Guest mark Posted 6 november 2000 Report Share Posted 6 november 2000 Wat het verschil en wat is beter ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted 6 november 2000 Report Share Posted 6 november 2000 Deze reactie stond onder ontwikkelingen en Techniek. Succes ermee!! auteur Onderwerp: Bi-amping Peter Berichten: Locatie: Lid sinds: gepost op 03 November 2000 11:34 -------------------------------------------------------------------------------- Ik wil mijn speakers gaan Bi-ampen (dus aansturen met twee stereo eindversterkers, 1 op het midden en hoog en 1 op het laag), want ik heb weleens gelezen dat het meer dynamiek op zou leveren. Wie heeft er ervaring met deze manier van aansturen en kan ook het dynamische verhaal ondersteunen ? fruitema37@zonnet.nl Berichten: Locatie: Lid sinds: gepost op 03 November 2000 14:17 -------------------------------------------------------------------------------- Bi-amping zal ongetwijfeld voor velen dynamischer klinken, maar het grootste voordeel ligt in het weergeven v.d. ruimtelijkheid. De aangebrachte scheiding in het L.S. filter is waarschijnlijk verantwoordelijk hiervoor, omdat de sectie's elkaar niet meer elektrisch kunne beinvloeden. Ze worden immers gescheiden aangestuurd. Iedere versterker is met een minder complex signaal bezig. Ervaring: geweldig, maar zorg voor niet te ver uit elkaar liggende eigenschappen, en zorg voor een goede rendementverdeling. Een eenvoudig instelbare spanningsdeling bregt uitkomst. (cermet trim potmeter) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts