Jump to content

effies iets rechtzetten....

Guest KicK
 Share

Recommended Posts

Guest KicK

Ik heb vandaag in een reply gezegd dat de Rel Stadium III voor f 2.999,00 te koop is bij Raf in Amsterdam. Dit had ik vanochtend telefonisch door gekregen. Het vreemde was toen al, en dat vons de Raf-medewerker ook, dat deze prijs gelijk was aan de prijs van de Storm III, nl. f 2.999,00. Ik heb hier en daar nog eens nagevraagd en wat bleek, de Stadium III heeft een prijs van rond de f 5.400,00 (zwart) en rond de f 5.800,00 in vineer. Dit is ook later door Raf bevestigd. Ik hoop dat ik niemand tevergeefs heb blij gemaakt met deze wat voorbarige aankondiging. Ik had beter moeten weten. Ik ga zelf nu voor de Storm III, zie de positieve reviews op www.audioreview.com voor verdere meningen van bezitters van dit monster. Nogmaal excuus.

Guest JAPie01@planet.nl

Baaaaaaaaalen! Nou, in feite maakt het voor mij niet uit, ik kan niet zo veel geld uitgeven. Ik zat te denken aan een Strata III, dat gaat qua prijs n

• 2 weeks later...
Guest Jeroen Leeflang

Na luistertesten tussen mijn eigen REL Strata III, een REL Storm II en een REL Q200 ben ik tot de conclusie gekomen dat de Q200 een perfect sub is voor HT. Een enorm krachtig, maar ongecontroleerd, laag. Echt voor de harde explosies bij films waar snelheid en controle van minder belang is. Voor muziek is deze sub dus niet geschikt omdat het laag niet gecontroleerd en niet snel genoeg is. Tevens gaan de meeste speakers tot ongeveer 30Hz, dus zal de Q200 met 25Hz. weinig toevoegen. Dan de STRATA III, REL STORM II vergelijking. Beide sub's zijn goed voor HT en erg goed bij muziek al gaat mijn voorkeur uit naar de STRATA III. Deze gaat iets minder laag, maar is aanzienlijk strakker door de gesloten behuizing. De Storm is krachtiger en gaat lager, maar klinkt een beetje flauw. De beste oplossing is twee STRATA III's.