Jump to content

hoofdtelefoon

Guest edith
 Share

Recommended Posts

Hallo audiophielen, ik ben een newbie op dit gebied. Afgelopen jaar heb ik voor een aardige stuiver een geweldige audioset bij elkaar gekocht en het resultaat is uitmuntend (ook volgens kenners), het probleem is alleen dat ik nu nog graag een hoofdtelefoon aan zou willen schaffen maar ik heb 0,000 ,en nog minder, verstand van hoofdtelefoons. Ik weet niet waar ik het zoeken moet. Ik draai voornamelijk klassieke muziek en jazz en ik wil de hoofdtelefoon gebruiken om muziek te luisteren terwijl mijn vriend tv kijkt b.v. De hoofdtelefoon moet dus een groot bereik hebben in Hz-en en liefst omgevingsgeluid buitensluiten.

Ik overweeg een Sennheiser HD 600 aan te schaffen, is dat een goede keus ? Of weet iemand wellicht kwalitatief betere, goedkopere of anderszins aan te raden alternatieven.

Alvast bedankt voor je antwoord.

Groetjes Edith

Beste Edith

De Sennheiser HD 600 is een uitstekende keus in deze prijsklasse is er geen betere.

Maar het is een halfopen systeem dat betekend dat er aan de buitenkant toch wat geluid is te horen,dit is denk ik gunstig omdat je niet helemaal van de buitenwereld bent afgesloten.

Bovendien is daardoor het draagcomfort hoger "geen rode oortjes", buiten de muziek om en als het aan de buitenkant duidelijk hoorbaar is staat hij te luid.

Guest Mijn Hifi

Hallo Edith,

Je geeft aan de hoofdtelefoon te willen gebruiken wanneer je vriend televisie kijkt. Als jij je tijdens het luisteren binnen een paar meter van jouw vriend bevindt heb je al gauw last van elkaar, jij hoort toch de televisie, hij hoort jouw hoofdtelefoon. Tenminste, als het een zogeheten halfopen systeem betreft, wat in de meeste hoofdtelefoons gebruikt wordt. Om de wederzijdse overlast te voorkomen moet je een zgn. gesloten hoofdtelefoon gebruiken, deze laten beduidend minder geluid van buiten toe/door. Beyerdynamic is als merk een alternatief voor Sennheiser, luister daar ook eens naar.

Groet,

Marcel Frenk

• 3 weeks later...