marc Posted 13 juli 2002 Report Share Posted 13 juli 2002 Ik heb vorige week een nieuwe platenspeler aangeschaft en geniet sindsdien weer enorm van mijn vinylcollectie. Om mijn platen schoon te maken heb ik de Disco-antistat platenwasser aangeschaft. Wellicht dat iemand een antwoord kan geven op de volgende vragen: - Na het wassen blijft er bij het afspelen een boel 'vuil'/ vloeistofresten aan het element zitten. Ik laat mijn platen na het wassen geruime tijd (veel langer dan de voorgeschreven 7 minuten) drogen. Hebben andere gebruikers dit ook en is dit schadelijk voor element? Het lijkt mij trouwens dat deze resten minder schadelijk zijn voor het element dan vuil. - Hoe veel keren kun je de vloeistof gebruiken? De gebruiksaanwijzing is erg onduidelijk, nl. meerdere malen. - Is het aan te bevelen om ook nieuwe platen te wassen in verband met vuilresten van het persingsproces? Bij voorbaat dank voor jullie reactie. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 13 juli 2002 Report Share Posted 13 juli 2002 Geplaatst door marc: - Na het wassen blijft er bij het afspelen een boel 'vuil'/ vloeistofresten aan het element zitten. Ik laat mijn platen na het wassen geruime tijd (veel langer dan de voorgeschreven 7 minuten) drogen. Hebben andere gebruikers dit ook en is dit schadelijk voor element? Het lijkt mij trouwens dat deze resten minder schadelijk zijn voor het element dan vuil. Hoi Marc, Ik gebruik ook een Disco Anti Stat en gebruik "Quality Service Vinyl Cleaner" als reinigingsmiddel. Tijdens het wassen draai ik de lp ca. 10 keer naar voren en daarna 10 keer terug! Ik heb zelf dan ook nog wel eens een plukje aan de naald zitten, meestal is dit na Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 juli 2002 Report Share Posted 13 juli 2002 Hai Marc, In aanvulling op het verhaal van Paul is mijn ervaring dat helemaal onder aan de plaat wanneer dit in het wasrekje zit een druppeltje vloeistof blijft zitten. Dit haal ik voorzichtig met een papieren zakdoekje weg. Ik filter de vloeistof niet vaak. Als je niet schudt voor het gebruik valt de vuiligheid behoorlijk mee. Voor eigen recepten probeer www.vinyl-lebt.de Welkom (wat voor een platenspeler had je aangeschaft?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 13 juli 2002 Report Share Posted 13 juli 2002 En mag ik dan als aanvulling op de link van Carl ook nog deze link http://www.triodedick.com/plaatpoetsen.htm geven? Hier vind je ook een recept voor een eigen "brouwsel" en tevens een duidelijke instructie hoe je je plaatjes schoonmaakt met de Disco Antistat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 14 juli 2002 Author Report Share Posted 14 juli 2002 Geplaatst door carl:Hai Marc, Welkom (wat voor een platenspeler had je aangeschaft?) Ik heb een Nottingham Analogue Spacedeck aangeschaft met Benz Micro Glider element. Ben momenteel mijn gehele collectie aan het wassen (250 platen) dus ben nog wel even bezig. Bedankt voor jullie reacties. groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 9 maart 2005 Report Share Posted 9 maart 2005 Hallo Audiopaul, Jij gaf een aantal jaren terug deze link : www.triodedick.com/plaatpoetsen.htm. Ik las zijn zelfgemaakte brouwsel en heb er een paar vragen over. -Waar kan ik gedestilleerd water kopen? -Wat is Sun-glans, afwasmiddel of een middel om glazen te laten glanzen (kan op de foto niet zo goed zien)? -Kan ik ook een ander merk dan Sun gebruiken? Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 9 maart 2005 Report Share Posted 9 maart 2005 Gedistilleerd water koop je in de supermarkt. Vragen om dat water dat in het strijkijzer kan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 9 maart 2005 Report Share Posted 9 maart 2005 -Wat is Sun-glans, afwasmiddel of een middel om glazen te laten glanzen Het laatste. Dat spul wat in de vaatwasmachine moet... Elk willekeurig merk voldoet want ze doen allemaal hetzelfde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking Posted 10 maart 2005 Report Share Posted 10 maart 2005 Gedistilleerd water koop je in de supermarkt.Vragen om dat water dat in het strijkijzer kan... Dat is gedemineraliseeerd water. Meestal ook good. Gedistilleerd vind je alleen in (sommige) apotheken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts