hoewel dat ook moeilijk te omlijnen is. Als ik voor mezelf spreek, dan ben ik rond gaan kijken met in mijn achterhoofd het feit dat ik aan een nieuwe installatie toe ben, waaraan ik ook weer niet al te veel uit wil geven (lastige vriendin namelijk). Daarom kun je jezelf op een show wel gek laten maken door een overigens prachtig klinkende installatie met de Von Schweikert-speakers, maar dan moet je gelijk je auto inruilen... Dus maar gaan kijken naar een betaalbare installatie. En dan verbaas ik me even, want voor een heel ander bedrag dan de genoemde speakers van Von Schweikert, hoor je dan opeens een fantastische combinatie spelen: Rega icm Totem, in de luisterruimte van Joenit. Ik ben nog steeds verbaasd wat er uit een dergelijke kleine speaker kan komen. Dit is een combinatie waar ik zeker achteraan ga. Hoewel ik liefhebber ben van muziek, heb ik trouwens ook genoten van de fantastische impact van home theater die je bijvoorbeeld bij Audiac om je oren kreeg: Mark Levinson en Proceed icm Revel luidsprekers! Gaaf! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kees Posted 26 oktober 2000 Report Share Posted 26 oktober 2000 Ik vond de VAD-show in zijn geheel een beetje tegenvallen. Inderdaad enkele merken gemist die ik graag eens had beluisterd. Een nederlands merk dat zoveel waardering in het buitenland oogst als Kharma moet toch op zo'n beurs aan wezig zijn,en ook de nieuwe producten van Naim had ik wel eens willen beluisteren.Maar toch ook mooie dingen gehoord,zoals inderdaad de Rega/Totem combinatie,maar ook de nieuwe luidsprekers van Linn wwarbij opviel dat een kleine luidspreker(Linn Katan)een heel ruimtelijk en volwassen geluisbeeld neerzette. Ik vond in veel luisterruimtes het volume aan de hoge kant. Wat mij beter lijkt is dat elke importeur de zelfde vijf referentie cd's en lp's bij hebben,dan kun je eens een goed vergelijk maken. Wat je nu krijgt zijn vaak alleen maar audiofiele opnames van die tok-tok muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alfons Weenink Posted 26 oktober 2000 Report Share Posted 26 oktober 2000 Leuk, lekker met zijn allen van gedachten wisselen over de VAD-show. Ik wil er ook wel wat over kwijt: Ik heb al jaren de CD van the Eagles in huis, Hell Freezes Over. Ik denk dat ik die op de VAD show wel dertigduizend keer heb gehoord. Gestoord werd ik ervan. Maar gelukkig ook veel mooie dingen. Zelf was ook ik erg te spreken over de Rega/Totem combi. En de kamer van Hifinesse was leuk, waar die Zweed/Noor/Deen in steenkool-engels uitleg gaf over de kabels van Nordost. Ik dacht altijd dat kabels een marginaal verschil maakten, maar zag het geluid "groter worden", meer ruimte krijgen. Grandioos, wat een kabel kan doen, overigens tegen wel zeer forse prijzen. Volgend jaar ga ik zeker weer, ik vond het namelijk erg leuk. Laat ik alleen niet weer The Eagles aantreffen. groeten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HEAR-team Posted 27 oktober 2000 Report Share Posted 27 oktober 2000 U vindt op de eerste pagina "home" nu ook een link naar de Hi-fi special. Hier treft u een verslag van enkele producten die op de VAD- Hi-Fi Show te bewonderen waren. Veel leesplezier! Het Hearteam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 1 november 2000 Report Share Posted 1 november 2000 Interessante Hi-fi special! Leuk om er zo snel iets over te lezen. Ik ben van mening dat de show een uitstekende gelegenheid is om alle apparatuur naast elkaar te tonen en de achtergronden te vernemen. Beluisteren lijkt mij echter een zeer groot probleem in sommige kleine en vaak drukke ruimtes. Groet, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alfons Weenink Posted 1 november 2000 Report Share Posted 1 november 2000 De ruimte is volgens mij het probleem niet. Het lag meer in het feit dat sommigen de muziek wel erg hard hadden gezet, zodat rustig luisteren er zelfs kamers verderop doodgewoon niet inzat. Gelukkig hielden de meesten zich nog in.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest StayBlow Posted 13 december 2000 Report Share Posted 13 december 2000 Ook ik vond de VAD tegenvallen. Graag had ik de componenten van NAIM willen bewonderen en publieksfavoriet NAD miste ik ook. Inderdaad, De nieuwe REGA CDspeler was erg mooi (jammer van het plastice klepje) en de luisterruimtes waren vaak veel te klein. Soms zat je echt tussen de speakers. Zijn er overigens nog andere Hi-end beurzen in NL? VG, StayBlow Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bjorn M Posted 14 december 2000 Report Share Posted 14 december 2000 Beste stay Er zijn nog enkele Hifi -High End shows in Nederland. In Maart vinden er twee grote shows plaats, in De Doelen te Rotterdam en in Hengelo. Deze staan ook vermeld onder events. Binnenkort volgt er meer informatie over de Hifi-Show in Hengelo. Bjorn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michel Bruss Posted 14 december 2000 Report Share Posted 14 december 2000 Ik vond de VAD behoorlijk tegen vallen. Een aantal merken waren er gewoon niet, waar onder Naim. Dit was voor mij de eerste keer dat ik op de VAD was. Ik schrok me rot; van die piep kleine kamertjes vol gestouwd met Hi-end app. Het enige wat nog enige indruk maakte was Rega en Linn in de kamer met de goedkopere lijn. Dus niet die CD12 shit. Maar natuurlijk ging ik wel naar huis met een tas die bijna niet meer te tillen was met al die folders. Thuis kon je natuurlijk weer alles wegflikkeren, want de enige folder die je wilde hebben, die Mark Levinson die kreeg je natuurlijk weer niet mee. Maar goed, toen ik thuis kwam kon ik weer heerlijk genieten van mijn eigen set. Ik had op de VAD in iedergeval ontdekt, dat daar niets mis mee is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marcel van mijnhifi Posted 15 december 2000 Report Share Posted 15 december 2000 De VAD show is een verademing vergeleken bij shows in bijv. London en Parijs. De kamertjes daar zijn echt rothokken, en of de klankbalans een beetje klopt is meer afhankelijk van mazzel, en van het vakmanschap van de man die demonstreert, dan van de kwaliteit van het produkt. Dan zijn de kamers op de VAD toch wel een graadje beter. En waarom niet iedereen er staat? Dat is vaak een kwestie van geld, en hoe dat te besteden voor een importeur of fabrikant. Sommige hebben echt het geld er niet voor, andere stellen andere prioriteiten. Wie voor zichzelf wil bepalen hoe goed of slecht de VAD show is zou ook eens de High-End Messe in Hotel Kempinski te Frankfurt moeten bezoeken. Veelheid garandeert geen kwaliteit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts