Mikekiwi Posted 23 augustus 2003 Report Share Posted 23 augustus 2003 Hoi, Sinds 2 dagen doet mijn Marantz cd-4000 cd-speler erg vreemd. Hij geeft bij elke cd (na wat interne zoemgeluidjes) de melding "Disc not finalised" (bij elke cd, dus ook originele, niet gekopi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 23 augustus 2003 Report Share Posted 23 augustus 2003 Beste Michael, Die zoemgeluidjes die je hoort is de laser die aan het zoeken is, die beweegd heen en weer. Dit betekend, zeker met de melding die je krijgt dat de laser niet goed kan aflezen. Dit kan volgens mij aan 2 dingen liggen, de laser zelf, of de aandrijving die de laser laat bewegen. Je kunt de laser makkelijk zelf schoonmaken, en dat kan geen kwaad, wellicht doet ie het daarna weer. ps: hoe oud is de cd speler? kan nl ook gewoon slijtage zijn. gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikekiwi Posted 23 augustus 2003 Author Report Share Posted 23 augustus 2003 Rogier, dank voor je antwoord. De speler is (net geen 3 jaar oud)en dat steek wel schril af tegen de 10 jaar dat mijn vorige speler (Sony) het heeft uitgehouden. Ik heb ooit eens een cd gehad die de laser zou cleanen, maar geen idee waar die is gebleven. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?? Dank, Michael Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 augustus 2003 Report Share Posted 23 augustus 2003 Lens schoonmaken kan je volgens mij het beste doen met een vochtige, zachte doek (een die niet krast). Kun je het stof en ander smeer er meestal wel mee afhalen. De lens wel weer droogmaken, als ie schoon is. Als dit niet werkt moet je alcohol of zoiets gaan gebruiken, maar het kan zijn dat de lens dat niet leuk vind. Niet zomaar doen dus. Oh ja, de lens is normaal gesproken goed zichtbaar als je de bovenkant van de behuizing eraf schroeft... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 23 augustus 2003 Report Share Posted 23 augustus 2003 Ik heb ooit eens een cd gehad die de laser zou cleanen, maar geen idee waar die is gebleven Een cd ervoor gebruiken heeft geen echt nut, het beste is het met de hand te doen, dan kun je het vuil echt weg halen, een cd verplaatst het vuil alleen maar, zodat het in veel gevallen snel weer terug komt, en uiteindelijk niet werkt. ps: een wattenstaafje werkt ook, zorg er wel voor dat er niks op de lens blijft zitten van de watten. gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts