Jump to content

Draaitafels

Guest ED VERKERK
 Share

Recommended Posts

Guest robertp

Beste Ed,

Mijn vraag was dan ook vooral een retorische. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er iemand is die iets te klagen heeft over de prestaties van de LP12. Afgezien van een paar zeurpieten op het net die zelfs hele FAQ-lijsten vullen met geneuzel over de afstelling van het ding. Tja, de mijne is dan ook door DE Ewald afgesteld. Volgens mij is dat iemand die jij vrij goed kent. (en nu weet je wellicht ook wie ik ben....olie, spindel)

Maar goed, mijn vorige mailtje was eerder een poging om reacties uit te lokken, dan om werkelijk problemen van de Sondek boven water te tillen. Ik ben inmiddels zo verwend en bevooroordeeld dat ik moet lachen om mensen die een Technics als highend beschouwen. De schrijvers in het vorige forum reppen over geweldige platenspelers van rond de 1500 gulden. Prima, zullen er best zijn. Ik heb een tijdje gespeeld met jullie Axis.Pak 'm beet, 2500-3000 gulden. Niks mis mee. Maar als je daar een LP12 naast zet, weet je waar het prijsverschil in zit.

Overigens, de 'leuke' cd-speler waar je het over hebt, is natuurlijk geen vergelijking. Inderdaad, een leuk apparaat, maar op de vorige VAD heb je zelf aangetoond dat de LP12 beter klinkt....zeker voor dat geld.

Goed, om af te sluiten met een echte vraag: wanneer kunnen we weer een upgrade van de LP12 verwachten en waarom zijn de nieuwe speakers van Li....Latham zo moeilijk te beluisteren bij de dealers. Er 'schijnt' maar 1 paar Katans in omloop te zijn.

Guest ED VERKERK

O ben jij het, toch leuk. De informatie was ook meer voor diegenen waar jij het over had.

Er waren twee sets Katan, een bij mij thuis en de andere in het magazijn. Eergisteren(maandag)zijn de eerste zeven pallads Ninka's en Katan's binnen gekomen.

De meeste zijn direct door gestuurd naar onze dealers en moeten daar nu n

Guest robertp

Een echte familie-opmerking: 'o ben jij het, toch leuk'.

Trouwens, ik zag zojuist de achterkant van een Ninka. Heel ingenieus, die aansluitmogelijkheden! Nou begreep ik uit een eerder verhaal dat de actieve filters van een Tukan gewoon te gebruiken zijn voor de Katan. Maar waarschijnlijk blijft er wel een verschil met de filters voor een Ninka. Of hebben de Schotse techneuten daar ook een list op gevonden? Dat zou voor eventuele upgrade-plannen natuurlijk wel interessant zijn. Anders moet je en je speakers en je filters vervangen. Kun je me daar wat over vertellen / uitleggen waar het verschil zit tussen een filter voor de Katan en Ninka, uitgaande van bi-wired/bi-amped situatie (ik draai nu met een Wakonda/2 x lk 140/Tukans actief)

Guest ED VERKERK

Beste P nee er is geen truc met die filters.

De tukan filters zijn bij de katan's te gebruiken en zo draaide ik ook op de laatste VAD met veel succes. Voor de ninka's moet je de Keilidh aktiv boards gebruiken. De eigenschappen van een kleine tweeweg of een vloerstaande dapolito zijn nogal verschillend. Omdat er gestreeft wordt naar een min of meer rechte weergave over een zo breedmogelijk frequentie gebied worden zaken zoals afstralling, faze en natuurlijke (laag)afval in een versterkertrapje aktief gecompenseert vandaar ook de benaming: aktief.Zoals hierboven al vermeld zijn de beide speakers nogal verschillend en dus zijn ook de AKTIV BOARDS enkel bij die speaker te gebruiken waarvoor ze ontworpen zijn. De katan produceerd overigens een veel groter geluid dan je zou verwachten, zelfs als je al aktieve tukans gewend bent.Ik zou het fantastiese beeld van die kleine dingen niet willen verruilen voor een vager plaatje met wat meer laag bij de grotere, maar dat is weer zeer persoonlijk.

Wederom veel luister plezier toegewenst.

ED VERKERK